Românii obișnuiesc să utilizeze smartphone-ul seara, pentru a se relaxa

Cei mai mulți români (89%) utilizează smartphone-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu și se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

sense

Informaţiile  prezentate  în  exclusivitate  în  cadrul  forumului  de mobile  marketing  Mobifest,  organizat  de Evensys,  oferă  profesioniştilor  din  domeniu  date  importante  pentru  targetarea  consumatorului  în mediul mobil. Potrivit  studiului,  alte  locuri  în  care  posesorii  de  smartphone  folosesc  acest  dispozitiv  sunt  la serviciu  (65%), în  mijloacele  de  transport  în  comun  (64%),  pe  drum  (64%),  în  cafenele  (58%), la restaurante  (50%) și  chiar la evenimente  sociale/  petreceri  (43%).  Totuși,  deși  abonamentele și cartelele  de  telefonie  care  includ  internet  au  devenit  din  ce  în  ce  mai  accesibile,  54%  dintre utilizatorii de smartphone preferă să se conecteze la internet prin intermediul rețelelor wireless.

„Deoarece smartphone-ul a devenit o extensie a noastră, mediul mobil a început să aibă o importanţă  vitală  în  strategiile  oamenilor  de  marketing,  care  includ  în promovarea  serviciilor şi  produselor companiilor  elemente  de  engagement  special  create  pentru  a  targeta  consumatorii.  Aceştia  sunt  încurajaţi  să  apeleze  la  un  spectru  larg  de  conţinut  digital,  care  presupune  concursuri,  imagini, aplicaţii  interactive,  toate  menite  să  mențină  consumatorul  permanent  conectat şi  interesat  de brand-ul promovat”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

mobi

Totodată, numărul  de  activități  diferite  pe  care  utilizatorii  le  realizează  pe  smartphone  cel  puțin  o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi   trimisul   sms-urilor,   sunt   accesarea   site-urilor   web   (87%   dintre   deţinătorii   de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în  2016  vs.  64%  în  2014) şi  a  e-mailului  (79%  în  2016  vs.  65%  în  2014).  De  asemenea,  românii folosesc  smartphone-ul  pentru  a  vorbi  pe  chat,  pentru  a realiza şi  edita  poze,  pentru  a  se  juca  sau pentru a asculta muzică. În  ceea  ce  privește  conținutul  video, 82%  dintre  utilizatorii  de  smartphone  urmăresc  videoclipuri pe telefoanele lor.

Dintre aceștia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar  55% prin  diferite aplicaţii precum Youtube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) şi de tutoriale (47%). Studiul  mai  arată  că  românii  obişnuiesc  să  folosească  telefonul  inteligent  atunci  când  privesc  la televizor    (68%),    manâncă    singuri    (60%),    ascultă    radio    (54%),    folosesc    internetul    pe PC/laptop/tablet (51%)  sau când citesc o carte sau  un ziar  în format fizic (19%).

Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informații pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puțin o dată informații pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV) şi internetul (46%). Smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii  români, 92% dintre utilizatori căutând  pe  acest  dispozitiv  cel  puţin  o  dată  informaţii  despre  un  produs,  înainte  de  a-l  cumpăra.

Principalele  informaţii    de  care  sunt  interesaţi  sunt  legate  de  preţ,  caracteristici  detaliate  despre produs şi păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deţinătorii de smartphone afirmă  că  fac  achiziţii  săptămânal  prin  intermediul  telefonului,  principalele  produse  căutate  cu scopul de cumpărare fiind cele electronice (25%),  urmate de haine şi accesorii,  care sunt  din ce  în ce mai căutate pe dispozitivele mobile (14% în 2016 faţă de 8% în 2014).

Studiul a fost realizat online de către compania  iSense Solutions, special pentru  Mobifest, pe un eșantion   de   1.029      de   respondenți,   membri   ai   Panelului   ResearchRomania.ro.   Datele   suntreprezentative pentru persoanele cu vârsta intre de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în perioada 2-5 aprilie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.06%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense  Solutions  –  The  Modern  Consumer  Company  folosește  cele  mai  recente  tehnologii de  sondare  a consumatorului  modern  din  România și  oferă  servicii  integrate de  marketing:  cercetare,  consultanță  în marketing si  comunicare,  digital și  vânzări.  Compania  a  fost  fondatădeTraian  Năstase și  Andrei  Cânda, specialișticu  peste 11  ani de  experiență  în  domeniul  cercetării de  piațăși cu  o  expertiză  academică  solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsipe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS  este  o  companie de  planificare de  evenimente,cu  peste 10  ani de  experiență  în  organizarea deevenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperășapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR,  Real  Estate,  Production și  Retail.  Evenimentele  organizate  trateazătematici  actuale, care  privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

Mobifest – Bucuresti 14 aprilie 2016

Lasă un răspuns