Sony integrează soluții mai sustenabile în televizoarele BRAVIA™, în cadrul strategiei sale ecologice „Road to Zero”
Promovarea eficienței resurselor prin „Material-to-Material”
Ca parte a angajamentului pe termen lung al Sony pentru sustenabilitate, în cadrul planului global de mediu „Road to Zero”, componentele reciclate ale televizoarelor sunt acum utilizate în SORPLAS™ pentru piese BRAVIA, contribuind astfel la reducerea impactului asupra mediului pe tot parcursul ciclului lor de viață.

Sony inovează în domeniul reciclării „Material-to-Material” prin dezvoltarea și utilizarea SORPLAS™, un material plastic reciclabil și ignifug dezvoltat intern, ce integrează plastic recuperat din capacele din spatele televizoarelor vechi în noile modele BRAVIA. Alegând această abordare, Sony transformă deșeurile plastice în componente premium, procesate în centre specializate de către o companie desemnată, reducând astfel impactul asupra mediului fără a face compromisuri în ceea ce privește designul sau durabilitatea produselor. Această metodă inovatoare de reciclare va fi implementată pentru prima dată pe modelul de 65 de inci al televizorului OLED 4K BRAVIA 8, a cărui livrare la nivel global este programată să înceapă în cursul anului 2025.
Reciclare „Material-to-Material” a capacelor BRAVIA 8 (65 inci) și carcasa din spate realizată cu SORPLAS
din spate ale televizoarelor
Capacele din spate colectate de la televizoarele scoase din uz conțin diferite tipuri de plastic, ceea ce a împiedicat până acum reutilizarea lor directă în produse noi, din cauza variațiilor de rezistență și textură. Pentru a depăși această provocare, echipa de design BRAVIA a colaborat cu Sony Semiconductor Solutions Corporation, dezvoltatorul materialului SORPLAS, pentru a crea o tehnologie avansată de sortare și metode optime de combinare a materialelor, potrivite pentru reutilizarea în televizoare. Această tehnologie permite colectarea și sortarea plasticelor specifice din capacele vechi ale televizoarelor, indiferent de producător, pentru a fi reutilizate parțial ca materie primă, menținând aceeași calitate superioară ca și SORPLAS-ul convențional.
Pe viitor, Sony își propune să atingă un proces complet de reciclare în circuit închis (reutilizarea integrală a produselor la sfârșitul ciclului de viață ca materii prime pentru produse noi), prin recuperarea și refolosirea capacelor din spate realizate din SORPLAS.
De asemenea, Sony a introdus funcții mai inteligente de economisire a energiei în cele mai recente modele BRAVIA. Eco Dashboard le permite utilizatorilor să monitorizeze și să gestioneze intuitiv setările de consum energetic dintr-un singur loc. Prin activarea configurațiilor recomandate pentru economisirea energiei, utilizatorii pot reduce consumul de energie cu aproximativ 38% față de setările implicite din fabrică.
În plus, cu funcția Ambient Light Sensing activată prin Eco Dashboard, televizoarele BRAVIA ajustează automat luminozitatea ecranului în funcție de condițiile de iluminare din cameră — asigurând astfel un confort vizual optim și reducând consumul inutil de energie.
Aceste îmbunătățiri reflectă eforturile Sony de a promova inovația sustenabilă în produsele, ambalajele și operațiunile sale. Dincolo de televizoare, compania își continuă angajamentul față de obiectivul „Road to Zero”, care vizează atingerea unei amprente de mediu zero pe întregul lanț valoric până în 2050.
De asemenea, Sony ia măsuri pentru a optimiza transportul și logistica produselor, a reduce utilizarea plasticului utilizat în ambalaje și a integra energie regenerabilă în procesele de producție—menținând în același timp performanțele ridicate și calitatea imaginii pentru care televizoarele BRAVIA sunt recunoscute.
De Ziua Mondială a Mediului, Sony își reafirmă convingerea că divertismentul și responsabilitatea față de mediu pot merge mână în mână—oferindu-le consumatorilor puterea de a face alegeri mai bune pentru planetă, fără a compromite experiența oferită.
Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați:
- Soluții sustenabile integrate în modele BRAVIA | Sony UK
- SORPLAS™ – Material reciclabil ignifug, prietenos cu mediul, dezvoltat de Sony
- Materiale reciclate dezvoltate de Sony
Despre Sony Europe B.V.
Sony Europe B.V. este o companie de vânzări și marketing pentru activitățile de divertisment, tehnologie și servicii ale Sony destinate piețelor de consum și profesionale, precum și pentru activitățile Imaging & Sensing Solutions în Europa. Compania este o filială a Sony Europe Limited, care este o filială deținută în totalitate de Sony Group Corporation. Lucrăm pentru a îndeplini scopul Sony de a umple lumea cu emoții prin puterea creativității și a tehnologiei.
Views: 57