Doar 5% din companiile mari sunt pregătite să satisfacă cerinţele IT

  • 71% din companii sunt de acord că nu vor mai fi competitive fără Transformarea IT
  • 95% din respondenții studiului rămân în urma unei elite a competitorilor care utilizează Transformarea IT pentru a accelera atingerea obiectivelor digitale de business
  • Organizațiile mai mature sunt de şapte ori mai motivate să recunoască IT-ul drept un factor competitiv de diferențiere şi un centru de profit
  • 96% din organizațiile mai mature au depăşit țintele de venituri anul trecut şi sunt de două ori mai aproape să atingă obiectivele de venit și anul acesta

Dell_EMC_ECS_FR__sm-size

Dell EMC a anunţat rezultatele unui nou studiu efectuat de Enterprise Strategy Group (ESG), care a arătat că majoritatea liderilor IT şi a directorilor cu putere de decizie din companiile mari intervievate pe cuprinsul întregului glob declară că organizaţiile lor mai au încă de parcurs un drum lung până la adoptarea tuturor aspectelor Transformării IT necesare pentru a rămâne competitive.

Studiul ESG 2017 IT Transformation Maturity Curve a fost gândit pentru a înțelege rolul pe care îl joacă Transformarea IT în efortul afacerilor de a deveni digitale. ESG a folosit un model de maturitate bazat pe cercetare şi analiza datelor, pentru a identifica diferitele etape ale procesului de Transformare IT şi a de a determina stadiul în care se află organizațiile globale în parcurgerea acestora pe baza răspunsurilor colectate la întrebări privind infrastructura, procesele și alinierea organizațională IT on-premises.

Pe baza răspunsurilor globale la studiu, cele 1000 de organizaţii participante au fost segmentate în următoarele etape de maturitate a Transformării IT:

  • Etapa 1 – Tradiţională (12%): organizaţia nu îndeplineşte multe – dacă nu toate – din dimensiunile Transformării IT cuprinse în studiul ESG
  • Etapa 2 – Emergenţă (42%): organizaţia demonstrează progrese în termeni de Transformare IT, dar dispune de instalări minime ale tehnologiilor moderne de centre de date
  • Etapa 3 – Evoluţie (41%): organizaţia demonstrează dedicare faţă de Transformarea IT şi dispune de instalări moderate de tehnologii moderne de centre de date şi de metode de livrare IT
  • Etapa 4 – Transformare (5%): organizaţia este avansată în termeni de iniţiative de Transformare IT

Companiile “Transformate” raportează cele mai mari progrese în optimizarea resurselor IT în scopul accelerării inovării produselor şi a timpilor de lansare a produselor pe piaţă; automatizarea proceselor şi sarcinilor manuale; şi folosirea IT-ului mai mult ca pe un centru de profit decât ca pe unul de cost. Aceste companii:

  • (96%) Şi-au depăşit ţintele de venituri anul trecut, de două ori mai mult decât firmele mai puţin mature
  • Sunt de opt ori mai înclinate să raporteze o relaţie de bună cooperare între departamentul IT şi celelalte departamente de afaceri decât organizaţiile mai puţin mature
  • Au înregistrat “progrese excelente” în folosirea IT-ului mai mult ca pe un centru de profit decât ca pe un centru de cost (sunt de şapte ori mai înclinate să declare asta decât firmele mai puţin mature)
  • Sunt de şapte ori mai înclinate să considere IT-ul ca pe un diferenţiator de competitivitate decât firmele mai puţin mature
  • Optimizează resursele IT ca să accelereze inovarea produselor şi timpii de lansare produse pe piaţă (sunt de şase ori mai înclinate să declare asta decât firmele mai puţin mature)

Conform ESG, adopţia de tehnologii moderne in centrele de date, cum ar fi sistemele scale-out de stocare a datelor şi infrastructura convergentă/hiper-convergentă, poate îmbunătăţi agilitatea şi rapiditatea de răspuns a provizionării, livrării de proiecte IT şi dezvoltării de aplicaţii. Studiul a descoperit că:

  • 54% dintre respondenţi folosesc infrastructură convergentă sau hiper-convergentă ca să sprijine dezvoltarea de aplicaţii
  • 58% dintre respondenţi au adoptat sisteme scale-out de stocare a datelor într-o anumită măsură
  • Aproximativ 50% dintre respondenţi sunt dedicaţi tehnologiilor software defined ca strategie pe termen lung şi au început să implementeze, evalueze sau planifice astfel de tehnologii

Conform ESG, adopţia de procese IT moderne, cum ar fi capabilităţile de provizionare self-service, operarea IT-ului similar cu un public cloud sau folosirea metodologiilor DevOps, poate reprezenta un atribut al unei companii transformate cu succes. Studiul a descoperit că:

  • 26% dintre respondenţi dispun de capabilităţi self-service “extinse” sau “bine stabilite”
  • 65% dintre respondenţi au înregistrat progrese “excelente” sau “acceptabile” în direcţia oferirii utilizatorilor finali de aceleaşi abilităţi de provizionare a resurselor IT cu cele pe care aceşti utilizatori le pot obţine de la un furnizor de public cloud
  • 43% dintre respondenţi susţin că au adoptat în manieră “extinsă” sau “bună” principii şi bune practici formale de tip DevOps

Transformarea IT este adesea corelată cu o relaţie mai eficientă şi mai cooperantă dintre departamentul IT şi celelalte departamente, iar afirmaţia a fost validată de studiu. Acesta a descoperit că:

  • 36% din departamentele IT şi rezultatele acestora sunt evaluate de către directorii executivi sau de consiliile directoriale lunar, iar 38% sunt evaluate trimestrial
  • În cazul a 39% dintre respondenţi, CIO-ul raportează direct CEO-ului
  • 61% din consiliile directoriale ale organizaţiilor mai puţin mature consideră IT-ul ca pe un “furnizor stabil de servicii, dar în esenţă ca pe un centru de cost”.

În cadrul evenimentului Dell EMC World din mai 2017, experții vor explora Transformarea IT și modul în care aceasta permite organizațiilor să-și atingă obiectivele de transformare digitale.

București, 25 aprilie 2017 – Dell EMC

Visits: 0

Lasă un răspuns