Studiu Accenture: 95% dintre consumatori au făcut cel puțin o modificare permanentă a stilului lor de viață de la izbucnirea pandemiei

Companiile de succes din industria bunurilor de larg consum își schimbă locațiile fizice, explorează noi modele de afaceri și adoptă rapid tehnologii digitale și de analiză pentru a identifica noi surse de creșter

Pandemia de COVID-19 a accelerat inovarea în rândul companiilor din industria bunurilor de larg consum, retail și turism, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puțin o modificare permanentă în stilul lor de viață în ultimul an, conform celui mai recent studiu Accenture (NYSE: ACN).

Lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie și dorința tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie. Studiul realizat în urma unui sondaj la care au participat peste 9.650 de persoane din 19 țări susține constatările anterioare ale Accenture, conform cărora multe schimbări de comportament vor fi pe termen lung.

„Efectele pandemiei vor fi resimțite multă vreme și vor fi o dovadă a necesității ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente și receptive la schimbări”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior și director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum. „Din dezastru și necesitate se ivesc oportunitățile. Pandemia a declanșat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creștere, multe utilizează capabilități analitice avansate pentru a identifica, răspunde și viza tendințele de consum în schimbare. Spre exemplu, compania britanică producătoare de bere Brewdog a răspuns cu agilitate și creativitate pe tot parcursul crizei – a trecut la producția de dezinfectant pentru mâini, a creat baruri virtuale, a înființat Brewdog Drive-Thru și a redefinit locațiile fizice pentru a crea spații de lucru în colaborare cu Desk Dog.”

Pandemia de COVID-19 a condus la o transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente și recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung. Multe companii orientate către consumatori și-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri și au continuat să își consolideze reziliența și securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea și pentru a se poziționa pentru succes.

Un al treilea spațiu de lucru

Pandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulți angajați exprimându-și dorința de flexibilitate în ceea ce privește modul și locul în care lucrează în continuare. Mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenți au declarat că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spațiu” — o altă locație decât casa sau locul de muncă — și mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuși să plătească până la 100 dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel, sau un retailer, cu un spațiu dedicat. Acest lucru evidențiază o oportunitate potențială de a crește veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră și retail.Dorința de a lucra dintr-un „al treilea spațiu” este însoțită de o schimbare a atitudinilor față de călătoriile de afaceri. Jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că nu au planuri de a călătorie în scop de business după pandemie sau intenționează să reducă la jumătate acest tip de călătorii. Perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze și să devină și mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.

 „Pandemia a forțat „pragmatismul creativ”, în special pentru firmele de turism și ospitalitate care se luptă să găsească fluxuri suplimentare de venituri în timpul crizei”, a declarat Emily Weiss, director executiv și șef al grupului global al industriei turismului din cadrul Accenture. „Unele hoteluri au transformat camerele în restaurante pop-up, în timp ce altele au experimentat oferind spații de birouri temporare clienților care caută un „al treilea spațiu” pentru a lucra. Deși au existat anumite experimente, companiile trebuie să extindă aceste noi servicii și să abordeze atenția reînnoită a călătorilor asupra sănătății și siguranței, de exemplu, folosind cloud-ul pentru a ajuta la interacțiuni fără contact”.

Schimbările în obiceiurile consumatorilor sunt permanente

Nu numai că oamenii cred că unele dintre obiceiurile lor de lucru și planurile de călătorie s-au schimbat probabil permanent, dar mulți cred, de asemenea, că obiceiurile lor de cumpărături au evoluat pe termen lung. Cele mai recente cercetări susțin concluziile lansate anterior de Accenture, potrivit cărora creșterea semnificativă a comerțului electronic va rămâne sau se va accelera în continuare. Spre exemplu, proporția achizițiilor online de produse precum alimente, decorațiuni interioare, modă și produse de lux de către utilizatorii mai puțin obișnuiți cu comerțul electronic – definiți ca aceia care au folosit canalele online pentru mai puțin de 25% din achiziții înainte de pandemie – a crescut cu 343%.

Achizițiile online ale utilizatorilor noi au crescut astfel:

333% la alimente pentru gătit acasă

347% la băuturi alcoolice

319% la decorațiuni interioare

375% la haine și încălțăminte

360% la electronice

314% la mâncare la pachet sau livrări de la restaurante

350% la produse de îngrijire personală și cosmetice

341% la unelte și materiale DIY

315% la produse de lux

Jill Standish, director general și șef al grupului global al industriei de retail Accenture, a declarat: „Retailerii s-au adaptat rapid la creșterea comerțului electronic și folosesc tehnologia pentru a servi clienții în moduri noi. Mulți au adoptat tehnologii noi, cum ar fi realitatea augmentată, pentru a recrea experiența fizică a magazinului și pentru a ajuta cumpărătorii să vizualizeze mai bine o cameră de mobilier sau o ținută, în timp ce alții au reconvertit magazinele închise în depozite locale cu tehnologii de colectare și ambalare. Chiar și într-o lume post-pandemică, companiile vor trebui să satisfacă apetitul consumatorilor pentru cumpărături online cu livrare rapidă și să devină mai anticipative cu privire la investițiile pe care le vor face în oamenii lor, în lanțurile de aprovizionare, în magazinele fizice și canalele digitale pentru a fi bine poziționate pentru a genera creșterea.”

Views: 0