Ti-ai luat anvelopele de iarna?

Stiti vorbele acelea de duh cu Omul care isi ia iarna car si vara sanie.

Cam asa se intampla si cu articolul asta al meu. De data aceasta va invit sa va cumparati anvelope iarna ca sa  le aveti din timp.

In conditii de temperatura scazuta, o anvelopa de iarna va permite reducerea distantei de franare intr-o maniera semnificativa. Pe carosabil umed, la o temperatura de sub 7 grade C , pentru o franare de la 80 km/h cu cauciucuri de iarna va sunt necesari 34 de m fata de 40 de m cu anvelope de vara.

Pentru ca iarna conditiile meteo sunt radical diferite fata de cele din timpul verii, aveti nevoie de cauciucuri noi speciale “de iarna” si chiar daca acestea sunt cauciucuri mai ieftine sau cauciucuri mai scumpe, in general au:

– de 5 ori mai multe lamele decat la o anvelopa de vara, pentru o aderenta optima pe toate tipurile de carosabil intalnite pe timpul iernii.
– canale adanci pentru o mai buna evacuare a apei
– un amestec de cauciuc diferit decat cel de vara si care este adaptat tuturor tipurilor de carosabil pe timp de iarna: ud, uscat, acoperit cu zapada sau inghetat.

Pentru siguranta dumneavoastra, echipati toate cele 4 roti ale autovehiculului dumneavoastra cu cauciucuri de iarna noi, chiar daca pretul este ceva mai mare decat la cauciucurile de vara – fie ca sunt cauciucuri ieftine fie ca sunt cauciucuri mai scumpe, aderenta este mult mai buna ca la anvelopele de vara si nu veti pune in pericol nici viata dumneavoastra nici pe a celorlalti participanti la trafic.

Timpul de uzare al anvelopelor noi depinde de calitatea cauciucului (anvelope ieftine sau anvelope premium mai scumpe), de sarcina si de viteza autoturismului dumneavoastra, de suprafata de contact a anvelopei cu carosabilul, de tinuta de drum si conditiile de trafic.

O geometrie dereglata poate conduce la uzura neregulata a cauciucurilor auto, fie ca este vorba de cauciucuri vara fie ca este vorba de cauciucuri iarna, si la cresterea consumului de carburant.

Reglarea geometriei inseamna pozitionarea corecta a celor 4 anvelope, in special a anvelope iarna respectand atat paralelismul intre axe cat si paralelismul cu soseaua, pentru a asigura o buna tinuta de drum.

Hits: 0

Lasă un răspuns