Sea Hero Quest: 1 milion de oameni au răspuns inițiativei Deutsche Telekom de a ajuta în lupta împotriva demenţei

  • Primul joc din lume prin care oricine poate ajuta cercetătorii să lupte împotriva demenţei
  • Jocul a atras peste un milion de descărcări în numai 2 săptămâni de la lansare

Deutsche Telekom, împreună cu partenerii săi din mediul de cercetare şi academic care susţin cercetarea în domeniul demenţei, au realizat imposibilul. La numai două săptămâni de la momentul lansării, peste un million de oameni de pe întreg mapamondul au descărcat jocul pentru dispozitivele mobile. Apreciat cu o medie de 5 stele în cele peste 45.000 de review-uri din App Store şi Google Play, reacția jucătorilor a fost una pozitivă în mod covârşitor.

Sea_Hero_Quest_Logo

Mulţumită jocului Sea Hero Quest, cercetarea în domeniul demenţei a făcut un pas uriaş înainte. Conceptul de bază al acestui proiect a fost să exploateze o parte din cele 3 milarde de ore pe care oamenii le petrec jucându-se în fiecare săptămână şi să le permită jucătorilor să-şi folosească timpul pentru a ajuta cercetătorii să colecteze date valoroase despre orientarea în spațiu, date generate prin joc.

Hans-Christian Schwingen, Chief Brand Officer la Deutsche Telekom, a comentat: “Răspunsul pozitiv faţă de acest proiect a fost covârşitor. Oameni de pe tot globul au fost inspiraţi să descarce aplicaţia Sea Hero Quest şi să se joace pentru a face bine. Împreună, au adunat peste 11 ani de timp de joc. Jocul a intrat în top 10 în 50 de pieţe ale App Store şi Google Play. Acest fapt reprezintă deja un succes spectaculos pentru cercetare şi pentru ştiinţă în lupta împotriva demenţei”.

University College London va conduce analiza datelor anonimizate generate de joc în lunile care urmează. Prof. Michael Hornberger, profesor cercetător în domeniul demenţei la Universitatea East Anglia şi unul dintre oamenii de ştiinţă implicaţi în acest proiect a comentat: “Datele de navigare generate până acum de către jucători în cadrul Sea Hero Quest le-ar fi luat cercetătorilor peste 1.500 de ani de colectare în condiţii de laborator. Pentru a crea o referinţă cu privire la orientarea în spațiu a oamenilor, este important ca un număr cât mai mare de jucători din ţări diferite, de diverse vârste şi sexe, să ia parte la acest proiect, să răspundă la întrebările principale ale cercetării şi să se joace pentru a contribui!”

Pentru mulți dintre cei care suferă de demență, unul dintre primele efecte pe care le resimt este limitarea abilităților de conștientizare a spațiului, aceștia pierzându-și capacitatea de a se orienta chiar și în locurile și mediile bine cunoscute. Generarea de referințe globale legate de modul în care ne orientăm în spațiu este recunoscută ca un pas esențial pentru dezvoltarea unor noi teste de diagnosticare a bolilor care cauzează demență. Prin Sea Hero Quest, cercetătorii au la dispoziţie date din joc anonimizate despre comportamentul de navigare şi despre orientarea în spaţiu a fiecărui jucător.

Deutsche Telekom a dezvoltat proiectul în colaborare strânsă cu Alzheimer’s Research, University College London, Universitatea East Anglia şi cu dezvoltatorii de jocuri Glitchers. Sea Hero Quest este disponibil în întreaga lume pe sistemele iOS și Android și poate fi descărcat gratuit accesând App Store și Google Play.

Mai multe informații despre proiectul de cercetare şi despre joc sunt disponibile pe site-ul www.seaheroquest.com/ro.

Bucureşti, 20 mai 2016 – Deutsche Telekom

Visits: 0

Lasă un răspuns