Simion Buia si Academia de Fotografie mi-au initiat pasiunea de a poza cu un aparat de calitate de la SONY
Sunt constient ca arta fotografica este un proces continuu de evolutie care are fixat punctul de pornire si mai putin cel in care poti spune ca detii toate punctele forte si stapanesti toate ipostazele. In principal trebuie sa ai norocul sa dai peste cine trebuie atunci cand demarezi si sa fii consecvent/perseverent cu ceea ce faci si in special sa fii dispus la inovatie. Asa cum stiti eu sunt un admirator deschis al domnului Simion Buia si arta sa fotografica despre care am scris aici dar si aici.
Dincolo de aceste vernisaje la care am participat am avut ocazia sa am contact cu latura umana a unui artist care inainte de toate este un intelectual rafinat iar lucrul acesta transpune prin fiecare fibra atunci cand apuci sa inchegi o conversatie cu domnul Simion Buia. De ce spun lucrurile acestea? Pentru ca este foarte important de la cine iei lectii in viata, de probitatea umana, intelectuala si profesionala a celui care iti transmite acele cateva informatii utile. Pentru ca niciodata nu are cum sa faca lucrurile pe care numai tu singur trebuie sa ai deprinderea sa le poti intreprinde dar macar te ajuta foarte bine sa iti dai seama cam pana unde poti sa te „intinzi” atunci cand tinzi cat de departe.
Desi este foarte aventuros sa il poti regasi pe Simion prin Bucuresti am fost extrem de fericit sa primesc o invitatie pe Facebook, pe data de 4 octombrie, la unul dintre modulele de curs ale Academiei de Fotografie, care in mod normal se desfasoara pe decursul a doua zile intregi, dar care la sfarsit iti asigura destule elemente pentru a putea realiza o fotografie corecta, cu care sa nu te faci de ras atunci cand o expui.
Cursul Street Photography pe care l-am primit impreuna cu Laurentiu Matache de la Romania TV a fost pentru mine ruperea de ideea falsa ca cele mai bune foto sunt cele realizate pe Automat, „pentru ca stie aparatul ala ce face”. Pe de alta parte si un aparat performant pe manual, care nu este reglat corespunzator iti poate „omora” fotografia in situatia in care nu ai macar cele mai marunte cunostinte cum sa o faci.
Simion ne-a oferit practic prima lectie incepand de la zero sau poate chiar minus dupa urmatorul program:
- Fotografia de strada – mod de abordare tehnic si estetic.
- Echipamentul fotografic necesar: aparat, obiective, blitz.
- Setarea aparatului foto: ISO, Balansul de alb, RAW sau Jpeg?
- Utilizarea programelor M, A, S, P
- Cum sa fotografiezi “neobservat”?
- Reguli de compozitie + fotografia panoramica.
- Cum sa captati starea de spirit, lumina, culorile, oamenii, cladirile, strada.
- Intrebari si raspunsuri.
De asemenea, mi s-a parut extrem de nimerita combinatia de obiective Zeiss cu camera SONY care faceau parte din arsenalul forte al artistului. Eu am fost inzestrat precum un paparazzi cu un SONY ALPHA 77 si obiectiv de distanta Zeiss 70-200 mm cu 2.8 si am simtit pe pielea mea ce inseamna munca unor astfel de baieti care trebuie sa tina in decursul unei zile aproape 3 kilograme de aparatura in mana. Dar pot spune ca si satisfactiile unei foto executata de la distanta este cu mult mai mare, intrucat pot iesi cele mai surprinzatoare instantanee la care initial nu te gandesti.
Singura asazisa nemultumire a fost ca desi m-am straduit nu am reusit sa fac foto pe MACRO asa cum eram obisnuit pentru ca nici macar declansatorul nu se activa la o distanta mai mica de 3 metri de subiect.
Domnul SImion Buia s-a dovedit a avea mare rabdare cu explicatiile pentru doi novici asa cum eram. Pentru ca desi am testat un SONY anterior nu am atacat toate functiile din lipsa de cunostinte teoretice pe care domnul Buia mi le-a readus aminte de pe timpul cand utilizam aparatele clasice cu pelicula SMENA, sensibilitatea ISO, diafragma, timpul de expunere, viteza obturatorului bine potrivite dau totul pentru ca lumina si imaginea sa intre bine in aparat, pe senzorul de culoare, astfel incat sa creeze spatialitate si expresiile dorite celui ce le va privi. Recunosc faptul ca primele pozitii nu prea le-am reusit din cauza adaptarii cu aparatul care practic raspundea la comenzile mele de incepator. Insa cu ajutorul lui Simion am reusit sa inteleg interpretarea reglajelor si fidelitatea lor in interactiune cu subiectele. Sunt constient ca imaginea asa cum o gandesti si cea pe care o operezi in interactiune cu aparatul sunt foarte greu de adus la un numitor comun. Insa tocmai in acest lucru rezida arta fotografica si creierul artistului.
Mai jos va pot oferi galleria de foto realizate de mine cu camera SONY in urma unor prelucrari ulterioare realizate cu Picassa. Daca sunt reusite ori ba, va las pe voi sa apreciati.
Views: 0