Cyberbullying-ul cauzeaza depresie, cosmaruri si anorexie, arata un studiu Kaspersky Lab

Conform studiului Growing Up Online – Connected Kids, realizat de Kaspersky Lab si iconKids & Youth, cyberbullying-ul este o amenintare mult mai periculoasa pentru copii, decat considera multi parinti. Consecintele pentru majoritatea victimelor hartuirii online includ probleme serioase de sanatate si socializare.

Growing up online

Cyberbullying-ul este intimidarea intentionata, persecutia sau abuzul, cu care copiii si adolescentii se pot confrunta pe Internet. Interesant de remarcat, copiii intre 8 si 16 ani sunt mult mai atenti la aceasta amenintare decat parintii lor. Potrivit studiului, 13% dintre copii si 21% dintre parinti considera cyberbullying-ul inofensiv. In acelasi timp, 16% dintre copiii intervievati se tem mai mult de hartuirea online decat de cea offline, in timp de jumatate (50%) se tem la fel de mult de ambele tipuri de hartuire, reala sau virtuala.

Parintii nu ar trebui sa minimalizeze pericolele cyberbullying-ului. In ciuda faptului ca studiul a aratat ca doar 4% dintre copii recunosc ca au fost hartuiti online (comparativ cu 12%, in realitate), in 7 din 10 cazuri consecintele au fost traumatizante.

Hartuirea pe Internet le-a afectat serios echilibrul emotional: parintii a 37% dintre victime au remarcat o stima de sine diminuata, 30% – rezultate mai slabe la scoala, iar 28% au mentionat depresia. In plus, 25% dintre parinti au afirmat ca cyberbullying-ul le-a afectat somnul copiilor si le-a cauzat cosmaruri (21%). Un alt grup, reprezentand 26% dintre parinti, a remarcat, in cazul copilului lor, ca a inceput sa evite contactul cu alti copii, iar 20% au descoperit ca are anorexie.

La fel de ingrijoratoare sunt statisticile care arata ca 20% dintre copii au vazut ca altii erau hartuiti online, iar in 7% din cazuri, au participat ei insisi la hartuirea cuiva. Studiul arata ca, adesea, copiii ascund incidentele de cyberbullying de parinti, ceea ce face mai complicata misiunea de a-i proteja.

Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab, spune: “In eforturile noastre de a ne proteja copiii de pericole, nu trebuie sa uitam ca viata lor nu se deruleaza doar in lumea reala, ci si in cea virtuala, care este la fel de reala pentru ei. Copiii socializeaza pe Internet, invata lucruri noi, se distreaza si, din pacate, se intalnesc cu situatii neplacute. Cyberbullying-ul este unul dintre cele mai periculoase lucruri cu care se poate confrunta un copil pe Internet, pentru ca poate avea un impact negativ asupra psihicului sau si ii poate cauza probleme pentru tot restul vietii. Cea mai buna solutie este sa vorbiti cu copiii si sa folositi programe de  control parental, care va pot pune in garda in legatura cu unele schimbari suspecte ale paginii lor de pe retelele de socializare.”

sMens

Pentru mai multe sfaturi despre cum sa va protejati copiii pe Internet, vizitati kids.kaspersky.com. Informatii despre o solutie tehnica la aceste probleme sunt disponibile pe Kaspersky Safe Kids.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este o companie globala de securitate cibernetica, fondata in 1997. Cunostintele in domeniul amenintarilor cibernetice si expertiza in securitate IT detinute de Kaspersky Lab se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii pentru a proteja companii, infrastructura critica, autoritati guvernamentale si utilizatori individuali din toata lumea, Portofoliul complex de securitate include protectie endpoint de top si un numar de solutii specializate de securitate si de servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro.

Despre iconKids & Youth

iconKids & Youth este una dintre agentiile de top din Europa, pe segmentul de cercetare privind copiii si tinerii. Fondata in 1996, agentia are o echipa de cercetatori experimentati, care realizeaza aproximativ 150 de studii anual si mentine un dialog constant cu tinerii sub 30 de ani si grupurile cu care acestia intra in legatura directa, cum sunt parintii. Mediile digitale si efectele lor asupra copiilor si adolescentilor au reprezentat intotdeauna o prioritate in munca agentiei iconKids & Youth. Pentru mai multe informatii, vizitati http://www.iconkids.com.

Kaspersky Lab – 27 iulie 2016

Visits: 0

Lasă un răspuns