Cum au evoluat job-urile in social media

Pentru al cincilea an consecutiv, la Webstock, Evensys și Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România. Anul acesta, au fost implicate 213 persoane (angajați cu responsabilități în social media), care au răspuns unui chestionar completat online în perioada 23-29 septembrie 2015.

Iată care sunt cele mai importante concluzii ale acestei analize:

• Titulaturile cele mai frecvente ale celor care lucrează în acest domeniu sunt Social Media Manager și Social Media Specialist;
• Înainte de a lucra în social media, profesioniștii care ocupă astfel de poziții acum au lucrat în relații publice, presă, marketing sau online (doar 10% și-au început cariera direct cu un job în social media):
• Cele mai frecvente activități (și, implicit, responsabilități) sunt: managementul conturilor de social media, postarea și revizuirea conținutului;
• Activitatea de monitorizare a brandului și concurenței a înregistrat cea mai mare creștere față de 2014;
• Profesioniștii din social media își dedică între 59% și 75% din timpul petrecut la birou pentru activități în social media;
• Departamentul de marketing este în continuare preferat pentru monitorizarea conturilor sociale ale organizației;
• Salariul mediu lunar estimat pe baza datelor din chestionar ne arată o ușoară creștere: de la 680 Euro în 2013 la 713 Euro în 2015;
• Cel mai mare salariu în Social Media anunțat anul acesta este 3.400 euro.
• 44% din cei care lucrează în social media câștigă între 500 și 1000 Euro lunar;
• În companiile cu peste 500 angajați, salariile celor din social media au crescut cu 20%;
• 58% dintre profesioniștii din social media lucrează de cel puțin 2 ani în acest domeniu (și, interesant dar firesc, cei care au vechime mai mare câștigă mai mult).

11225101_1066515080027424_8749830515630655988_o
“Rezultatele din acest an ne confirma o dezvoltare a profesionistilor si nevoilor din aria digitala. Pe langa cresterea salariilor medii, precum si a celor cu peste 3 ani de experienta, devine evidenta si specializarea din ce in ce mai necesara pe zone bine definite, cum ar fi Content Management, PPC, E-commerce etc). Media salariala pentru aproximativ 45% din angajati ramane la nivelul maxim de 1000 euro net, insa nu scade sub 500 euro net”, spune Madalina Uceanu, Senior HR & Executive Search Consultant, Career Advisor.

Detalii complete găsiți în prezentarea de aiciUn rezumat vizual este disponibil aici.

Evensys – 14.10.2015

Visits: 0

Lasă un răspuns