Telekom Romania anunță rezultatele financiare pentru T3, 2015
Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2015, încheiat la 30 septembrie 2015, raportați astăzi de către OTE Group.
„Primele nouă luni din 2015 reflectă stabilitate pe anumite segmente precum cel mobil, o rată de creștere constantă pe segmentele cheie ale Telekom Romania, precum serviciile integrate și TV, dar și scăderi pe segmentul tradițional de voce fixă. Numărul pachetelor MagentaONE a crescut cu aproape 10.000 în numai o lună, de la aproximativ 150.000 raportate la începutul lui septembrie. Pe segmentul mobil continuăm să înregistrăm o evoluție constantă a bazei de clienți cu abonamente, unde avem creștere de două cifre a numărului total de clienți noi, rezidențiali și business”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, grupul de companii Telekom Romania.
Telekom Romania Communications
Rezultatele financiare raportate de către Telekom Romania Communications pentru T3 2015 reflectă aceleași tendințe de creștere pe zonele-cheie, precum ofertele integrate și TV, dar și scăderi pe alte segmente, cu impact direct asupra veniturilor și EBITDA. Astfel, veniturile s-au ridicat la 143,5 milioane de euro în T3 2015, înregistrând o scădere de 5,2% față de T3 2014. În primele nouă luni ale acestui an, veniturile au fost de 442,7 milioane de euro, înregistrându-se o scădere de 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. ProForma EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) pentru T3 2015 a fost de 23,9 milioane de euro, cu 31,7% mai mic față de T3 2014, parțial ca urmare a scăderii veniturilor generate de segmentul de telefonie fixă și de venituri mai puțin semnificative generate de activitățile colaterale, cum ar fi valorificarea infrastructurii vechi de cupru și a portofoliului imobiliar.
Numărul de clienți care au optat pentru serviciile integrate MagentaONE a depășit 160.000, rezultând o creștere a veniturilor din serviciile mobile de 201% în T3 2015 vs. T3 2014.
Noile funcționalități și conținutul exclusiv, precum competiții de fotbal oferite pentru o experiență multi- ecran completă, au dus la menținerea rezultatelor pozitive pentru serviciile de televiziune. Astfel, baza de clienți a crescut cu 2,5% la sfârșitul lunii septembrie 2015, ajungând la 1,43 milioane. Veniturile aferente pentru primele nouă luni ale anului 2015 au crescut cu 5% față de aceeași perioadă a anului 2014. Ratele de creștere cele mai semnificative ale veniturilor din televiziune, în funcție de tehnologie, au fost generate de serviciul de televiziune interactivă (IPTV) și de serviciile de cablu digital. Acesta este rezultatul campaniei intensive de implementare a tehnologiei FTTH, de ultimă generație, care permite accesul, pentru TV, la noi funcționalități, cum ar fi înregistrările în cloud, arhiva TV, VoD etc. Unele dintre aceste caracteristici sunt disponibile, de asemenea, și online, prin intermediul Telekom TV Web & Mobile.
Numărul de abonați la serviciile de broadband a ajuns la 1,2 milioane, în scădere cu 2,9% comparativ cu T3 2014, din cauza zonelor în care infrastructura optică nu este disponibilă. Pentru a compensa acest aspect, extinderea rețelei FTTH, care oferă viteză de Internet de până la 1 Gbps, va continua și în perioada următoare. Pe termen mediu și lung, este de așteptat să genereze rezultate pozitive în ceea ce privește veniturile și abonații.
Scăderea numărului de abonați de voce fixă cu 0,2% în T3 2015 față de T3 2014, și, implicit, a veniturilor, este în linie cu tendința generală de descreștere pe acest segment.
Cu toate că veniturile din segmente precum soluții IT&C și servicii de date au continuat să genereze rezultate relevante, nu au putut compensa per ansamblu scăderea veniturilor din wholesale și activități care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei. Costurile aferente plecărilor voluntare se ridică la 12,2 milioane de euro în T3 2015, cu impact la nivelul EBITDA.
Telekom Romania Mobile Communications
Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate stabile in T3 2015, cu venituri în valoare de 109,2 milioane de euro, marcând o creștere de 2,1% față de T3 2014.
Segmentul business a crescut cu 7,7% anual, în timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,3% in T3 2015 față de T3 2014. În ultimele trei luni, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat în portofoliul său de afaceri mai multe conturi strategice, precum Bank Leumi sau Șantierul Naval Damen Galați.
Baza totală de clienți (inclusiv Zapp), la sfârșitul T3 2015, a fost de aproximativ 5,7 milioane, în scădere cu 2,9%, comparativ cu T3 2014. Baza totală a clienților cu abonamente a crescut cu 4,8% comparat cu T3 2014, ajungând la 29% din totalul bazei de clienți, în timp ce numărul de utilizatori noi postpaid a înregistrat o creștere de 15,5%.
Marja ProForma EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere si amortizare) a fost de 22,3% în T3 2015, în scădere cu 1,5 puncte procentuale față de T3 2014. Proforma EBITDA a ajuns la 24,4 milioane de euro în T3 2015. Blended ARPU a crescut cu 0,9%.
În prezent, Telekom Romania oferă acoperire 4G pentru până la 57% din populația urbană și 32,4% din totalul populației (urbane și rurale). În București, 4G acoperă 98% din suprafața orașului, în timp ce în Brașov și Poiana Brașov, principalele destinații turistice, gradul de acoperire este de 98% și respectiv 100%. În plus, există o conexiune avansată bazată pe tehnologia HSDPA 3G dual carrier, care permite viteze de până la 43,2 Mbps în 271 orașe și peste 5.287 de localități.
Despre
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.
Prin noul concept comercial MagentaONE lansat pe piaţă, Telekom Romania oferă pachete integrate de servicii fix-mobil într-o formă simplificată, adresate atât clienţilor persoane fizice, cât şi clienţilor companii, precum și un timp de preluare preferențial de 10 secunde în call center. MagentaONE înseamnă un singur loc pentru toate serviciile de comunicaţii necesare: un singur Call Center, o singură factură, o singură aplicaţie MyAccount (inclusiv o aplicaţie pe mobil). Clienţii beneficiază astfel de o experiență completă şi inedită: servicii de voce și date mobile 3G și 4G, telefonie fixă tradițională, internet fix de până la 1Gbps și televiziune prin mai multe tehnologii, inclusiv televiziune interactivă (IPTV), precum și conținut de calitate și exclusivități – toate disponibile pe platforma Telekom TV. De asemenea, MagentaONE consolidează poziția Telekom Romania de lider în furnizarea de soluții complete de telecomunicații și IT&C, pentru companiile din România, indiferent de dimensiunea lor.
La finalul lunii septembrie 2015, peste 160.000 de clienţi au ales pachetele integrate de la Telekom Romania şi au devenit parte din universul MagentaONE.
Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienți pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe și peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2014). Grupul oferă produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții IT&C pentru clienți din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 228.000 angajați la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 62,7 miliarde euro în anul financiar 2014 – mai mult de 60% din această valoare în afara Germaniei.
Views: 0