Studiu EY: Universitățile au nevoie de o revizuire urgentă a practicilor de educație digitală și a experienței studenților

  • Predarea de înaltă calitate și pregătirea pentru piaţa muncii sunt prioritățile studenților
  • Calitatea învățării online este principala nemulţumire a studenților
  • Cadrele didactice doresc mai multă formare și mai mult timp pentru a reuși să integreze instrumentele digitale de predare

Universitățile au nevoie de o revizuire urgentă a practicilor de educație digitală și a experienței studenților, pentru a ajuta personalul didactic să răspundă mai bine așteptărilor studenților, potrivit unui nou raport EY. Studiul analizează datele colectate de la peste 3.000 de studenți de nivel universitar și postuniversitar din 11 țări (Australia, Canada, India, Irlanda, Japonia, Noua Zeelandă, Arabia Saudită, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA), precum și informații rezultate în urma unor grupuri de discuții și interviuri cu personalul și liderii din universități.

Predarea de înaltă calitate a fost clasată ca fiind principala prioritate de 83% dintre studenții chestionați. Deși consideră puțin important raportul dintre cursurile predate prin prezenţă fizică sau cele online, calitatea cursurilor online a fost cea mai slab cotată de către studenți.

Studenții au declarat că ar dori să vadă investiții în formarea profesorilor, pentru a oferi cursuri online mai eficiente (45%), pentru dezvoltarea unor materiale de învățare online mai bune (41%) și pentru a putea oferi mai mult sprijin studenților în procesul de învățare digitală eficientă (40%).

Catherine Friday, EY Global Education Leader, spune: „Investițiile în tehnologia digitală de predare se află de ani de zile pe lista scurtă a liderilor din universități, iar pandemia COVID-19 a accelerat dramatic această nevoie, termenele de implementare reducându-se de la ani, la săptămâni. Nimeni nu se așteaptă să ne întoarcem la situația de dinainte de pandemie, iar studiul EY arată că este nevoie de mult mai multe investiții și formare, pentru a le oferi studenților și profesorilor instrumentele de care au nevoie pentru a lucra eficient în noul context. Aceste sisteme și practici trebuie să fie concepute cu gândul la oamenii pe care îi vor servi, mai degrabă decât să se potrivească la structurile existente. Trebuie să se concentreze, în primul rând, pe nevoile studenților, iar pentru a avea succes, trebuie să funcționeze și pentru cadrele didactice, cercetători, personalul administrativ și de suport. În unele cazuri, aceasta ar putea fi o mare schimbare, dar, având în vedere că o treime dintre studenți spun că au un sentiment negativ sau neutru cu privire la experiența lor universitară, iar calitatea predării este principala lor prioritate, este clar că acest lucru trebuie să fie de primă importanță. Faptul că universitățile din întreaga lume se confruntă și cu provocări financiare și nu își permit pierderea studenților, este greu de înțeles de ce nu prioritizează acest aspect pe care îl pot rezolva relativ ușor”.

Noile sisteme pot ajuta personalul, dar este nevoie de formare și de timp

Studiul arată că este nevoie de mai multe eforturi pentru a ajuta personalul didactic să se concentreze mai mult pe misiunea lor principală de predare, de sprijinire a studenților sau de coordonare a activităţilor de cercetare. Participanții la grupurile de discuții au punctat nevoia de formare suplimentară pe zona bunelor practici în predarea mixtă (online și cu prezenţă fizică), atât pentru elaborarea de programe și conținut pentru învățare digitală sau mixtă eficientă, cât și ca sprijin pentru predare și învățare.

Cadrele didactice și personalul de suport au nevoie de mai mult timp pentru a integra noile instrumente și modalități de lucru, afirmând că, în prezent, petrec prea mult timp ocupându-se cu o multitudine de sisteme și instrumente noi, care au fost neintuitive, dificil de utilizat sau dublate.

Catherine Friday spune: „Tehnologia are potențialul de a ușura mult munca personalului didactic universitar, a cercetătorilor și a administratorilor. Înlocuirea prelegerilor în format fizic în amfiteatre şi săli de curs cu accesul la un conținut individualizat de înaltă calitate, poate ajuta facultăţile să concentreze predarea clasică în grupuri mai mici, să pună la punct strategii prin care să identifice și să îi ajute pe studenții care au dificultăți și să conceapă planuri de sprijin personalizate. O mai mare automatizare a sarcinilor de rutină – cum ar fi procesarea cererilor de înscriere a studenților, notarea, evaluările sau depunerea cererilor de granturi de cercetare – ar putea, de asemenea, să elibereze timp pentru tot personalul universitar. Este, însă, esențial ca orice nou sistem să fie conceput cu gândul la utilizatori și să se asigure o formare cuprinzătoare. Studiul EY a arătat că unii membri ai personalului consideră că sistemele digitale prost implementate pot fi resimțite ca un adaos la volumul lor de muncă, în loc să îi ajute să își îndeplinească cel mai important obiectiv: să se ocupe cât mai bine de studenți și societate”.   

Visits: 0

Lasă un răspuns