Castile de gaming ASUS TUF Gaming H5 la review

Cine s-a jucat pe PC jocuri recente si aici nu discutam numai despre gruparea internationala ASUS Republic of Gamers stie cat de imersiva poate deveni toata experienta virtuala atat timp cat ai echipamentul necesar la dispozitie, adica cel putin un PC de gaming performant, un monitor curbat si o pereche de casti de gaming.

Desi nu le are chiar pe toate in acelasi timp GADGETARUL ROMAN se bucura de fiecare data, atunci cand la teste ajung marile companii producatoare, care au si context favorabil pentru gameri. Pentru ca nu sunt simplu de realizat accesoriile performante care sa te ajute contextual in jocul preferat, si chiar daca la un moment dat te obisnuiesti cu ceea ce ai prin ograda, vei observa ca pana la final nu este totusi acelasi lucru.

Nu aleg boxe atunci cand vine vorba de jocuri. Pentru ca niste casti de gaming iti ofera o experienta foarte realistica, indiferent de ce se intampla in camera unde te joci. Ai avantaje pentru ca poti da volumul suficient de tare incat sa auzi si cele mai mici zgomote sau soapte din joc, fara sa deranjezi pe cei din jur. Apoi avem spatialitatea, mult mai bine redata cand difuzoarele sunt la doar cativa milimetri de ureche si cand sunetul nu este absorbit de pereti sau de obiectele de mobilier.

In ceea ce priveste pretul, ASUS TUF Gaming H5 se situeaza undeva in mijlocul gamei, ceea ce este intotdeauna bine sa fie un factor atunci cand treceti peste specificatii. In mod natural, includerea driverelor de 50 mm are ca rezultat un raspuns considerabil la bas, dar cu driverele ASUS Essence exista foarte putine fisuri sau se pot ineca in alte frecvente. De fapt, ceea ce obtineti este un sfarsit de varf clar pentru a se potrivi cu partea inferioara. In practica ASUS a stabilit un nivel de calitate pentru raspunsul sau audio care se poate lauda clar in timp ce este acordat totul pentru jocuri.

De data aceasta voi prezenta castile sosite la test primite de la Asus si anume TUF Gaming H5 care sunt mereu incredibile atunci cand le vei pune la treaba. Prieteneste va spun ca aici nu este vorba numai despre estetica cutiei in care vine produsul, ci de o atmosfera extrem de bogata in expresii pe care numai un luptator de gaming le poate percepe foarte bine. Pentru ca numai atitudinea poate face tot jocul, cu siguranta atunci cand vei ridica capacul de carton expresiv colorat increderea ca vei avea in mana exact arma necesara in lupta va creste pana la ultimul detaliu.

Mai cred si in oamenii care nu pornesc ca prostii la razboi nefiind informati despre ceea ce pot sau nu accesoriile lor de gaming, incercand si visand ca pot trece cu acestea orice limite conceptuale.  In ultimul timp raportul pret/performanta este imbatabil, pentru ca o pereche de casti buna costa mult mai putin decat de un set surround 7.1 HiFi. Daca luam in calcul si prezenta unui microfon pentru chat in partide multiplayer online argumentul pretului devine si mai valid. De ce ne dorim casti de gaming hai sa vedem si cum exact difera acestea de modelele normale folosite pentru auditie muzicala. In conditiile in care majoritatea produselor care contin cuvantul “gaming” in denumire se vand mai bine decat cele care nu il contin devine foarte greu pentru utilizator sa identifice modelele de casti care sunt cu adevarat proiectate pentru a reda acustica din jocurile pe calculator. Cum putem identifica castile de gaming veritabile. Pai prin design modelele de acest tip diferentiindu-se de cele mai multe ori printr-o coloristica destul de stridenta. Fie pe cromatica negru-rosu, tipica perifericelor de acest tip, fie folosesc culori stridente si forme care aduc aminte de obiectele intalnite de obicei in filmele science fiction. In realitate designul nu iti spune nimic despre performantele unei perechi de casti, motiv pentru care trebuie sa te uiti mai departe la tipul castilor. Marea majoritate a modelelor comercializate in ziua de azi fiind de tipul supra-auriculare sau circu-auriculare, adica genul care se fixeaza pe pavilionul urechii sau care il acopera complet. Urmatorul indiciu il constituie conexiunea, de cele mai multe ori cu fir si prezenta microfonului de obicei rabatabil, ce faciliteaza discutiile cu coechipierii in timpul meciurilor online multiplayer. Headset cu sunet surround 7.1 despre care ASUS spune ca a fost creat sa fie durabil, usor si compatibil cu platforme diverse, de la PC la Mac si chiar si smartphone-uri, PlayStation-uri si console Xbox One.

In epoca in care se poarta castile cu iluminare, conectare prin porturi USB, sau wireless si fel si fel de brizbrizuri, Asus vine cu o pereche de casti analogice mai cazone si care cu toate acestea sunt foarte comode pe urechi si reponzive, pentru ca gamerul concentrat practic se multumeste cu lucruri putine dar stricte si sigure. Cu toate acestea calitatea va fi cu atat mai buna cu cat si iesirea placii audio va livra mai bine pe iesire.

Gama de hardware ASUS TUF nu este o versiune mai putin costisitoare a produselor ROG sau Republic of Gamers. In schimb, gama ASUS TUF se refera la durabilitate si fiabilitate. Care, de asemenea, se traduce intr-un aspect mai minimal, care renunta la lumina RGB si la suprafetele stralucitoare lucioase pentru aspectul industrial mai putin brusc, cu accente galbene.

Gama are pur si simplu surprinde prin acest aspect. Adica o piesa de echipament pe care o puteti gasi pe un santier lunar. Tehnologie de varf, dar operata de cineva purtand o cascheta din spatiu. Noul set de casti ASUS TUF Gaming H5 este format mai mult din plastic. Plasticul dur este de o calitate care poate sta confortabil langa banda de sustinere din otel inoxidabil durabil. Caracteristicile nu spun mare lucru: cupe 50 mm, cu magneti de neodim, raspunsul de frecventa: 20 Hz – 20 kHz, impedanta: 32 Ohm, microfon detasabil: unidirectional, frecventa microfon:100 Hz-10 kHz.

Nu este chiar cea mai usoara pereche de casti de jocuri pe care probabil ca o veti gasi. ASUS TUF Gaming H5 este confortabil mai mult decat aspectul robust. Pernele sunt moi si fine, iar stilul inchis este folosit pentru a actiona pe deplin prin acoperirea si inconjurarea intregii urechi. Banda de sustinere din otel inoxidabil adauga o senzatie de prima calitate pentru a se potrivi aspectului minimal TUF, care din nou are unghiuri subtile, negre, cu doar minore dungi galbene evidentiate pe ici pe colo. Cablul de 1.2 m tesut fiind mai bine protejat impotriva accidentelor inevitabile are la capat un jack clasic de 3.5 mm. Eu unul m-am lasat prada sunetelor si m-am bagat intre cupe si iata ce a iesit.

Poate mi-as fi dorit sa ma bucur si de Button-enable 7.1 Virtual Surround Sound, insa posibilitatile acestui engineering sample primit pentru testare nu a avut in interior si adaptorul corespunzator, pe cablu avand numai butonul de inhibare/dezinhibare microfon si rotita de volum. Probabil s-a dorit sa testez varianta H5 Lite. Cu toate acestea am fost foarte multumit si de aceasta configuratie.

Visits: 0