20% dintre utilizatori isi acopera camerele web, incercand sa-si protejeze viata privata

Pentru a-si proteja viata privata, o parte dintre utilizatori recurg la o multime de metode, ajungand inclusiv sa-si acopere computerele. Cu toate acestea, mai multe studii Kaspersky Lab arata ca prea putini utilizatori sunt constienti de riscuri, iar aceia care sunt, folosesc metodele gresite pentru a se proteja de pericolele din mediul online.

Studiul arata ca utilizatorii de Internet apeleaza la diferite metode pentru a-si proteja intimitatea. Unul din cinci utilizatori (20%) recunoaste ca isi acopera camera web, in acest scop. Utila in sine, este important de stiut ca acoperirea camerei web nu poate impiedica interceptarea audio si proteja utilizatorii de a fi ascultati de hackeri sau alte grupari, in cazul in care cineva ar urmari acest lucru.

k

Peste un sfert dintre utilizatorii de Internet (28%) isi pastreaza datele “sensibile” pe dispozitive care nu au acces la Internet, crezand, in mod eronat, ca acest lucru va garanta protectia datelor. Desi teoria are o fundamentare logica si este esentiala pentru securizarea back-up-ului de date de efectele unui atac ransomware, chiar si fara o conexiune la Internet este posibil ca un dispozitiv sa fie infectat printr-un smartphone sau printr-un stick USB conectate la computer.

18% dintre cei chestionati recunosc ca incearca sa evite site-urile populare ca Google si Facebook din cauza informatiilor personale pe care le colecteaza, in ciuda faptului ca este o practica obisnuita, intalnita pe aproape toate site-urile.

Mai mult, 8% dintre respondentii “paranoici” au spus ca ascund computerul de alte persoane, chiar daca acest lucru nu ii va ajuta sa se protejeze de amenintarile de pe Internet. De asemenea, 7% dintre ei au spus ca introduc, apoi sterg datele cardului de credit, de mai multe ori, atunci cand platesc online, in incercarea de a pacali virusii. Insa programele malware – in special cele de tip keyloggers (care copiaza tot ce se scrie pe tastatura) – nu pot fi pacalite astfel.

In vreme ce unii folosesc aceste metode extreme, dar neadecvate, statisticile arata ca alti utilizatori de Internet sunt total lipsiti de cunostinte despre mediul online. Doar 23% dintre respondenti au spus ca se considera o potentiala tinta in mediul online, iar 23% au spus ca nu li se pare ca o solutie de securitate este necesara.

David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky Lab, a declarat: “Aceste rezultate demonstreaza doua extreme – pe de o parte, sunt cei care care cred ca isi pot pastra datele in siguranta, de exemplu, acoperindu-si computerele. Pe de alta parte, sunt cei care, pur si simplu, nu isi iau masurile de precautie necesare in mediul online. Utilizatorii trebuie sa fie mai informati despre mediul online – cu solutiile de securitate disponibile in prezent este posibil sa va protejati de amenintarile cibernetice fara sa sa recurgeti la masuri extreme cum este acoperirea computerului.”

Utilizatorii se pot proteja de amenintarile online fara astfel de metode. Kaspersky Internet Security, de exemplu, poate sa-I fereasca de amenintari fara sa le puna in pericol viata privata. Optiunea Webcam Protection pentru Mac si Windows face acest lucru, in timp ce functiile anti-urmarire – cum este cea de Private Browsing – pot ajuta utilizatorii sa nu fie monitorizati de site-uri – eliminand datele despre ei din traficul de Internet.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este o companie globala de securitate cibernetica, fondata in 1997. Cunostintele in domeniul amenintarilor cibernetice si expertiza in securitate IT detinute de Kaspersky Lab se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii pentru a proteja companii, infrastructura critica, autoritati guvernamentale si utilizatori individuali din toata lumea, Portofoliul complex de securitate include protectie endpoint de top si un numar de solutii specializate de securitate si de servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro.

28 iunie 2016 – Kaspersky Lab

Lasă un răspuns