La GPeC Summit au fost prezenți peste 850 de participanți în prima zi

Ziua de luni a marcat deschiderea evenimentului GPeC Summit (11 – 13 mai 2015) și a atras peste 850 de participanți constând în specialiști, antreprenori sau clienți ai industriei de e-commerce. Ediția aniversară, care marchează zece ani de la intrarea pe piață a celui mai important eveniment de comerț electronic din România, îl are drept invitat special pe Neil Patel, cofondatorul CrazyEgg, HelloBar și KISSmetrics si unul din top 10 marketeri online la nivel mondial, potrivit Forbes.

GPeC 1

Primul panel a avut menirea de a crea o imagine de ansamblu asupra comerțului online din România, aducând în discuție subiecte precum plățile online, obiceiuri de cumpărare, trend-urile spre care se îndreaptă piața și estimări cu privire la evoluția ei. Au urcat pe scenă Adrian Stănescu (Country Consultant paysafecard Romania), Dorin Boerescu (CEO 2Parale), Dan Bulucea (General Manager, Google Romania), Horia Grozea (Director Card Payments mobilPay), Matt Komorowski (Head of Sales PayPal Central and Eastern Europe).

Au urmat o serie de prezentări din partea Craig Sullivan (Optimizer of Everything), Matthew Woodward (SEO & Affiliate Marketing Expert), Neil Patel (cofondatorul CrazyEgg, HelloBar si KISSmetrics), Rareș Bănescu (Owner & Founder Retargeting), Stelian Bochiș (Product Manager Online Credius IFN), Yauhen Khutarniuk (Head of SEO, Link-Assistant.com), Radu Vîlceanu (ContentSpeed) și Chris Goward (President & CEO WiderFunnel),

Discursul lui Craig Sullivan a demontat miturile despre testarea cross device și a inclus poveștile unor greșeli făcute pe parcursul a zece ani. Cel mai important learning al prezentării a fost faptul că greșelile pot face un business să piardă timp prețios, investit altfel în explorarea unor insight-uri despre consummator.

Matthew Woodward a vorbit despre rolul magazinului online, dincolo de a vinde produse. Văzute mai degrabă ca mijloace de a construi relații cu clienții, site-ul și blogul reprezintă jumătăți ale aceluiași om de vânzări. Eficiența lui poate fi măsurată după numărul de abonați, traficul pe care îl atrage sau conținutul generat de utilizatori care gravitează în jurul său.

Invitatul special Neil Patel a prezentat o serie de strategii care optimizează sistemul de comunicare al business-urilor online cu publicul țintă. A oferi o experiență personalizată clientului este una dintre tendințele care a căpătat amploare semnificativă în ultima vreme în piața e-commerce. Pentru publicul țintă este esențial să se simtă special, să creadă cu convingere că serviciile sunt croite după nevoile sale specifica. Patel a vorbit, de exemplu, despre a sacrifica profitul adus de vânzarea unui produs în schimbul loialității unui client. Altă strategie este să îndemni publicul să testeze înainte să se gândească măcar la achiziție. O altă strategie prezentată a fost cea de a educa publicul prin quiz-uri menite să le demonstreze clienților că își pot identifica nevoia ascunsă dacă se autoanalizează suficient de atent.

Radu Vîlceanu (Content Speed) a vorbit despre nou lansata platformă Content Speed StartUp, prin intermediul căreia agenția de e-commerce full service pune la dispoziția utilizatorilor un spațiu digital unde aceștia pot să-și creeze, promoveze și optimizeze afacerile online. ContentSpeed aduce în premieră în România conceptul magazinului online de închiriat, începând de la 35 de euro pe lună.

Cel de-al doilea panel, care i-a avut drept invitați pe Lucian Aldescu (CEO DPD Romania), Lucian Băltaru (General Performance Manager Sameday Courier), Marian Șeitan (Manager și Co-Owner Mediapost Hitmail), Neculai Mihai (Managing Partner FAN Courier) a oferit membrilor publicului oportunitatea de a afla mai multe despre dinamica relației între business-urile online și companiile de curierat. Această dezbatere a fost urmată de o serie de prezentări din partea Simo Ahava (Senior Data Advocate Reaktor), Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) și Cosmin Negrescu (CEO SEO Monitor).

Simo Ahava a vorbit despre manipularea datelor obținute prin folosirea uneltelor de analytics, într-un mod care permite deținătorilor de business-uri online să vadă cum o impresie se poate converti în achiziție. Datele neprelucrate, a povestit Ahava, nu au nici o valoare în ceea ce privește înțelegerea cumpărătorului. De asemenea, nici noțiunile de “timp de rămânere pe platformă” sau “rată de conversie” nu reprezintă nimic pentru owner-ul care nu vede imaginea de ansamblu, care nu înțelege procesul pentru care aceste două concepte sunt relevante.

Ziua s-a încheiat cu panelul STAGE ON FIRE, o sesiune de Q&A specială cu Neil Patel, Craig Sullivan, Chris Goward, Simo Ahava și Ivan Mazour.

Mai multe detalii despre prezentărilor din prima zi GPeC puteți găsi pe blog și pe pagina de Facebook a evenimentului.

București, 12.05.2015 –

Visits: 0

Lasă un răspuns