Unul din zece români recunoaște că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice

70% dintre șoferi consideră că cea mai gravă abatere care influențează negativ siguranța rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan, conform studiului  „Atitudini sociale privind riscul în trafic” realizat de Cult Market Research în parteneriat cu Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității. În România, ponderea deceselor în accidentele rutiere este la un nivel aproape dublu față de media Uniunii Europene, iar acest rezultat este influențat și de comportamentul în trafic. În contextul în care sărbătorile oferă și un prilej pentru a consuma alcool, dar și pentru a călători, șoferii sunt îndrumați să adopte un comportament responsabil și să nu se urce la volan decât dacă nivelul alcoolului în sânge este zero.

Deși legislația interzice consumul de alcool la volan, unul din zece șoferi a recunoscut, în cadrul studiului, că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice înainte de a șofa, dar doar 1% au precizat că nu au fost situații izolate. 3 din 10 respondenți au spus că au luat această decizie fiindcă aveau de parcurs o distanță mică, iar 26% simțeau că nu le-a fost afectată capacitatea de a conduce. În același timp, un sfert dintre respondenți (cu 15% mai mulți decât în 2018) au spus că era o situație de urgență. De asemenea,  11% (în creștere cu 7% față de 2018) nu se așteptau să fie opriți și verificați de poliție, deși 43% dintre șoferi au declarat că au fost testați cel puțin o dată cu etilotestul în ultimii trei ani.

Ursus Breweries a dezvoltat, încă din anul 2011, aplicatia Zero la Mie, în parteneriat cu Poliția Rutieră Română și Institutul de Medicină Legală,  și, în acest context, le reamintește șoferilor să o utilizeze. Aplicația a fost special creată pentru a contribui la estimarea momentului în care nivelul alcoolului din sânge revine la zero. Ea este disponibilă în App Store și Play Store și a fost deja descărcată de peste 50.000 de utilizatori.

„În special în perioada sărbătorilor, când atmosfera de festivitate și presiunea socială pot împinge șoferul să cedeze și să consume o cantitate, chiar și mică, de alcool, consecințele pot fi grave. De aceea încercăm să creștem constant nivelul de conștientizare și să promovăm un consum responsabil de alcool. Totodată, ca parte a strategiei de dezvoltare durabilă a Ursus Breweries, ne propunem să creștem portofoliul nostru de produse fără alcool, pentru a oferi consumatorilor cât mai multe opțiuni pentru diverse ocazii”, a declarat Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs Ursus Breweries.

Chestionarul utilizat în studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022” este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene. Studiul a  fost reluat, pe baza unui chestionar actualizat, în anii 2014, 2018 și 2022. Ultimele două studii au fost realizate de agenția de cercetare sociologică Cult Market Research, în parteneriat cu Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității.

Hits: 18

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: