Epson România țintește o creștere de 20% a vânzărilor de imprimante

  • Epson a înregistrat anul trecut o creștere de peste 80% a numărului de echipamente inkjet vândute pe piața din România
  • Valoarea pieței locale de echipamente inkjet a urcat anul trecut cu aproape 20%, la aproximativ 10 milioane de euro
  • Epson a avansat în 2015 la o cotă de piață de 23% din punct de vedere valoric pe piața echipamentelor inkjet

Epson a înregistrat anul trecut o creștere de peste 80% a numărului de imprimante şi multifuncţionale inkjet vândute pe piața din România, față de anul precedent. Avansul a venit pe fondul extinderii gamei de echipamente Epson destinate utilizatorilor casnici, dar şi a celei pentru sectorul business, reluării investițiilor companiilor din sectorul privat, dar și al nevoilor clienților rezidențiali, care s-au orientat către imprimante cu jet de cerneală cu prețuri de achiziție mai mari, dar care au costuri de exploatare mult mai mici. Această tendință se va menține și pe parcursul acestui an, însă ritmul de creștere se va tempera.

Simona Decuseară - Sales  Marketing Manager Epson România și Bulgaria

„Estimăm că 2016 va fi, de asemenea, un an de creștere, însă într-un ritm mai lent în comparație cu cel de anul trecut. Ne propunem un avans de aproximativ 20% a numărului de echipamentele vândute pe toate segmentele pe care activăm[1], concomitent cu creșterea cotei de piață. Cât privește întreaga piață de imprimante, aceasta beneficiază de un context favorabil, cu destul de mult loc pentru creștere, în măsura în care companiile și instituțiile publice se află în momentul în care înlocuiesc imprimantele achiziționate acum câțiva ani”, adaugă Simona Decuseară.

Reducerea costurilor rămâne principalul argument luat în calcul de clienți și care s-a aflat și anul trecut la baza deciziei de cumpărare a unei imprimante. Astfel, preferințele consumatorilor s-au îndreptat în 2015 tot mai mult către imprimantele cu cerneală și, în special, către cele dotate cu sistemul de recipiente reîncărcabile cu cerneală.

Epson a lansat la sfârşitul anului trecut o gamă similară, destinată volumelor mari de documente imprimante din companii şi instituţii, seria WorkForce RIPS (Replaceable Ink Pack System), ce reduce costurile de imprimare cu 50% faţă de echipamentele laser competitoare. Aceste echipamente se adresează clienților cu volume mari de tiparire și care doresc funcționalități extinse (rețea, duplex, scan to email, scan to folder, print securizat), având costuri de tipărire alb-negru care ajung la 10 lei pentru 1.000 de pagini. În plus, aceste echipamente pot fi oferite clienților finali prin diverse tipuri de contracte: închiriere, preț pe pagină, service total etc.

„Valoarea pieței locale de imprimante inkjet a urcat în 2015 cu aproape 20%, la aproximativ 10 milioane de euro. Piața de imprimante este împărțită în prezent între echipamentele cu jet cerneală și cele cu laser și ocupă ponderi relativ egale în numărul de unități vândute. În ceea ce privește zona imprimantelor inkjet, pe care avem o prezență importantă, am urcat anul trecut la o cotă de piață de 23% din punct de vedere valoric”, spune Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson România și Bulgaria.

Referitor la prețul imprimantelor inkjet Epson, acesta se situează între 499 de lei și 1.999 lei (TVA inclusă), cel mai vândut model având un preț estimativ de 850 de lei. Achiziția acestor imprimante presupune însă costuri zero cu cerneala timp de doi ani[2].

Caracteristicile produselor și ușurința în folosire au fost alte argumente de care consumatorii au ținut cont în procesul de achiziție. Pe segmentul de business, controlul costurilor, creșterea productivității și reducerea timpului pe care un angajat îl alocă procesului de printing au contat foarte mult.

„Potrivit statisticilor noastre, aproape 80% dintre utilizatorii acestei tehnologii sunt cei care folosesc sistemele de imprimare acasă, în timp ce diferența este acoperită de către mediul de business. Cu toate acestea, utilizarea imprimantelor cu cerneală este în continuă creștere şi în mediul business, în măsura în care companiile încep să fie tot mai atente la costurile totale de exploatare, iar imprimarea inkjet servește pe deplin acestei nevoi”, mai spune Simona Decuseară.

[1] Pe segmentul de printing, Epson mai comercializează în România și imprimante de format mare, destinate imprimării comerciale, centrelor de copiere, retail-ului şi educației, precum și imprimante POS, pentru printarea diferitelor documente precum chitanțe, bonuri, facturi sau rețete.

[2] Cerneală pentru 2 ani, conform volumului mediu lunar de imprimare (IDC WW Page Volume Program, 2013)

București, 17 martie 2016 Epson

Visits: 0

Lasă un răspuns