Camera auto NAVITEL R650NV Dashcam 1080P Full HD DVR la review

M-am reintors la testele cu camere NAVITEL. Pentru ca de aceasta data polonezii s-au gandit sa atace si segmentul night vision. Adica functionarea pe timp de noapte asigurata de un sensor de calitate Sony IMX307 anume STARVIS, integrat in spatele celor 4 straturi de lentila ale obiectivului.

Si eram chiar curios cum vor rezolva aceste situatii de iluminare slaba pentru inregistrarile FullHD (1920×1080) la 30 de cadre pe secunda, si cu un unghi panoramic de deschidere foarte bun de 170°, in format MOV pentru video si JPG pentru foto de captura.

Specificatiile tehnice le puteti urmari in tabelul de mai jos.

Sunt niste specificatii bune. Insa ceea ce ma nemultumeste o reprezinta capacitatea bateriei ce tine camera treaza in parcare prin intermediul senzorului G si care la cei 180 mAh mi se pare o capacitate cam mica, atunci cand este frig afara si capacitatea acumulatorilor scade. Sau atunci cand unul ca mine isi lasa auto in parcarea blocului nemiscata mai mult de o saptamana uneori. In special ca am niste vecini vandali prin comportament, portierele fiind cele mai relevante martore ale celor expuse.

Camera vine intr-o cutie pentru care am realizat unboxingul mai jos.

Cutia contine: o camera foto, un maner cu benzi aditionale de 3M (in total trei bucati), un incarcator auto cu priza de 12 V (cablu lung care ii permite sa fie ascuns sub tapiteria vehiculului), un cablu mini USB- USB, o carpa din microfibra, un manual si un card garantie.

Ca aspect camera nu este foarte diferita de modelele anterioare si partea de operare prin butoane este similara.

Baza carcasei este un patrat cu laturile de aproximativ 6 cm. Cea mai mare parte din față este ocupata de un ecran de 2 inci cu o rezolutie de 960 x 240. Pe partea stangă exista patru butoane pentru a naviga in sistemul de inregistrare video – un meniu care apeleaza setarile, doua butoane in sus si un buton OK, confirmand optiunea selectata. In partea dreapta exista o intrare mini USB si un buton pentru a efectua o resetare hard in cazul in care dispozitivul decide sa refuze sa se supuna (acest lucru nu s-a intamplat in timpul testelor).

In partea de jos exista spatiu pentru un slot pentru carduri de memorie microSD (pana la 256 GB) si un comutator de alimentare. Pe de alta parte, in partea de sus se afla o priza cu patru pini pentru conectarea la maner (instalare foarte usoara) si un comutator cu pictograma lacat (ca in modul silentios pe smartphone-urile Apple) pentru salvarea permanenta a materialelor video stocate pe cardul de memorie, astfel incat acestea sa nu fie suprascrise prin inregistrari ulterioare. Un obiectiv cu lentila din sticla din 4 straturi iese din spate, folosind un senzor Sony 307.

De asemenea trecand in realitate am realizat si o galerie foto care sa mai lamureasca ochiul cititorului.

Ceea ce impresioneaza o reprezinta duritatea / durabilitatea materialului plastic din care este realizat corpul camerei, imbinarile la linie a muchiilor, ireprosabil realizate calitativ. Nu imi este teama sa scap camera cu display de 2 inchi si o rezolutie de 960 x 240 pixeli, pe jos in masina, in cazul unei manevrari mai putin dibace. Intre punctele ceva mai sensibile pot sa enumar contactele metalice intre corpul camerei si talpa de sustinere/alimentare unde nu este indicat sa efectuati manevre bizare. In plus existenta inca a unei talpi de rezerva imi indica faptul ca tot asa de bine in parcare as putea sa mut camera frontala pe luneta, sau mai bine sa imi cumpar inca o camera care sa monitorizeze si partea din spate a autoturismului pentru ca paza sa se poata realiza din toate unghiurile importante de expunere. De asemenea estetic si functional / util regasesc pozitionarea butoanelor pe care utilizatorul le are la indemana in timpul stationarii autoturismului pe banda din dreapta, asa cum o cere legislatia actuala. Adica fara a lua mainile de pe volan. Insa din fericire, camera nu necesita comenzi utilizabile in timpul sofatului si de aceea atentia soferului nu va avea de suferit.

Butoanele  si functiile din spate le aveti mai jos.

Nu va asteptati sa faceti multe vizionari pe displayul de 2 inci pentru ca mai bine utilizati cardul micro SD de pana la 256 GB ce deserveste camera atunci cand sunteti doritori de detalii de imagine. Cel mai bine m-a ajutat displayul pentru reglajul camerei dupa care am evadat. Durata videoclipului poate fi setata la 1, 3 si, respectiv, 5 minute. Cand cardul de memorie devine plin, fisierele sunt suprascrise de altele mai noi. Capacitatea maxima a cardului declarata de producator este de 256 GB.

Daca tot am vorbit de instalarea camerei iata in videoclipul de mai jos ca in premiera am facut cu usurinta o instalare de camera chiar si in situatii mai putin propice, in intunericul noptii.

Pentru a va lamuri de intreaga potentialitate a camerei m-am gandit sa vi le prezint sintetic mai jos.

Echipamentul Navitel are un senzor de suprasarcina G-Sensor (cu trei setari de sensibilitate), care, dupa detectarea vibratiilor, protejeaza automat fisierul de inregistrare dat – nu poate fi indepartat fara interventia utilizatorului. Pentru a vizualiza materialul colectat, scoateti cardul de memorie si conectati-l la computer. Din pacate, nu este posibila asocierea dispozitivului „prin cablu” cu sistemul.

Calitatea filmelor este foarte buna. Unghiul larg de vizualizare (170 de grade) va permite sa acoperiti o parte foarte mare a drumului – unul dintre cele mai bune rezultate printre camerele de pe piata. Culorile sunt echilibrate, iar reproducerea culorii este reala. Camera Navitel este mult mai bună decat predecesoarele, R600 de exemplu in conditii dificile (in timpul precipitatiilor, la lumina scazuta sau noaptea) – genereaza o imagine suficient de bine luminata. Cu toate acestea, la viteze mai mari (de exemplu, cand conduci pe o autostrada), citirea placutelor de inmatriculare ale altor participanti la trafic nu este inca o sarcina usoara.

Am atasat o inregistrare din timpul testelor pentru a va face o idee despre cele discutate.

De asemenea, este demn de remarcat faptul ca Navitel adauga si un bonus util pachetului sub forma unui voucher gratuit cu licenta de 12 luni pentru harti din 43 de tari europene, inclusiv Rusia, Belarus, Kazahstan si Ucraina disponibile prin aplicatia Navitel Navigator.

%d blogeri au apreciat: