Binary 2012…conferintele de la Bibioteca Nationala a Romaniei

In perioada 7-9 noiembrie 2012  la Bibioteca Nationala a Romaniei au avut loc sub egida Binary ITC business and inovation Expozitia internationala de software precum si conferintele mult asteptate.

Trebuie sa recunosc primul pas a fost facut de pe blogul lui Zoltan Marton de unde m-am informat despre conferinte dar si de pe pagina binary.aries.ro unde m-am si inscris pentru ziua a 3-a. Conferintele au avut diferite teme destul de interesante cum ar fi: virtualizare, cloud computing, software as a service, big data, ultrabooks & mobile devices, bring your own device, mobile centric, gamification, social network in prima zi. Sau QBIS – Doculus – Better Organization and control through document management system, Sage ERP X3 to follow your business Zidox de la timesheet la profit, Flexibilitate si costuri reduse ERP, CRM, i BI de la BITSoftware, APT Feedback for success. Discutii pe temele: care sunt tipurile de probleme pe care le poate rezolva o solutie CRM, care sunt cerintele clientilor, cum trebuie abordat un proiect CRM in ziua a 2-a.

Intrucat feedbackul primit din primele zile unde a participat Zoltan Marton erau pozitive am luat decizia sa particip la conferintele zilei a 3-a si se pare ca a fost cu succes.

Astfel dimineata zilei de vineri 9 noiembrie am descins la sediul Bibliotecii Nationale a Romaniei (BNR) si dupa o excursie pe malul amenajat al raului Dambovita am atacat intrarea si m-am inscris la conferinte.

Spatiul BNR este de-a dreptul impunator si modern a reusit sa ma impresioneze in mod foarte placut. Astfel intruzionand :)) in spatiul expozitional am urmarit cu interes pavilioanele insirate un pic cam haotic si am luat cunostinta cu expozantii: in principal niste persoane nu numai dragute si aspectuase ci si cu destul de multe cunostiinte de specialitate.

Ce companii mi-au placut? In primul rand ZITEC, dynamicWEB, G Data, Sage ERP X3, QUEST SOFTWARE, ARCHIBUS Solution Center, ATTOSOFT, SOFTMAGAZIN, APT Group, Borg Design. Trebuie sa recunosc au fost si pavilioane care nu mi-au starnit interesul fiind si destul de putin reprezentate, insa nu doresc sa dau nume aici.

Conferintele din ziua a treia au debutat in fumoase auspicii cu o interesanta expunere a domnului Victor Kapra, dupa mine cea mai interesanta din ziua de 9 noiembrie, „Cum asezam produsele software in vitrina comunicarii prin social media” a fost o lectie despre cum gandeste un profesionist al Social media cu reflectarea actiunilor unei companii direct in facebook, youtube, google, etc. Dansul a avut rabdare sa lamureasca mai toate aspectele legate de subiect cu exemple concrete pe gustul auditoriului. Cum ar fi interactiunea managerilor care nu trebuie sa scoata in evidenta produsul pe care il vand cat imaginea personala prin a carui simpatie va atrage promovarea unui produs.
Subiectul altei conferinte sustinute de catre domnul Serban Constantinescu de la Qwerty Solutions a fost „E-mail marketing. Cea de a cincea munca: Grajdurile lui Augias” au pus in evidenta activitatile companiei de a curata informatia inutila din e-mail: nu se sterg adresele inexistente, nu se sterg cei care se dezaboneaza, se adauga adrese neconfirmate. De ce se ajunge aici? Aplicatia de newsletter nu functioneaza corespunzator, Departamentul de Mkt mai uita sa trimita newsletter-e. Cum se rezolva situatia?  Se utilizeaza o aplicatie care trateaza corect adresele incorecte si dezabonarile. Drumul catre INBOX se alege in functie de reputatia transmitatorului, adrese IP, domenii, relevanta mesajelor, agreementuri cu furnizorii de mailbox. Hercules testeaza DKIM/ Domain keys, SPF, DMARC.

O alta aparitie interesanta a fost conferinta sustinuta de Director General Dynamicweb si anume „Dynamicweb o solutie integrata pentru websiteuri de prezentare magazine online si marketing online”. Dynamicweb este o platforma integrata ce ajuta valorificarea la maxim a prezentei online a businessului printr-un pachet complet de servicii care cuprinde: platforma de eComerce pentru magazine online integrata cu platforma WCM si Online Marketing Center. In plus Dynamicweb asigura servicii de suport si dezvoltare. De asemenea compania dezvolta si un sistem de parteneriat: agentii web, dezvoltatori si integratori de solutii ERP, parteneri de vanzare.

„Cum sa folosesti AdWords” prezentat de Oana Dumitrescu de la Online Marketing a adus cateva reguli despre organizarea siteului online: definirea obiectului siteului, organizarea cheia succesului, cuvintele cheie, anunturile atractive, directionarea vizitatorilor acolo unde trebuie, identificarea punctelor slabe, optimizarea campaniilor, bugetul, remarketing pentru toti.

„Marketing afiliat in turism” de la Zitec al Mihaelei Preda a subliniat cresterea in ultimul timp la 4.5% din PIB si o crestere a numarului de joburi si a investitiilor cu 5%. ZAFF este singura retea de turism afiliat cu acces la linii aeriene, hoteluri, cu castiguri medii minime de 400 EURO. Intre tehnicile de Mkt. se poate remarca vizibilitatea, comunicarea, ofertele.  Cu costuri de implementare 0 se pot obtine 4% din totalul unei rezervari hoteliere, sau 4% dintr-un pachet de vacanta.

 Si conferinta APT sustinuta de catre Cristina Urdateanu Feedback for Success s-a referit la o aplicatie de resurse umane pentru evaluarea personalului.

Expozitia a fost destul de reusita, insa, nu mi s-a parut a fi fost destul de frecventata cel putin in ultima zi. Ritmul conferintelor a fost destul de bun iar speakerii destul de bine documentati in raport cu subiectele dezbatute.

Pentru a obtine carti online interesante ai de ales dintr-o varietate larga inclusiv din gama dedicata ortografiei limbii romane.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: