Sony anunță dezvoltarea unui sistem pentru crearea de conținut spațial, care integrează un display XR Head-Mounted de înaltă calitate și controllere dedicate interacțiunii cu obiectele 3D

Sony Corporation a anunțat dezvoltarea unui sistem pentru crearea de conținut spațial, imersiv, care include un display XR head-mounted echipat cu Microdisplay-uri*2 4K OLED de înaltă calitate și funcție video see-through, precum și o pereche de controllere optimizate pentru interacțiunea intuitivă cu obiectele 3D și pentru o indicare precisă a diferitelor elemente. Sistemul este realizat pentru a sprijini creatorii în crearea de conținut 3D sofisticat. Sony intenționează să colaboreze cu dezvoltatori de diverse software-uri de producție 3D, inclusiv în domeniul divertismentului și al designului industrial. În momentul lansării, Sony colaborează în exclusivitate cu Siemens, lider în domeniul tehnologiei industriale, pentru a introduce o nouă soluție de proiectare imersivă și de inginerie de produs colaborativă, utilizând software-ul digital open platform de business, Siemens Xcelerator.

Sistemul va deveni disponibil în cursul anului 2024. Sony și partenerii săi vor anunța detalii suplimentare, inclusiv specificațiile, data și regiunile lansării, prețurile, canalele de vânzare și compatibilitatea software-ului.

Acest sistem de creare de conținut spatial ce integrează un display XR head-mounted cu microdisplay-uri OLED 4K și tehnologia de randare proprietară Sony, permite redarea în timp real, de înaltă definiție și realistă a texturilor obiectelor 3D și a expresiilor faciale ale personajelor umane. Pe lângă funcționalitatea de vizualizare și recunoașterea spațială realizată cu ajutorul unui total de șase camere și senzori, sistemul dispune de un controller circular, ca un inel, care le permite utilizatorilor să manipuleze în mod intuitiv obiectele din spațiul virtual, precum și un controller de tip pointer care permite indicarea precisă, permițându-le creatorilor să lucreze minuțios în spațiul virtual folosind controllere și tastaturi, totul în timp ce poartă XR head-mounted display. Creatorii nu vor putea doar să vadă modele 3D la scară reală într-un mediu de realitate extinsă (XR) cu afișajul de înaltă definiție, ci vor putea și să creeze și să modifice modele 3D. Prin integrarea cu aplicații de creație 3D terțe, dispozitivul acceptă, de asemenea, revizuirea conținutului de la distanță, în timp real, între locații, transformându-se într-un instrument intuitiv și imersiv dedicat întregului proces de creare de conținut spațial.

Dispozitivul integrează platforma Snapdragon® XR2+ Gen 2, cel mai recent procesor XR de la Qualcomm Technologies, Inc. Procesorul asigură utilizarea la capacitate maximă a microdisplay-urilor OLED 4K, pentru a livra o calitate uimitoare a imaginii, precum și pentru a le oferi utilizatorilor și posibilitatea de urmărire a spațiului pentru experiențe XR foarte fluide, punând la dispoziția creatorilor o platformă de înaltă performanță pentru fluxul lor de lucru creativ.

Sony a lansat tehnologii care susțin fluxul de lucru și calitatea creării de conținut spațial și facilitează utilizarea CG 3D în diferite domenii creative. Sistemul mobil de captare a mișcării numit „mocopi™”, format din senzori mici și ușori, cu o aplicație dedicată pentru smartphone, permite urmărirea mișcării întregului corp, folosind tehnologiile proprietare Sony. Display-urile Spatial Reality oferă conținut tridimensional extrem de realist, fără utilizarea de ochelari speciali sau căști de realitate virtuală (VR), pentru crearea acestui tip de conținut și pentru revizuirea acestuia. Prin introducerea acestui sistem și prin colaborarea cu dezvoltatorii de software de creație 3D, Sony își propune să-i încurajeze în continuare pe creatorii de conținut spațial să depășească granițele dintre tărâmul fizic și cel virtual pentru experiențe creative și mai imersive.

„Siemens încheie un parteneriat cu Sony pentru a facilita proiectarea imersivă, o component esențială a metaversului industrial. Împreună construim un mediu în care va fi posibilă experimentarea realităților fizicii fără limitările impuse de timp, pentru a îmbunătăți profund felul în care lucrează și colaborează clienții noștri”, a declarat Cedrik Neike, membru al consiliului de administrație al Siemens AG și CEO al Siemens Digital Industries.

„Am proiectat Snapdragon XR2+ Gen 2 pentru a oferi o rezoluție 4K, grafică de ultimă generație și performanță de neegalat pentru a le permite creatorilor să construiască conținut spațial inovator care va transforma toate industriile într-un mod pozitiv”, a declarat Said Bakadir, Senior Director Product Management Qualcomm Technologies, Inc. „Este interesant să vezi compania Sony intrând în spațiul enterprise cu un dispozitivul XR și utilizând tehnologiile Snapdragon XR pentru a oferi experiențe de realitate mixtă (MR)/VR mai realiste, detaliate și mai precise, care îi vor ajuta pe dezvoltatori și creatori să obțină un viitor și mai imersiv.”

Funcționalități principale

Experiență XR de înaltă calitate, pentru utilizare creativă

Display-ul cu fixare pe cap integrează cu microdisplay-uri OLED de tip 1.3, de dimensiuni mari, de înaltă definiție, cu rezoluție 4K și o gamă largă de culori care acoperă până la 96% din DCI-P3*3*4. Redarea detaliată și realistă a texturilor obiectelor 3D și a expresiilor faciale ale personajelor umane le permite creatorilor să parcurgă întregul proces – de la modelare, până la revizuire -, totul purtând display-ul montat pe cap.

Datorită suportului pentru randări divizate*5, care distribuie sarcina de randare între computere și display-ul head-mounted, sistemul este capabil de o randare stabilă și de înaltă definiție a modelelor 3D de dimensiuni mari.

Prin colaborarea cu Qualcomm Technologies, Inc., Sony este printre primele companii care adoptă cea mai recentă platformă Snapdragon XR2+ Gen 2. Procesorul utilizează la maximum puterea microdisplay-urilor OLED 4K pentru a oferi o calitate uimitoare a imaginii, în timp ce AI-ul integrat pe cip permite urmărirea îmbunătățită a utilizatorilor și a spațiului pentru experiențe XR fluide, îmbinând spațiile fizice și digitale pentru o navigare ușoară și o interacțiune intuitivă în spațiile creative XR.

Controllere care oferă experiențe intuitive de generare de conținut spatial

Sistemul include un controller circular, de tip inel, care le permite utilizatorilor să manipuleze în mod intuitiv obiectele din spațiul virtual. De asemenea, vine cu un controller similar cu un pointer, care permite indicarea stabilă și precisă a obiectelor vizate în spații virtuale, cu forme optimizate și o serie de butoane pentru o funcționare eficientă și precisă. Ținând controllerul de tip pointer în mâna care desfășoară activitatea dominantă, iar controllerul-inel pe degetele celeilalte mâini, creatorii pot modela obiecte 3D folosind atât controllerele, cât și o tastatură, în timp ce poartă display-ul montat pe cap.

Realizat pentru confortul experiențelor creative XR fluide

Head-mounted display oferă confortul și stabilitatea necesare pentru o utilizare creativă extinsă, prin ajustarea fină a echilibrului centrului de greutate al dispozitivului, în vreme ce designul și materialul pernițelor pentru urechi vin în contact direct cu capul utilizatorului. În plus, mecanismul flip-up al display-ului permite creatorilor să gliseze ușor și fără probleme între spațiile fizice și virtuale, fără a fi nevoie să recalibreze dispozitivul atunci când îl înlătură sau când îl poartă din nou.

Experiență creativă imersivă, prin integrarea cu software-uri creative 3D

Sony își dorește să colaboreze cu dezvoltatori pentru diverse software-uri de producție 3D, atât în domeniul divertismentului, cât și în cel al designului industrial. La lansare, Sony va avea drept partener exclusiv compania Siemens, pentru a aduce industriei de producție capabilități inovatoare de inginerie imersivă, prin integrarea cu noul software NX™ Immersive Designer, o soluție de inginerie de produs din portofoliul de software industrial Siemens Xcelerator. Integrarea hardware-ului și software-ului puternic va simula creatorii în domeniul designului industrial și al ingineriei de produs, oferind un design mai imersiv, instrumente de ajustare și de colaborare. Mai multe detalii despre parteneriat sunt disponibile pe următoarea pagină web: https://youtu.be/jiikr42fQUE  

*1: Imaginile prezentate au doar scop ilustrativ și este posibil să nu constituie o reprezentare exactă a produsului final.

*2: Din punctul de vedere al capacității dispozitivului. Rezoluția reală variază în funcție de aplicație și tipul de utilizare

*3: DCI-P3: Un standard de spațiu de culoare RGB stabilit de Digital Cinema Initiatives, un consorțiu american care lucrează la standardizarea sistemelor cinematografice digitale

*4: Spațiul de culoare real utilizabil depinde de aplicație și de tipul de utilizare.

*5: Funcționează numai cu aplicații compatibile, atunci când este utilizat în modul conectat (cu fir și fără fir). Rezoluția, rata de reîmprospătare și spațiul de culoare pot diferi în funcție de aplicație.

* „Sony”, logo-ul „SONY” și orice alte nume de produse, nume de servicii sau mărci de logo utilizate în acest comunicat de presă sunt mărci comerciale înregistrate sau mărci comerciale ale Sony Group Corporation sau ale afiliaților săi. Alte nume de produse, nume de servicii, nume de companii sau mărci de logo sunt proprietăți comerciale și protejate prin drepturi de autor ale proprietarilor și/sau licențiatorilor de drept.

Visits: 10

Lasă un răspuns