Publicitatea pe Google și de ce ar trebui să țină cont agențiile

Poate cel mai mare motor al publicității online în ultimii 10 ani a fost Google, fiind totodată și cel mai popular motor de căutare. De anul acesta, Google a implementat o schimbare importantă, care afectează, în primul rând, zona reclamelor din partea dreaptă. Agenția de marketing online Today’s prezintă cele mai importante detalii despre schimbarea de care ar trebui să țină cont companiile care se promovează prin intermediul acestui instrument online.

Marius Lazarescu

Schimbarea care afectează afişarea reclamelor pe Google presupune că de la 11 anunţuri prezente până acum, numărul acestora scade. Sunt trei anunţuri plătite în partea de sus a paginii, în care sunt afișate rezultatele și alte trei sunt în partea de jos. Pe nișele foarte competitive şi cu mulți advertiseri vor fi afișate până la patru anunțuri în partea de sus și alte trei în partea de jos. Noua abordare va aduce un câștig de vizibilitate advertiserilor de pe pozițiile a treia si a patra, cea din urmă ajungând să ocupe locul pe care, în trecut, erau rezultatele organice de primă poziție. Datele colectate de WordStream arată că rata click-urilor pentru anunțurile de pe a treia poziție a crescut cu până la 15%.

Schimbarea prin care trece Google vine ca urmare a creșterii popularității dispozitivelor mobile. Anunțurile din partea dreaptă erau afișate doar pe desktop, dar noul mod de distribuție este unitar între web și mobile.

Agenția Today’s estimează că actualizarea, deși doar una „cosmetică“ în aparență, va avea un impact foarte mare asupra agenţilor de publicitate care folosesc sistemul de reclame plătite prin Google Search. Prin această nouă strategie de afișare a reclamelor, concurența între advertiseri va crește și, odată cu ea, este posibil să crească și costul per click cu 5 până la 10%. Google a testat acest mod de dispunere încă de anul trecut, însă implementarea oficială a fost realizată abia în februarie 2016.

Efectele pe care le va produce schimbarea afișării reclamelor în Search

Primele rezultate sunt acum mult mai vizibile, astfel că o bună parte din traficul care în trecut s-ar fi dus către rezultatele afișate în dreapta va fi direcționat către primele rezultate (primele trei-patru poziții). Advertiserii care afișează anunțuri plătite în poziții de top vor observa o creștere a ratei de click și o creștere a traficului.

Totuși, pozițiile apropiate de baza paginii vor înregistra, cel mai probabil, o rată de click mult mai mică decât anunțurile text din partea dreaptă. Acestea erau vizibile încă de la început, iar acum este necesară o derulare a paginii de către utilizator. Șansa ca un vizitator să ajungă la bază se reduce, dacă primele rezultate oferă ceea ce caută.

Mai mult, anunțurile care apar pe primele poziții în Google nu sunt întotdeauna ale advertiserilor care plătesc cel mai mult pe click. Relevanța joacă un rol foarte important atunci când sistemul decide cum să plaseze anunțurile. Astfel, advertiserii intră într-o licitație unde este important cine plătește mai mult, dar și cine are cel mai relevant conținut și cel mai atrăgător mesaj. Today’s preconizează o creștere a nevoii companiilor de a lucra sau de a se consulta cu agenții specializate în reclame AdWords pentru a optimiza costurile.

În final, Today’s se așteaptă ca, în curând, Google să folosească spațiul rămas liber pe desktop în partea dreaptă pentru alte tipuri de rezultate, unele dintre ele putând fi reclame. De exemplu, în Marea Britanie și Statele Unite ale Americii apar de foarte mult timp rezultate cu recenzii de produse ca o galerie mică, fiind, de fapt, reclame plătite. În România, pot fi observate în aceeași zonă rezultate din Maps (serviciu Google), Wikipedia, IMDB sau alte site-uri, în funcție de căutarea efectuată.

Bucureşti, 17 martie 2016 – Today’s

Views: 0

Lasă un răspuns