Visual Fan (Allview) va prelua o participație semnificativă în Intervision Trading, unicul distribuitor AKAI din Europa Centrală și de Est
- Noua tranzacție pregătită de Visual Fan SA – care va fi finalizată după obținerea avizului Consiliului Concurenței – are în vedere diversificarea gamei de produse și generarea unor sinergii ale canalelor de distribuție ce vor contribui la creșterea capacității de vânzare, inclusiv pe piețele externe.
- Profitul net al Intervision Trading, pe anul 2020, a fost de 1,20 milioane de euro (5,94 milioane de lei), fiind obținut din distribuirea echipamentelor brandului japonez în România și alte 8 țări din Europa Centrală și de Est.
- Achiziția unei părți din capitalul social al unicului distribuitor AKAI din Europa Centrală și de Est va genera o creștere semnificativă, pe termen lung, a cifrei de afaceri și a profitabilității Allview.
Allview (Visual Fan SA), companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, anunță intenția de preluare a unei participații semnificative în cadrul companiei Intervision Trading RO SRL, distribuitor unic în Europa Centrală și de Est (ECE) al produselor brandului japonez de electronice, AKAI. Fondată în 1996 și distribuitor AKAI încă din 2009, Intervision Trading a avut o evoluție ascendentă pe piața distribuției de sisteme audio, înregistrând o cifră de afaceri de 7,42 milioane de euro (36,57 milioane de lei), anul trecut. Aria sa de distribuție cu drepturi exclusive asupra produselor AKAI cuprinde, în afara României, țări precum Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria.
Achiziția participației în cadrul unicului distribuitor din ECE al produselor AKAI este în curs de avizare de către Consiliul Concurenței, a cărei aprobare este așteptată în perioada imediat următoare. Prin realizarea acestei achiziții, va fi generată pe termen lung o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitabilității ALW, care nu a fost luată în calcul pentru rezultatele estimate și asumate de companie în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB.
Intervision Trading RO SRL a înregistrat profituri în creștere, de cel puțin 16 ani încoace, iar în 2020, profitul net s-a situat la 1,20 milioane de euro (5,94 milioane de lei), în timp ce previziunile bugetare pentru 2021 iau în calcul înregistrarea unui profit în linie cu valoarea de anul trecut. Între produsele AKAI distribuite de Intervision Trading, care vor completa oferta Allview, se numără amplificatoare, sisteme audio (home și auto), boxe active, boxe portabile cu Bluetooth, sisteme DJ și altele.
„Tranzacția pe care o pregătim va reprezenta încă un pas în consolidarea business-ului Visual Fan, iar aducând produsele recunoscute AKAI, prin intermediul Intervision Trading, alături de oferta de produse și servicii Allview, vor avea de câștigat, deopotrivă, cele două companii și clienții noștri. Experiența de până acum ne-a demonstrat faptul că diversificarea gamei de produse este benefică în industria IT&C, iar produsele AKAI vor îmbogăți oferta Allview, fiind vorba despre echipamente complementare, pe care noi nu le producem. Mai mult, extinderea portofoliului cu produse complementare generează creșterea profitabilității. În cadrul companiei care va adera la familia Visual Fan am găsit aceleași valori ce ne-au călăuzit și pe noi, în tot ceea ce am construit – încredere, responsabilitate și respect -, alături de pasiunea pentru tehnologie, astfel că există toate premisele ca această tranzacție să contribuie la dezvoltarea business-ului nostru, în avantajul tuturor acționarilor,” a declarat Lucian Peticilă, CEO și fondator al Visual Fan SA.
„Alături de Visual Fan, ne vom consolida poziția pe piețele unde suntem prezenți și vom identifica noi modalități de a pune în valoare portofoliul de produse al fiecăreia dintre companii, aducând oportunități suplimentare atât clienților noștri, cât și celor ai Allview”, este de părere Dorin Ciobanu, CEO și fondator al Intervision Trading RO SRL.
Listată pe Segmentul Multilateral de Tranzacționare al BVB, la 26 iulie 2021, Visual Fan SA urmărește să folosească instrumentele pieței de capital pentru finanțarea strategiei de dezvoltare, atât pe plan intern, cât și internațional. Compania își propune să mențină un nivel de motivare ridicat pentru investitori, atât prin creșterea performanțelor financiare, cât și prin derularea recurentă de majorări de capital, având în vedere operațiuni periodice de capitalizare a profitului prin distribuirea de acțiuni gratuite, dar și majorări viitoare cu aport de capital.
Views: 2
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.