SLS Cargo inaugurează în P3 Bucharest A1 primul terminal intermodal pe care îl operează exclusiv

                             

SLS Cargo, operatorul de logistică și transport deținut de FAN Courier, inaugurează primul terminal intermodal pe care îl operează exclusiv, investiție realizată în incinta P3 Bucharest A1, unul dintre cele mai complexe parcuri industriale din România. SLS Cargo confirmă astfel strategia de dezvoltare pe termen mediu și lung anunțată în 2020, imediat după intrarea în portofoliul FAN Courier.

Investiția realizată de SLS Cargo în parteneriat cu P3, în valoare de 1,9 mil euro, îi conferă statutul de operator exclusiv al terminalului construit în parcul industrial și crește semnificativ capacitatea de operare a companiei oferită până acum doar prin intermediul terminalului feroviar de la Buftea. În ultimii 3 ani, SLS Cargo a acumulat o suprafață totală închiriată de peste 55.000 m2, devenind, astfel, al doilea cel mai important chiriaș al parcului deținut de P3 Logistic Parks de pe autostrada A1.

„Noul terminal, SLS BUCHAREST INTERMODAL TERMINAL, vine în întâmpinarea nevoii de a identifica soluții pentru numărul mic de terminale feroviare raportat la optimul necesar pentru piața românească. Ne bucurăm că am găsit în P3 Logistic Parks un partener alături de care am putut realiza o investiție extrem de necesară atât pentru dezvoltarea noastră, cât și pentru dezvoltarea transportului de mărfuri în regim intermodal. Folosind noul terminal, SLS Cargo introduce conceptul de «o singură fereastră» deoarece combină serviciile de transport rutier, maritim și aerian cu oricare dintre serviciile de depozitare, distribuție și consultanță vamală aflate, de asemenea, în portofoliul nostru”, a declarat Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo.

Transportul intermodal, considerat tot mai mult o opțiune strategică pentru livrarea de mărfuri la nivel global, presupune utilizarea în mod succesiv a cel puţin două soluții de transport rutier/feroviar/naval în care unitatea de transport intermodal nu se divizează la schimbarea acestora.

Până la finalul anului în curs, compania estimează că în cadrul SLS Bucharest Intermodal Terminal se va atinge o capacitate de operare de până la 750 de containere lunar, pentru care se vor efectua în medie 4 manevre/container. Lunar, noul terminal va fi tranzitat de 15 trenuri care vor circula tur-retur pe traseul Constanța Port – SLS Bucharest Intermodal Terminal.

Principalii beneficiari ai mărfurilor transportate vor fi preponderent din zona marilor parcuri logistice din vestul Capitalei. Containerele maritime vor transporta bunuri de larg consum, materiale de construcții sau alte materii prime. Noul terminal intermodal oferă un nivel mai ridicat de dinamică datorită scurtării timpilor de operare a trenurilor și de descărcare și livrare către clienți.

„Ne bucurăm de succesul clienților noștri și suntem tot timpul deschiși pentru a le oferi cele mai bune soluții logistice, alături de facilitățile complete ale unui parc logistic modern și de abordarea proactivă a echipei P3 România. Ritmul alert de creștere al SLS Cargo din ultimii ani și alegerea P3 ca partener logistic arată atât importanța domeniului transporturilor pentru celelalte industrii, cât și contextul de creștere pe care parcul logistic P3 Bucharest A1 îl pune la dispoziția chiriașilor. În cei trei ani de colaborare, am crescut împreună și am găsit soluții sustenabile și eficiente din punct de vedere operațional pentru nevoile constante de extindere. În acest context, și datorită ariei de expertiză, SLS Group devine operatorul oficial al terminalului feroviar din cadrul parcului P3”, a declarat Cristina Pop, Head of Asset Management P3 Logistic Parks Romania.

SLS Bucharest Intermodal Terminal va dispune de echipamente KALMAR pentru manipularea containerelor și de o flotă de platforme specializate în transportul rutier containerizat.

De asemenea, SLS Bucharest Intermodal Terminal va dispune de un sistem de operare – TOS (terminal operating system) care va oferi: integrarea și automatizarea proceselor operaționale dintre departamentele interne, integrare cu partenerii asociați business-ului (clienți, transportatori, linii de shipping), predictibilitate internă și externă a evenimentelor de terminal.

Sistemul va dispune de module de GATE, RAIL, YARD și BILLING.

Printre beneficiile operării terminalului intermodal cu un sistem de operare implementat putem enumera: optimizarea operațiunilor și proceselor de terminal, comunicarea prin schimb de mesaje EDI, generarea de rapoarte, beneficiul fiind atât unul intern cât și pentru clienți, aceștia putând obține informații de interes prin accesarea sistemul de terminal.

Sistemul de operare va fi pus la dispoziție de “NAVIS” unul dintre cei mai mari dezvoltatori de software din acest domeniu.

Views: 3

Lasă un răspuns