Cu anvelopele nu se glumeste

Asa cum ne arata regulamentele legale popularizate de organele de politie, singurul lucru cu care sunt de acord in totalitate se refera la materialul rulant pe timp de vara si pe timp de iarna, acolo unde aderenta isi spune cuvantul magic. Acest lucru l-am simtit si eu atunci cand schimbarea de anvelope a devenit obligatorie. Citind la profesionisti am ramas surprins cate reguli exista pentru a avea un drum cat mai securizat:

Verificati presiunea din anvelope!   O presiune necorespunzatoare duce la:

– flexare excesiva si de aici la o supraîncalzire a cauciucurilor;
– scaderea aderentei atat în linie dreapta cat si în curbe;
– cresterea consumului de carburant sau uzarea prematura a cauciucurilor.

Pentru a preîntâmpina aceste probleme trebuie ca:

– anvelopele de pe acelasi ax sa aiba aceeasi presiune;
– presiunea sa fie masurata pe cauciucul rece (presiunea creste pe masura ce cauciucul se încalzeste, presiunea indicata de fabrica fiind masurata în conditii normale de temperatura);
– presiunea sa fie verificata odata la 4 saptamâni în conditii normale de rulare dar si înainte de fiecare voiaj lung sau solicitant pentru cauciucuri.
Presiunile indicate sunt trecute de fabricantii masinii în cartea tehnica, pe capacul rezervorului, pe stalpul usii, etc.

Roata de rezerva nu trebuie omisa din aceste verificari !

Verificati uzura anvelopelor! Uzura necorespunzatoare a cauciucurilor dumneavoastra duce la:

– un randament scazut în timpul rularii;
– pierderea aderentei în conditii de drum umed sau dificil;
– pierderea aderentei în viraje;
– cresterea consumului de combustibil;
– cresterea distantei de frânare.

Trebuie sa verificati daca pe cauciucuri sunt semne de taieturi, umflaturi, deformari, crapaturi (în multe cazuri datorita îmbatrânirii cauciucului). In cazul în care descoperiti astfel de semne, trebuie sa va adresati unui service de roti.

Verificati adâncimea profilului pneurilor dumneavoastra! Limita de uzura a benzii de rulare ( adâncimea minima a profilului anvelopelor dumneavoastra ) este:

– autoturisme : 2 mm;
– autoutilitare si masini de teren : 3 mm;
– autocamioane si autobuze : 4 mm;

Daca anvelopele dumneavoastra au adâncimea profilului sub aceste limite, trebuie sa va adresati unui service roti, fie ca aveti cauciucuri mai scumpe, fie ca aveti cauciucuri ieftine pe autovehicul.

De ce cauciucuri de iarna si nu cauciucuri de vara in perioada de iarna ?

In conditii de temperatura scazuta, o anvelopa de iarna va permite reducerea distantei de franare intr-o maniera semnificativa.
– Pe carosabil umed, la o temperatura de sub 7 grade C , pentru o franare de la 80 km/h cu cauciucuri de iarna va sunt necesari 34 de m fata de 40 de m cu anvelope de vara.

Pentru ca iarna conditiile meteo sunt radical diferite fata de cele din timpul verii, aveti nevoie de cauciucuri noi speciale “de iarna” si chiar daca acestea sunt cauciucuri ieftine sau cauciucuri mai scumpe, in general au:

– de 5 ori mai multe lamele decat la o anvelopa de vara, pentru o aderenta optima pe toate tipurile de carosabil intalnite pe timpul iernii.
– canale adanci pentru o mai buna evacuare a apei
– un amestec de cauciuc mult mai suplu, care este adaptat tuturor tipurilor de carosabil pe timp de iarna: ud, uscat, acoperit cu zapada sau inghetat.

Cauciucuri auto umflate la o presiune mai mica decat presiunea nominala – risc de explozie.

Cauciucuri auto umflate la o presiune mai mare decat presiunea nominala – pierderea aderentei.

Pentru siguranta dumneavoastra, echipati toate cele 4 roti ale autovehiculului dumneavoastra cu cauciucuri de iarna noi, chiar daca pretul este ceva mai mare decat la cauciucurile de vara – fie ca sunt cauciucuri ieftine fie ca sunt cauciucuri mai scumpe, aderenta este mult mai buna ca la anvelopele de vara.

Toate aceste reguli as putea spune de bun simt le-am cules de pe siteul specializat.

Tot acolo am vizualizat cateva oferte de jante normale,  jante aliaj sau jante de tabla care pot spune ca ar fi o solutie pentru a nu mai schimba de fiecare data anvelopele de pe aceiasi janta facand astfel si o mica economiede bani si de timp.

 

Visits: 0

One thought on “Cu anvelopele nu se glumeste

Lasă un răspuns