80% dintre oportunitățile generate de digitalizarea afacerilor sunt încă neexploatate de către companii

Doar 20% din potențialul generat anul trecut de digitalizare, proces care presupune transformarea afacerilor din orice industrie, concomitent cu crearea unei noi piețe la nivel global[1], au fost accesate de companiile din sectorul privat, potrivit unui raport Cisco. Valoarea digitalizării este un indicator care ia în calcul câștigul financiar sau pierderile, având la bază două componente: noi surse de venit sau economii generate de investiții și inovații și schimbul de valori între companii din mai multe industrii, bazat pe modul în care capabilitățile lor digitale le pregătesc pentru a lua din cota de piață a competitorilor.

DSC02414

Raportul “Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector,” oferă o analiză a peste de 350 de cazuri de digitalizare din 16 industrii. Șase dintre acestea (Producție, Servicii Financiare, Retail, Furnizare de Servicii, Îngrijire a sănătății și Petrol & Gaze) vor fi responsabile pentru aproape trei sferturi din valoarea globală generată de sectorul privat în următorul deceniu.

O concluzie importantă a raportului arată că lideri în domeniul digital, precum Apple, Uber și Tesla sunt mai înclinați spre a capta valoarea pe care o aduc consumatorii finali, aceste companii fiind dispuse să creeze noi modele de business inovative care determină schimbări la nivel de industrii întregi.

Spre exemplu, potrivit studiului, retailerii pot îmbunătăți substanțial relația pe care o au cu clienții și pot eficientiza forța de muncă, prin investiții în digitalizarea afacerilor. Iar acest lucru le permite să concureze cu magazinele care își desfășoară activitatea strict online. Valoarea pe care o generează digitalizarea doar prin oferirea de analize mai detaliate despre procesele de business reprezintă aproximativ 285 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, Cisco estimează că industria de retail a accesat în 2015 doar 15% din valoarea potențială.

Conform raportului, industriile care au cel mai mult de câștigat de pe urma digitalizării, au două caracteristici importante:

  1. Sunt foarte orientate către tehnologie, atât în ceea ce privește produsele și serviciile furnizate cât și în modul în care acestea sunt distribuite.
  2. Au o convergență foarte puternică între IT și componentele care țin de tehnologia operațională a afacerii.

Raportul evidențiază trei pași esențiali pentru demararea unei strategii digitale:

  1. Determinarea unui punct de început bazat pe capabilitățile și obiectivele curente ale afacerii.
  2. Alegerea exemplelor de digitalizare care pot genera rezultate foarte bune și încurajarea implementării acestora pe bază de autofinanțare (“victorii rapide” pentru finanțarea unei strategii digitale pe termen lung)
  3. Dezvoltarea unui business agil prin conștientizarea rapidă a contextelor și printr-un proces decizional bazat pe informație și execuție rapidă.

Strategiile de securitate cibernetică se dovedesc a fi, de asemenea, esențiale în succesul business-ului digital, potrivit studiului realizat de Cisco. Strategiile eficiente pentru securitate cibernetică au potențialul de a genera aproximativ 5,3 mii de miliarde de dolari în sectorul privat în următorii 10 ani. 68% din această valoare este legată de capacitatea firmei de a integra securitatea cibernetică în strategia digitală a companiei pentru a produce inovație și creștere.

Potrivit aceluiași studiu, în timp ce tehnologiile pentru segmentul consumer, precum echipamentele wearable (dispozitive electronice care pot fi purtate ca accesorii vestimentare) aduc o creștere semnificativă a valorii digitale în comparație cu conexiunile business-to-business, soluțiile digitale axate pe oameni, cum ar fi cele pentru colaborare video și mobilitate, ajută, de asemenea, la creșterea capacității companiilor de a inova mai repede și mai eficient.

[1] Estimată în sectorul privat la valoarea de 23,8 mii de miliarde de dolari în intervalul 2015 – 2024, potrivit raportului Cisco.

București, 13 aprilie 2016 – Cisco

Views: 0

Lasă un răspuns