În 2014, românii au cumpărat online produse de peste 1 miliard de euro

Potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc, împreună cu reprezentanții GPeC, retailul online autohton a depășit cifra de 1 miliard de euro în 2014, comparativ cu aprox. 600 milioane euro în 2013. Mai exact, piața de e-tail românească se situează între 1,1 și 1,2 miliarde de euro în anul recent încheiat, cifra vehiculată făcând referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plata facturilor de utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc.

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este, de 10 ani, cel mai important eveniment de comerț electronic din România care, printre altele, centralizează și publică în fiecare an raportul oficial al pieței autohtone de e-commerce. Potrivit acestuia, iată care sunt principalele statistici la nivelul anului 2014:

Conform ultimului recensământ, România are o populație de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului în țara noastră fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult față de anul 2013, dar există și câteva statistici îmbucurătoare care plasează România pe primul loc în Europa în ceea ce privește viteza de download pentru conexiuni broadband: 55,54 Mbps comparativ cu Suedia (locul al doilea – 47,08 Mbps) și Olanda (locul al treilea – 45,71 Mbps).

Infografic GPeCNumărul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane în 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depășind probabil pragul de 10 milioane în decembrie 2014.

Nefiind incluse în raport tocmai pentru că lucrurile nu s-au schimbat comparativ cu 2013, vârsta medie a celor care cumpără online este cuprinsă între 25 și 35 de ani, iar majoritatea cumpărătorilor locuiesc în mediul urban (peste 80%).

La nivelul lunii decembrie 2014 se estimează că în România există aprox. 5.000 de magazine online, cu puțin peste cele 4.500 de magazine estimate în 2013. Din totalul de 5.000, sunt înrolate în sistemul 3D Secure 1.173 (sursa: RomCard) comparativ cu aprox. 1.000 în 2013.

Piata romaneasca de e-tail se situeaza intre 1,1 si 1,2 miliarde euro, aproape dubla ca valoare fata de anul 2013 (cand era estimata la aprox. 600 milioane euro). Totusi, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este inca mic (intre 2,2 si 2,5%), desi a mai crescut fata de 2013.

Cele mai vandute produse online au ramas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte (incadrate sub titulatura generica de Fashion). Surpriza anului 2014 o reprezinta produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea în preferințele românilor, „în condițiile în care acest segment de piața este relativ nou în comerțul electronic românesc, crescând considerabil doar în ultimii doi ani”, după cum spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

În 2014, românii au cheltuit online 140 de milioane euro doar pentru produsele din categoria Fashion, potrivit estimărilor principalului jucător – FashionDays.ro.

De Black Friday 2014, românii au cumpărat produse în valoare de aprox. 75 milioane euro.

Indiferent de natura produselor cumpărăte, peste 90% din cumpărătorii online preferă să plătească ramburs (la livrare). În schimb, plata online prin card bancar devine metoda preferată atunci când este vorba de plata facturilor la utilități, vacanțe și călătorii, bilete la spectacole sau alte tipuri de servicii online.

Valoarea totală a tranzacțiilor prin card în 2014 a fost de 337 milioane euro, potrivit volumelor declarate de principalii procesatori de plăți RomCard și mobilPay (respectiv: aprox. 255 milioane euro procesate prin RomCard și aprox. 82 milioane euro procesate prin mobilPay).

Numărul total al tranzacțiilor prin card a fost de 9.456.668, din care 7.534.668 au fost înregistrate în sistemul RomCard și 1.922.000 prin Netopia mobilPay.

Potrivit RomCard, cel mai mare număr de tranzacții plătite online prin card s-a înregistrat în luna decembrie a anului trecut, respectiv 753.038 tranzacții într-o singura lună.

La finalul anului 2014, în România existau 13.666.219 carduri înrolate în sistemul 3D Secure (sursa: RomCard), în creștere considerabilă față de 2013 când se înregistrau aprox. 12 milioane de carduri înrolate în 3D Secure. Din totalul de carduri înrolate în 3D Secure, doar 830.912 carduri sunt activate în 3D Secure, fiind folosite efectiv în tranzacționare.

Valoarea medie a unei tranzacții plătite online prin card la comercianții români este, potrivit oficialilor Visa, 47 euro (tranzacție generată de un card Visa emis în România la comercianți români), comparativ cu 67 euro când vine vorba de cumpărăturile făcute de românii posesori de card Visa la comercianții străini (de peste hotare).

Totuși, reprezentanții GPeC au calculat valoarea medie a unei tranzacții online prin card, raportându-se la volumul total declarat de RomCard și mobilPay (337 milioane euro) împărțit la numărul total de tranzacții raportat de RomCard și mobilPay (9.456.668), cifra rezultată fiind de aprox. 35 euro/tranzacție.

Nu în ultimul rând, magazinele online ar trebui să știe ca ziua din saptămâna în care românii cumpară cel mai mult este miercurea.

„Cifrele pe care tocmai le-am publicat arată potențialul uriaș al pieței de comerț electronic din România – poate printre puținele industrii din țară care crește vertiginos. Primul miliard de euro a fost depășit, aștept cu nerăbdare primul număr cu 2 digits și sunt convins că acest lucru se va întampla mult mai repede pentru că ritmul de creștere al pieței va fi accelerat”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Informațiile din comunicatul de presa le puteți regăsi în infograficul atașat (design realizat de SilkWeb.ro). Atât informațiile din comunicat, cât și infograficul pot fi preluate cu menționarea sursei: GPeC și link către www.gpec.ro

GPeC este Cel mai Important Eveniment de Comerț Electronic din România, fiind singurul din online care se desfășoară pe parcursul a 8 luni în fiecare an. Cu o tradiție de 10 ani, GPeC este mixul perfect de conferințe, workshopuri, expo, cursuri intensive și competiție a magazinelor online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.

Primul eveniment major din seria de evenimente pregatită de GPeC pentru anul acesta, este GPeC Summit care va avea loc în București, pe 11-12-13 Mai, aducându-l pentru prima oara în România pe Neil Patel – co-fondatorul CrazyEgg, HelloBar și KISSmetrics, recunoscut de revista Forbes drept unul din top 10 marketeri online la nivel mondial.

Biletele pentru GPeC Summit sunt puse în vânzare, iar până pe 28 februarie 2015 există și o oferta Very Early Bird de doar 49 euro (TVA inclus) pentru fiecare din cele 3 zile de eveniment sau un preț special de 117 euro pentru un bilet 3-Day-Pass. Înscrierile se pot face pe www.gpec.ro.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: