Grupul Lenovo a raportat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal aprilie-iunie 2014

Grupul Lenovo a raportat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal (aprilie-iunie 2014), cu venituri trimestriale de 10,4 miliarde USD, în creștere cu 18 procente față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul pre-impozitare a crescut cu 22 de procente, pînă la 264 milioane USD. Profitul a crescut cu 23 de procente, până la 214 milioane USD.

Lenovo Official Logo

Lenovo își păstrează poziţia a treia în categoria dispozitivelor inteligente conectate, cu o creștere a livrărilor de 28% față de anul anterior. Lenovo este cel mai mare producător de PC-uri din lume de cinci trimLenovo Official Logoestre consecutiv și deține cea mai mare cotă de piață de până acum, de 19,4 procente*, în creștere cu 2,7 puncte față de anul anterior, evoluție datorată creșterilor de cotă din EMEA și din cele doua Americi. Livrările de PC-uri Lenovo în primul trimestru fiscal au fost de 15 procente, până la 14,5 milioane unități, al 21-lea trimestru consecutiv în care Lenovo a depăşit performanțele de ansamblu ale industriei. În categoria tabletelor, Lenovo a devenit al treilea cel mai mare vendor, cu 2,3 milioane de dispozitive livrate, o creștere de 67 procente, de aproape 8 ori mai rapidă decât ritmul pieței. Pentru prima dată Lenovo a vândut mai multe smartphone-uri decât PC-uri, cu un volum record de 15,8 milioane unități, în creștere cu 39 de procente. În ciuda competiției foarte strânse din China, Lenovo a devenit primul vendor de telefoane în această țară, cu 13 milioane de unități vândute.

Profitul brut al companiei in acest prim trimestru fiscal a crescut cu 13 procente față de anul anterior, pănă la 1,3 miliarde USD, cu o marjă brută de 13 procente. Profitul operațional a crescut cu 40 de procente față de anul anterior, la 283 milioane USD. Câștigul de bază per acțiune în primul trimestru fiscal a fost de 2,06 cenți USD. Rezervele nete de numerar erau de 3,58 miliarde USD în 30 iunie 2014.

Lenovo-Yoga-8_Modelimage WW_Product_Shot_SMB_ThinkPad_X1_Carbon_Wide_Open_Angle_Black_RGB_JPG5476x3598

“A fost trimestrul unor noi praguri atinse de Lenovo – cotă record pe piața PC-urilor, poziționarea în premieră pe locul trei în clasamentul global al vânzărilor de tablete și o consolidare a locului patru pe piața smartphone-urilor,” a declarat Yuanqing Yang, Președinte și CEO Lenovo. “Pe măsură ce industria PC-urilor își revine, piața smartphone-urilor își continuă tranziția de la premium la mainstream, iar pe măsură ce preluarea Motorola Mobility și a IBM x86 de către Lenovo se apropie de finalizare, descoperim și mai multe oportunități de a continua să creștem rapid. Lenovo continuă să depășească piața iar noi ne îndeplinim promisiunile de a mări profitabilitatea în business-urile noastre de bază, simultan cu ridicarea unor noi piloni pentru o creștere viitoare a întregului nostru portofoliu.”

DETALIERE GEOGRAFICĂ

În China, Lenovo a raportat venituri de 3,8 miliarde USD în primul trimestru fiscal, o creștere de 2 procente față de anul anterior, ceea ce reprezintă 36 de procente din veniturile globale ale companiei. Lenovo a protejat centrul de profit din China și a îmbunățit marjele cu 0,3 punte procentuale față de anul anterior, pentru a atinge marje operaționale de 5,5 procente. Compania și-a mărit cota pe piața de PC-uri, ajungând la 37,1%. Potrivit IDC, Lenovo a depășit Samsung și a devenit cel mai mare vendor de telefoane inteligente din această țară. În ceea ce privește dispozitivele mobile, Lenovo a continuat să își imbunătățească profitabilitatea prin extinderea canalelor către piață și o concentrare mărită pe vânzările pe piețe deschide facilitate de internet.

În Europa/Orientul Mijlociu /Africa (EMEA), Lenovo a avut un trimestru foarte puternic, cu venituri în creștere cu 49 de procente, adică 921 milioane USD million față de anul anterior, până la 2,8 miliarde USD, sau 27 procente din veniturile globale ale Lenovo. Lenovo a atins niveluri record pe piața de PC-uri și în marjele operaționale din EMEA, fiind pentru prima dată pe locul 1 la vânzările de notebook-uri, și cel mai mare vendor în 15 țări din EMEA, în timp ce livrările de smartphone-uri au depășit 1 milion de unităţi. În acest trimestru, livrările de PC-uri Lenovo în EMEA au crescut cu 4,8 puncte procentuale față de aceeași perioada a anului fiscal trecut, atingând un nivel record de 18 procente.

In regiunea Asia Pacific, veniturile Lenovo au crescut cu 270 milioane USD, până la 1,6 miliarde USD în primul trimestru al anului fiscal, ceea ce reprezintă 15 procente din venitul global al companiei. Cota de piață pentru PC-uri în regiune a crescut cu aproape 2 puncte până la 15 procente. Livrarile de smartphone-uri în regiune au fost de 1,5 milioane de unități, de 3,7 ori mai mari decât în același trimestru al anului anterior. Marja de profit operațional în regiune a fost de 4,1 procente, o creștere dramatică de la nivelul de 0,9 procente de acum un an. Lenovo și-a întărit poziția de lider in Japonia, performanță care a mărit profiturile regiunii.

In cele doua Americi, veniturile Lenovo au fost de 2,2 miliarde USD în primul trimestru fiscal, în creștere cu 19 procente față de anul anterior, ceea ce reprezintă 22 de procente din veniturile globale ale companiei. Marja profitului operațional a fost de 1,1 procente, în scădere cu 0,3 puncte, comparativ cu anul anterior, pe măsură ce compania și-a continuat investițiile din America Latină și Brazilia. Cota de piață pentru PC-uri a atins nivelul record de 12,5 %, în creștere cu 23,7 procente sau 3 puncte de cotă, precum și o cotă de piață record în SUA de 11,3 procente, în creștere cu 1,5 puncte față de anul anterior.

DETALIERE ÎN FUNȚIE DE PRODUSE

În primul trimestru al anului fiscal, laptopurile Lenovo au generat 49% din veniturile totale ale companiei. La nivelul întregii industrii, livrările de laptopuri au scăzut cu 3,7 procente față de anul anterior, ceea ce este o îmbunătățire față de acum doi ani, când scăderea anuală fusese de 13 procente. Îmbunătățirea este datorată înnoirilor de calculatoare din companii și inovațiilor din această categorie. Datorită acestei tendințe de stabilizare, veniturile consolidate din vânzările globale de laptopuri Lenovo în primul trimestru fiscal au totalizat 5,1 miliarde USD, în creștere cu 12 procente față de anul anterior. Compania a câștigat aproape patru puncte procentuale și a ajuns la o cotă de piață de 21 de procente. În primul trimestru Lenovo a anunțat ThinkPad 10, o tabletă de business de 10 inci, multimodală, perfectă pentru utilizatorii de business, precum și primele Chromebook destinate pieței de consumatori, N20 și N20p. Aceste Chromebooks le oferă utilizatorilor două modalităţi de a se bucura de experiența Chrome într-un format subțire şi ușor. Lenovo a introdus şi laptopul B50 pentru companii mici, și laptopurile Z40 și Z50 destinate utilizatorilor interesați de divertisment.

Lenovo a preluat poziția de lider în livrările de PC-uri Desktop, care au crescut cu 12,1% față de anul anterior în primul trimestru fiscal, comparativ cu o creștere a industriei de 2,4 procente. Creșterea cotei cu 1,5 puncte a adus cota de piață a Lenovo la 17,5 procente. Veniturile consolidate asigurate de PC-urile desktop au crescut cu 20 de procente față de anul anterior, până la 3,0 miliarde USD, sau 29 de procente din veniturile totale ale companiei. În primul trimestru, Lenovo a prezentat mai multe noi PC-uri desktop, printre care Seria A A540 AIO (all-in-one) destinată familiilor și echipată cu cele mai noi caracteristici audio și video pentru consumul de conținut digital. Lenovo a dezvăluit de asemenea noua stație de lucru entry-level ThinkStation P300, care oferă o flexibilitate unică, ideală pentru profesioniști care au nevoie de hardware cu certificare ISV a aplicațiilor la un preț rezonabil.

Veniturile consolidate ale segmentului Lenovo Mobile Device Business**, care include smartphone-uri și tablete, au crescut cu 32 de procente față de anul anterior până la 1,6 miliarde USD, ceea ce reprezintă 15 procente din veniturile totale ale companiei în acest trimestru.

In China, Lenovo a devenit lider în vânzările de smartphone-uri, iar la nivel global compania a devenit al treilea producător de tablete. În acest trimestru, Lenovo a anunțat mai multe tablete Android din seria A, care oferă configurații și dimensiuni adecvate diverselor preferinţe, pentru cei care doresc atât produse ultra-portabile cât și performanțe multimedia. Portofoliul include tableta de 7 inci TAB A7-50, pe cea de opt inci TAB A8 și pe cea de zece inci TAB A10 echipată cu o tastatură Bluetooth opțională.

Lenovo continuă să susțină inovația în întregul său segment de dispozitive inteligente conectate, cu noi și extraordinare telefoane, ecosisteme si produse enterprise ce vor fi anunțate în a doua jumătate a anului fiscal. Lenovo explorează noi oportunități de creștere focalizate pe internet, după cum s-a văzut în recent anunțata platformă New Business Development (NBD) prin care Lenovo implică parteneri pentru a inova în noi categorii de hardware. De asemenea, eforturile Lenovo în legătură cu tranzacțiile Motorola Mobility și IBM x86 continuă conform planificării iniţiale, iar compania își exprimă încrederea că va putea finaliza aceste tranzacţii până la sfârșitul anului.

* Date IDC 2Q 2014, toate cotele de piață sunt raportate de IDC

** Anterior aceste venituri erau raportate de divizia Mobile Internet and Digital Home (MIDH). Din acest trimestru ele sunt raportate de conducerea Mobile Device Business.

 Hong Kong, August 14, 2014 – Grupul Lenovo

 

Visits: 0

Lasă un răspuns