Start Black Friday: cum poate fi email marketingul un instrument de bază pentru magazinele online

White Image, prima agenție specializată în email marketing din România, vine în pregătirea campaniilor din sezonul de toamnă – iarnă cu o prezentare a tacticilor de email marketing care pot genera rezultate pentru magazinele online.
De Black Friday, ca în orice promoție, este esențial ce s-a întâmplat înainte de începutul acesteia, ce se întâmplă în timpul promoției, dar și mai importantă este consolidarea pentru următoare campanie, indiferent de rezultatele actuale.

Apoi, în această perioadă, este momentul în care se vede diferența între magazinele care au avut o strategie și au investit în crearea unei relații pe termen lung cu clienții sau potențialii săi clienți, prin construirea unei baze de date consistente și cele care nu au făcut acest lucru.

Înainte de Black Friday, e bine de știut la ce se așteaptă și ce apreciază clienții într-un mail de informare cu privire la campaniile de reduceri.

Conform White Image, pentru un business online matur, email marketingul poate fi pe al doilea sau al treilea loc între canalele de comunicare utilizate, dar și ca volum al vânzărilor generate. Ca eficiență, acesta poate fi pe primul loc.

Traficul adus pe site e ținta de Black Friday

Este foarte important ca magazinele să genereze un trafic cât mai mare pe site, iar baza de date cu abonații la newsletter poate fi cea mai facilă modalitate prin care poate fi adus acest trafic (variază în funcție de mărimea bazelor de date).

De asemenea, Black Friday este momentul când creativitatea le permite business-urilor mature să combine mesajele de impact cu segmentele relevante. Această abordare poate avea un impact major în creșterea ratelor de conversie. Și chiar dacă Black Friday este un eveniment dedicat reducerilor, creativitatea nu trebuie omisă. Poate avea impact emoțional și poate ajuta conversiile.

În cazul email marketingului, ideală e identificarea preferințelor clienților și construirea unor mesaje potrivite acestora. De aceea, specialiștii White Image recomandă înțelegerea clientului, prin informații despre ceea ce îl interesează sau ce își dorește. Acest lucru ușurează mult și procesul de segmentare.

Ce este de evitat e situația în care potențialul client este pus în fața unei oferte nediferențiate. Rata de conversie mai bună pe email marketing este obținută din livrarea unui mesaj care ține cont de preferințe și de intenția de achiziție, adică o comunicare segmentată în funcție de interese.

Esența acestui instrument de promovare este folosirea unui mesaj relevant și targetat pe un interes corect care poate genera achiziții și de la cei care nu aveau neapărat în plan acest lucru. Un exemplu în acest sens poate fi dat de un magazin cu articole sportive. Dacă trimite unui pasionat de ski o ofertă bună de clăpari sau echipament de ski, s-ar putea ca acesta să fie convins să cumpere chiar dacă nu avea în plan o astfel de achiziție, însă o ofertă la biciclete chiar dacă ar fi o ofertă foarte bună, e probabil să nu-l intereseze.

O strategie realistă de email marketing trebuie să țină cont de trei piloni:

  • stadiul de dezvoltare a unui business – pentru un business la început, Black Friday este o oportunitate de a crește accelerat baza de date. În acest stadiu, email marketingul nu este un canal de conversii.
  • strategia anterioară de colectare a bazelor de date – cu cât sunt mai mulți abonați noi în baza de date, cu atât ratele de conversie vor fi mai mari. Cu cât sunt mai multe informații asociate unui contact, cu atât capacitatea de segmentare e mai bună.
  • know how-ul companiei în gestiunea bazelor de date. Informațiile relevante sunt cele care fac diferența dintre o achiziție reușită și un mesaj care nu duce la nicio conversie.

Fără îndoială, Black Friday vine la pachet cu oportunități de a crește vânzările. Totuși, este și un moment excelent de completare și consolidare a bazelor de date. Se poate face atât înainte de Black Friday, prin anunțarea campaniei, cât și în Black Friday pentru viitoarele campanii. Toate punctele de interacțiune cu clienții și potențiali clienți: site-ul, magazinele fizice, call center, linia de suport, colete, confirmări de livrare sau formulare de concurs sau ramburs reprezintă oportunități de a obține acorduri de marketing pentru viitoarele campanii, pentru o abordare pe termen lung.

București, 13 noiembrie 2019 – White Image

Views: 0