Xiaomi Corporation anunță rezultatele financiare aferente trimestrului al treilea al anului 2023
Marja de profit brut atinge un nivel record, alimentat de o strategie de bază executată eficient
Xiaomi Corporation („Xiaomi” sau „Grupul”; cod stoc: 1810), o companie de produse electronice de larg consum și producție inteligentă cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-un Internet al lucrurilor („IoT” ) în centrul său, și-a anunțat rezultatele consolidate neauditate pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie 2023 („T3 2023” sau „Perioada”). Prin implementarea constantă a strategiei sale de operare de bază, concentrându-se pe „accent dublu pe scară și profitabilitate” și strategia de premiumizare, Xiaomi și-a sporit semnificativ atât veniturile, cât și profitabilitatea. Grupul a realizat prima creștere trimestrială a veniturilor de la an la an („YoY”) în ultimele șase trimestre, profitul său trimestrial atingând un vârf de doi ani. În al treilea trimestru din 2023, veniturile totale ale grupului au crescut la 70,9 miliarde RMB. Profitul net ajustat a ajuns la 6 miliarde RMB, în creștere cu 182,9% față de anul trecut. Profitul net ajustat al Grupului pentru primele trei trimestre a fost de 1,7 ori mai mare decât totalul de anul trecut, depășind estimările pieței.
Fondatorul, președintele și CEO-ul Xiaomi Corporation, Lei Jun, și-a propus un nou obiectiv pentru 2020-2030 în luna octombrie a acestui an. În cadrul noului său obiectiv, Grupul se angajează să investească sustenabile în tehnologiile de bază fundamentale și este dedicat să devină un lider în domeniul evolutiv al tehnologiilor globale de ultimă oră”. Acesta subliniază angajamentul puternic al Xiaomi față de investițiile în cercetare și dezvoltare („R&D”). În al treilea trimestru din 2023, cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale Xiaomi au ajuns la 5 miliarde RMB, în creștere cu 22,0% față de anul trecut. Personalul de cercetare și dezvoltare a crescut pentru a reprezenta mai mult de 53% din forța de muncă totală. Grupul și-a actualizat strategia de la „Smartphone x AIoT” la „Human x Car x Home” și a dezvăluit noul său sistem de operare Xiaomi HyperOS, integrând toate nevoile consumatorilor într-un ecosistem inteligent, de la dispozitive personale, produse pentru casă inteligentă la mobilitatea inteligentă. .
Xiaomi și-a executat eficient strategia de „accent dublu pe scară și profitabilitate”. În al treilea trimestru din 2023, marja de profit brut a Grupului a ajuns la 22,7%, marcând o creștere pentru patru trimestre consecutive. Stocurile totale au fost de 36,8 miliarde RMB, în scădere cu 30,5% față de anul trecut, atingând cel mai scăzut nivel din ultimele unsprezece trimestre. Reducerea a împuternicit Xiaomi să își adapteze în mod flexibil strategia de afaceri ca răspuns la cerințele în continuă evoluție a industriei. Începând cu 30 septembrie 2023, resursele de numerar ale grupului au continuat să crească, atingând un nivel record de 127,6 miliarde RMB, oferind o bază solidă pentru ca Xiaomi să stimuleze inovația.
Telefoanele inteligente premium obțin vânzări și recunoaștere, propulsând marja de profit brut la un nivel record
În al treilea trimestru al anului 2023, livrările globale de smartphone-uri au scăzut ușor cu 1,1% pe an. Livrările de smartphone-uri Xiaomi au sfidat vânturile în contra, arătând o creștere atât de la începutul anului, cât și de la un trimestru la altul („QoQ”). Livrările globale de smartphone-uri s-au ridicat la 41,8 milioane de unități, cel mai înalt nivel din ultimele șase trimestre.
În această perioadă, afacerea cu smartphone-uri Xiaomi a înregistrat o creștere a veniturilor cu 13,8% ToT, ajungând la 41,6 miliarde RMB. Marja sa de profit brut a atins un nivel record de 16,6%, o creștere de 7,7 puncte procentuale față de anul trecut. Ca parte integrantă a strategiei de bază a Grupului, Xiaomi a continuat să meargă mai departe cu strategia sa de premiumizare, câștigând aprecierea pe scară largă a utilizatorilor și realizând vânzări remarcabile. În octombrie, grupul a lansat seria Xiaomi 14 în China continentală. În primele cinci minute de la lansarea vânzărilor, vânzările Serii Xiaomi 14 au atins de șase ori volumul inițial de vânzări al Serii Xiaomi 13 , depășind un milion de unități în perioada inițială de vânzări și obținând evaluări pozitive de peste 99% pe JD.com . Xiaomi a lansat șase serii consecutive de modele de smartphone-uri premium, inclusiv Seria Xiaomi 14 , toate care au obținut recenzii foarte pozitive ale clienților în prima lună după introducerea lor pe piață.
Potrivit Canalys, Xiaomi este singurul brand din primele trei care a înregistrat o creștere anuală a livrărilor în acest trimestru, conducând la renașterea creșterii. Cu o cotă de piață de 14,1%, Xiaomi și-a menținut clasamentul pe locul 3 la nivel mondial în ceea ce privește livrarea de smartphone-uri timp de treisprezece trimestre consecutive. A clasat pe primele trei locuri din 55 de țări și regiuni și sa clasat în primele cinci din 65 de țări și regiuni, consolidându-și statutul de lider în industrie.
Xiaomi a continuat să îmbunătățească eficiența noii sale afaceri de retail. Potrivit datelor de la terți, în al treilea trimestru al anului 2023, canalele offline au contribuit cu peste 55% din totalul unităților de smartphone premium vândute în China continentală. În cel mai recent festival de cumpărături Double 11, valoarea cumulativă a mărfurilor (GMV) a Xiaomi se ridică la peste 22,4 miliarde RMB, stabilind un nou record în timpul festivalurilor de cumpărături.
Ducerea conectivității produselor la noi culmi pentru a alimenta impulsul de creștere a segmentului de produse IoT și stil de viață
În al treilea trimestru al anului 2023, veniturile din produsele IoT și lifestyle ale Grupului au fost de 20,7 miliarde RMB, o creștere de 8,5% pe an, iar marja de profit brută a atins un nivel record de 17,8%, în creștere cu 4,3 puncte procentuale față de anul trecut.
Produsele ecosistemice Xiaomi se laudă cu avantajul interconectivității. La 30 septembrie 2023, numărul de dispozitive IoT conectate (excluzând smartphone-urile, tabletele și laptopurile) pe platforma AIoT a Grupului a ajuns la 699 milioane, în creștere cu 25,2% față de anul trecut; numărul utilizatorilor cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT a Grupului (excluzând smartphone-urile, tabletele și laptopurile) a ajuns la 13,7 milioane, reprezentând o creștere anuală de 26,0%.
Televizorul inteligent Xiaomi continuă să-și mențină poziția de lider în China continentală. Potrivit All View Cloud („AVC), în al treilea trimestru al anului 2023, livrările de televizoare ale Grupului s-au clasat pe locul 1 în China continentală. În plus, potrivit Canalys, livrările sale globale de tablete au crescut cu peste 120% față de anul trecut, intrând pentru prima dată în primele cinci în clasamentul global al livrărilor de tablete.
Urmărirea excelenței pentru a consolida avantajul de conducere pe internet
Impulsat de extinderea ecosistemului său inteligent și de optimizarea continuă a eficienței operaționale, veniturile din serviciile de internet ale Xiaomi au atins un alt record trimestrial, atingând 7,8 miliarde RMB, o creștere de 9,7% față de anul trecut. Marja de profit brut a serviciilor sale de internet a ajuns la 74,4%, o creștere de 2,3 puncte procentuale față de anul trecut. Utilizatorii activi lunari („MAU”) ai MIUI la nivel global și în China continentală au atins niveluri record. În septembrie 2023, MAU global al MIUI a atins 623 de milioane, o creștere de 10,5% pe an, în timp ce MAU al MIUI din China continentală a ajuns la 152 milioane, în creștere cu 7,4% pe an.
Strategia de globalizare a Xiaomi prezintă un potențial imens. În timpul perioadei, veniturile Xiaomi din serviciile de internet de peste mări au crescut cu 35,8% față de anul trecut, până la 2,3 miliarde RMB, atingând un nivel record, reprezentând 30,0% din veniturile totale din servicii de internet. Veniturile din publicitate ale Xiaomi în al treilea trimestru din 2023 au atins 5,4 miliarde RMB, o creștere de 15,7% față de anul trecut, stabilind un alt record trimestrial. Prin valorificarea inovației operaționale consecvente, afacerea de jocuri a Xiaomi a crescut față de anul trecut pentru al nouălea trimestru consecutiv.
Upgrade strategic la „Human x Car x Home”
În al treilea trimestru din 2023, cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale Xiaomi au fost de 5 miliarde RMB, în creștere cu 22,0% față de anul trecut. Grupul se angajează să atragă și să cultive talentul tehnologic. La 30 septembrie 2023, Grupul avea 17.563 de angajați în cercetare și dezvoltare, reprezentând peste 53% din angajații săi. În plus, Xiaomi a continuat să-și extindă capacitățile de proprietate intelectuală pentru a stimula inovația. Până la 30 septembrie 2023, a obținut peste 35.000 de brevete în întreaga lume.
În octombrie 2023, Xiaomi a dezvăluit noul său sistem de operare Xiaomi HyperOS, care este un sistem de operare centrat pe om, conceput și adaptat pentru a conecta dispozitive personale, mașini și produse pentru casă inteligentă într-un ecosistem inteligent. Cu Xiaomi HyperOS, obiectivul său este să realizeze refactorizarea cuprinzătoare pentru a optimiza performanța dispozitivului, conectivitate inteligentă între dispozitive, inteligență proactivă, securitate end-to-end și platformă deschisă. Nucleul Xiaomi HyperOS este format din sistemul Xiaomi Vela dezvoltat de către Xiaomi, cu o personalizare profundă a sistemului Linux. Grupul a restructurat module fundamentale, cum ar fi programarea performanței, managementul sarcinilor, managementul memoriei și managementul fișierelor, rezultând o creștere substanțială a performanței și eficienței. Pentru conectivitate inteligentă între dispozitive, Xiaomi HyperConnect, cadrul său avansat de conectivitate inteligentă între dispozitive, facilitează conexiuni extrem de eficiente între mai multe dispozitive și asigură o colaborare supremă. Angajamentul grupului față de inteligența proactivă a dat naștere Xiaomi HyperMind, centrul său cognitiv inteligent pentru mai multe dispozitive. Xiaomi HyperOS face un pas mai departe, susținând tehnologii avansate AI și permițând dispozitivelor să ofere o serie de funcții bazate pe inteligență artificială. Pentru Securitate End-to-End, mediul său de execuție de încredere (TEE), dezvoltat pe cont propriu, care funcționează pe hardware dedicat, servește drept fundație pentru subsistemul său de securitate. Xiaomi folosește criptare end-to-end prin TEE pentru transmiterea datelor între dispozitive, extinzându-și umbrela de protecție la modulele de securitate interconectate. În plus, Xiaomi HyperOS aderă la principiul unei platforme deschise. Grupul a extins invitații deschise dezvoltatorilor de aplicații și hardware inteligent și le-a acordat acces deschis la Xiaomi HyperConnect și a anunțat, de asemenea, deschiderea de surse deschise a Xiaomi Vela, dând putere dezvoltatorilor la nivel global pentru o mai mare inovație și colaborare.
Views: 0