Sistemul de navigatie Navitel T700 3G Navi la review

GADGETARUL ROMAN este unul dintre pasionatii dezinteresati, care scrie despre perceptiile sale, referitor la gadgeturile primite in teste.

Un sistem de navigatie, de vacanta, sau de fiecare zi, trebuie sa gestioneze fiecare calatorie. Chiar daca nu esti un taximetrist. Pentru ca situatiile reale de circulatie trebuie sa fie insotite de un copilot artificial, ce nu te lasa sa obosesti la volan si sa incurci drumurile, si cele mai multe reguli legale de circulatie, pentru a nu avea de a face cu oficialii drumurilor romanesti, care cu siguranta te asteapta sa gresesti pentru a te putea taxa.

Vedeti cum mi-am inzestrat bordul cu produsele de la NAVITEL: T 700 3G si camera R 400 care au facut obiectul testelor mele.

Anterior am fost participant la conferinta de presa a celor de la Navitel dar si demonstratia cu autoturismul de teren stropit de noroi cu care acestia si-au sustinut prezentarea, unde am reusit sa admiram un sistem de navigatie complet.

Despre acest eveniment de lansare al companiei NAVITEL in Romania v-am mai scris si aici.

Insufletit de aceasta prezentare, ca si in alte dati am trecut la echipare si analiza device-ului, ce l-am primit in teste, care in principal este o tableta nu chiar asa de performanta cum am fost avertizati in timpul prezentarii, din punctul de vedere al configuratiei hardware.

Este puternica fata de alte sisteme de navigatie prin Software-ul preinstalat care ofera functii de navigare avansate, precum indicatii vocale precise, alerte SPEEDCAM, mai multe tipuri de cautare, precum si rute demo. NAVITEL T700 3G este livrat cu harti preincarcate din 47 de tari: Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Cipru, Croatia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Gibraltar, Grecia, Islanda, Insula Man, Italia, Kazahstan, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Republica Ceha, Romania, Rusia, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ucraina, Ungaria, Vatican. Unboxingul il puteti vizualiza in galeria foto.

Continutul pachetului este urmatorul:

  • NAVITEL T700 3G tableta PC
  • Suport parbriz auto
  • Stand
  • Incarcator auto
  • Incarcator de priza
  • Manual de utilizare
  • Certificat de garantie

Spun ca din punct de vedere hardware, cea de-a doua functie de tableta nu impresioneaza. Pentru ca este doar un Android 7.0 cu procesor quad-core MTK8321 Cortex-A7 la frecventa 1.3 GHz, spatiu de stocare 16 GB si 1GB RAM, cu ecran IPS la 7 inci, rezolutie 1024х600, iar bateria de numai  2800 mAh. Are doua sloturi SIM si suporta carduri microSD cu capacitate de pana la 32GB.

Navitel Navigator este punctul forte, pentru care de fapt se vinde in principal acest sistem de navigare, la un pret de buget.

Desigur am facut si analiza obisnuita la tablete in ceea ce priveste Benchmark-urile, desi nu cred ca exista vreun dubiu ca nu acesta este atuul pentru care as cumpara un sistem de navigatie instalat pe o tableta.

In secundar da, un sistem de navigatie este bine sa aiba o tableta pentru situatiile in care dorim instalate si alte aplicatii din Google Play, care te pot ajuta pe parcursul deplasarilor cu auto, sau chiar si atunci cand trebuie sa te distrezi la un moment dat, atunci cand tragi auto pe dreapta sa te odihnesti. Nu vad acelasi comportament al soferului, atunci cand acesta este la volan, construirea rapida a rutelor si posibilitatea de a da zoom rapid. Sau poate insotitorul din dreapta isi doreste divertisment in timp ce tu stai concentrat in timpul deplasarilor. Desi, pe mine sincer, un astfel de comportament al copilotului meu, m-ar enerva. In fine, cea mai probabila abordare a unei astfel de utilizari este aceea ca poti lua tableta din parbriz si sa te poti deplasa la destinatie, si sa utilizezi din plin conectivitatea acestei tablete: 3G, Bluetooth, WiFi. De aceea suportul vine echipat si cu un cric, ceva tine tableta la verticala fara ca tu sa o mai tii in mana. Desigur tableta este inzestrata sa poti apela in situatii de convorbiri pe handsfree, sa navighezi sau sa urmaresti clipuri multimedia direct din meniurile disponibile prin touchscreen.

Ceea ce mi se pare neobisnuit este conditionarea utilizarii tabletei de introducerea unei cartele SIM, activata pe date. Intr-un fel stai si te gandesti oare de ce sa preferi o tableta in parbriz si nu un smartphone. Ei tocmai pretul si dimensiunea mai mare al ecranului tabletei, te poate determina catre o astfel de alegere. Faptul ca ai o aplicatie profi destinata pentru navigatie si accesoriile din cutie, la un pret de buget. Pot fi acestea niste argumente acolo unde configuratia hardware slabuta, totusi nu spune aceste lucruri.

Mi-a placut sa regasesc in cutie incarcatorul de bricheta si suportul de parbriz, dar si posibilitatea de a infige o camera martor, asa cum este R 400 despre a carei review va urma sa il pun intr-un articol ulterior.

Una  dintre surprizele pe care le-am avut a fost faptul ca nu aveam instalate hartile pe exemplarul meu de test. Mi-am dorit sa instalez gratuit hartile Europei, dar numai Romania mi-a luat 5-6 ore pentru download. Ulterior am aflat ca in weekend a fost o problema cu serverele poloneze. Dupa o discutie cu prieteni polonezi, problema s-a rezolvat si pana in final am obtinut harta Romaniei si restul in numai 1 minut, ceea ce este foarte bine in conditiile date, utilizand o conexiune Wifi de acasa. Restul hartilor sunt downloadabile dar numai contra cost.

Am utilizat hartile 2G/3G care comutau foarte usor apasand pe un buton sugestiv de pe ecran. Pictogramele sunt destul de precise conform cu realitatea, insa cred ca se putea aplica si o evidentiere mai buna a cladirilor. De cateva ori, atunci cand ma aflam printre cladiri inalte, probabil semnalul GPS nu era receptionat corect s-a intamplat sa fiu localizat pe strazi paralele. Dar nu se intampla permanent. Toate semnalizarile POI mi s-au parut utile si totusi exista in continuare premize de dezvoltare. Testele mele au fost prin Bucuresti pentru ca nu am avut timp de teste in teritoriu. Puteti urmari mai sus traseele pe care le-am realizat in drumul catre job.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: