Rezultatele LENOVO depăşesc estimările, după dezvoltarea puternică a core business-ului şi un progres rapid al companiilor achiziţionate

Profitul creşte, influenţat de rezultatele foarte bune înregistrate pe segmentele Smartphones şi Enterprise

  • Venituri de 14,1 miliarde USD
  • Veniturile înainte de plata costurilor de fuziuni şi achiziţii* s-au ridicat la 348 milioane de dolari, iar venitul brut a ajuns la 247 milioane de dolari. Venitul net bancar înainte de plata cheltuielilor contabile de fuziuni şi achiziţii* au ajuns la 327 milioane de dolari, iar venitul net s-a ridicat la 253 milioane de dolari
  • Atingerea unei cote de piaţă de 20% pe segmental PC-urilor**
  • Fuziunile şi achiziţiile balansează rezultatele: 65% din venituri este realizat de divizia de PC-uri, 24% din divizia de dispositive Mobile şi 9% din Enterprise, comparative cu anul trecut, când PC-urile aduceau 81% din venituri
  • Venitul pe acţiune (EPS) se ridică la 2,32 cenţi USD sau 17,99 cenţi HK
  • Depozitele nete au ajuns la 1,3 miliarde de dolari (la 31 decembrie 2014)

Lenovo Group a anunţat rezultate care depăşesc estimările mediului de afaceri pentru cel de-al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie 2014, arătând o creştere importantă a segmentului de PC-uri şi o integrare rapidă a investiţiilor realizate în diviziile Motorola Mobility (Motorola) şi IBM System x, x86 server (System x). Venitul trimestrial s-a ridicat la 14,1 miliarde de dolari, în creştere cu 31% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

10959695_10152810756929635_1265151391171085454_n

Segmentul PC-urilor, care reprezintă core business pentru Lenovo, rămâne în continuare puternic pe măsură ce se diversifică prin înglobarea business-urilor Motorola şi System x. Echilibrarea veniturilor este în acest moment un punct forte pentru Lenovo: în prezent, PC-urile contribuie cu 65% la veniturile companie, dispozitivele mobile aduc 24%, iar segmentul Enterprise aduce 9% din veniturile totale. În urmă cu un an, PC-urile reprezentau 81% din veniturile Lenovo.

Venitul bancar brut înainte de deducerea cheltuielilor realizate cu fuziuni şi achiziţii a ajuns în trimestrul al treilea la 348 milioane de dolari, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut. Cheltuielile contabile non-operaţionale realizate pentru fuziuni şi achiziţii au totalizat 74 milioane de dolari şi au inclus taxe precum amortizarea activelor intangibile şi dobânda pentru biletele la ordin realizate pentru investiţiile realizate cu Motorola şi System x. Incluzând aceste cheltuieli, venitul înainte de plata taxelor a ajuns la 274 milioane de dolari, redus cu 15% comparativ cu perioada similară din anul fiscal anterior. Totodată, venitul net înregistrat în al treilea trimestru fiscal a fost de 253 milioane de dolari, în scădere cu 5%, în timp ce venitul net înainte de deducerea cheltuielilor bancare pentru investiţiile în fuziuni şi achiziţii a fost de 327 milioane de dolari, în creştere cu 23%.

„În acest trimestru, ne aflăm la linia de start a unei noi curse, însă rezultatele realizate ne îndreptăţesc să credem că avem strategia potrivită, că am făcut achiziţiile necesare şi că am executat corect implementarea globală, astfel încât sunt încrezător că vom câştiga”, declară Yuanqing Yang, preşedinte şi director executiv Lenovo. „Core business-ul nostru reprezentat de PC şi-a menţinut poziţia cheie şi şi-a îmbunătăţit profitabilitatea. Noile achiziţii au avut rezultate foarte bune în primul trimestru după integrare şi devin cu siguranţă motoare de creştere. Motorola este deja o putere globală: a înregistrat în premieră vânzări mai mari de 10 milioane de unităţi în acest trimestru şi va reintra pe piaţa din China. În acelaşi timp, avem un debut promiţător pentru integrarea diviziei System x, pe măsură ce continuăm dezvoltarea şi rafinarea acesteia, folosind experienţa operaţională a grupului Lenovo pentru a creşte competitivitatea. Rămân încrezător că ne vom atinge toate ţintele financiare anul acesta, dar şi că ne aflăm pe pista potrivită pentru un câştig pe termen lung.”

Profitul brut al companiei a crescut în al treilea trimestru fiscal cu 54% comparativ cu perioada similară din anul precedent, ajungând la 2,1 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o marjă brută de 14,9%. Profitul operaţional a scăzut în timpul trimestrului cu 3% raportat la aceeaşi perioadă din anul fiscal anterior, până la 325 milioane de dolari. Venitul pe acţiune a ajuns în perioada menţionată la 2,32 cenţi/17,99 HK cenţi, iar depozitele nete se ridicau la finalul lunii decembrie 2014 la 1,3 miliarde de dolari.

Inovaţia continuă să fie modelul de dezvoltare al business-ului Lenovo, fiind transpusă în produse impresionante care înregistrează creşteri de vânzări şi profitabilitate. În luna octombrie, Lenovo a lansat noua familie de PC-uri şi tablete convertibile Yoga. De asemenea, Lenovo şi-a adjudecat 77 de premii la Consumer Electronics Show 2015, pentru mai multe categorii de produse – PC-uri (unde LaVie, cel mai uşor laptop Lenovo, a câştigat cele mai importante premii), tablete, smartphone-uri, aplicaţii, software şi periferice – demostrând utilizarea unică a inovaţiei.

Evoluţia grupului***

PC Group sau PCG, care include PC-urile şi tabletele cu sistem de operare Windows, vânzările Lenovo au ajuns la 9,2 miliarde de dolari, cu un venit record înainte de taxe (PTI) de 494 milioane de dolari. Lenovo a livrat peste 16 milioane de PC-uri în acest trimestru, în creştere cu 4,9% comparati cu prioada similară din anul anterior, ceea ce aduce o cotă de piaţă de 20%. Trendul de consolidare se transpune şi în vânzări de peste 100 milioane de laptopuri ThinkPad, în premieră pentru acest brand.

Divizia Mobile Business Group sau MBG,care include produse Motorola, telefoane Lenovo, tablete Android şi televizoare, vânzările Lenovo au ajuns la 3,4 miliarde de dolari, generând un venit negativ înainte de taxe şi impozite de 89 milioane de dolari. Motorola a livrat peste 10 milioane de unităţi, în creştere cu 118% faţă de perioada similară a anului anterior, adăugând 1,9 miliarde de dolari la veniturile MBG. Motorola îşi propune să reintre pe piaţa din China şi vizează profitabilitatea în aproximativ patru până la 6 trimester.

Reunind livrările de produse Motorola şi dispozitive mobile Lenovo, compania s-a transformat într-un jucător cu adevărat global, devenind al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri din lume. Cele două branduri au avut împreună o cotă de piaţă de aproximativ 6,6%, în creştere cu 78%. Pe segmentul tabletelor, lenovo a înregistrat o cotă de piaţă de 4,8%, cu 3,7 milioane de unităţi livrate, în creştere cu 9% faţă de anul anterior. Creşterea pe segmentul tabletelor a fost susţinută de lansarea dispozitivelor Yoga.

Spre deosebire de jucătorii mici din piaţa de telefoane, care se bazează aproape în întregime pe vânzările realizate în China, Lenovo realizează peste 60% din vânzări în afara Chinei, deschizând 67 de pieţe noi în ultimii doi ani. Totodată, pe măsură de consumatorii se orientează către modele de telefoane mainstream, migrând de la modelele premium, Lenovo are cea mai bună poziţie pentru a profita de următorul val de creştere şi pentru a atinge ţintele de profitabilitate asumate pentru Motorola.

Enterprise Business Group sau EBG, care include serverele, segmentul produselor de stocare, software şi servicii comercializate sub brandurile Lenovo ThinkServer sau System x, vânzările înregistrate au fost de 1,2 miliarde de dolari. Divizia System x a înregistrat vânzări de 986 milioane de dolari. La doar 90 de zile de la integrarea business-ului System x, EBG a înregistrat venituri brute pozitive, deşi veniturile standard pentru această divizie, care includ şi cheltuielile contabile pentru fuziuni şi achiziţii, au fost negative. System x este însă pe un trend pozitiv şi vizează pentru următorul an atingerea unui business de 5 miliarde de dolari cu o rată de profitabilitate mai bună decât cea înregistrată pe segmentul PC-urilor.

Livrările cumulate realizate de Lenovo ThinkServer şi System x au plasat Lenovo pe locul al treilea la nivel mondial pe segmentul serverelor, cu o cotă de piaţă de 10,4%. Divizia System x continuă procesul de stabilizare, devenind numărul 1 pe piaţa din China şi fructificând oportunităţi de dezvoltare în peste 160 de ţări care au fost anterior inaccesibile pentru lenovo sau IBM.

Rezultate geografice

China a contribuit cu 4,1 miliarde de dolari la venitul total în al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 1% comparativ cu anul anterior. Astfel, China a reprezentat aproximativ 29% din venitul global al companiei, în timp ce profitul operaţional a crescut 0,3 puncte, la 5,7%. În timpul celui de-al treilea trimestru, Lenovo şi-a menţinut prima poziţie pe piaţa de PC-uri, cu o cotă de piaţă de 38,2%, în timp ce competiţia acerbă înregistrată pe segmentul telefoanelor mobile în China a încetinit vânzările de smartphone-uri Lenovo.

În zona Asia-Pacific, venitul total al Lenovo a ajuns la 1,7 miliarde de dolari în al treilea trimestru fiscal, reprezentând 12% din venitul total. Rezultatatul este cu 7% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior, în vreme ce marja profitului operaţional a ajuns la 5,4%, încreştere cu 3,9 puncte faţă de anul anterior. Tototadă, cota pe piaţa de PC-uri în această regiune a atins un nivel record de 16,1%, în creştere cu 2,2 puncte, iar vânzările de smartphone-uri au înregistrat rezultate bune.

Veniturile Lenovo în regiunea Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) în al treilea trimestru fiscal au crescut cu 40%, cu 1,6 miliarde de dolari, până la 4 miliarde de dolari, în timp ce marja de profitabilitate a înregistrat o creştere de 1,2 puncte, până la 3%. Regiunea EMEA a contribuit cu 29% la veniturile totale ale Lenovo. În trimestrul al treilea, cota de piaţă pe segmentul PC-urilor a ajuns la 19,6%, în creştere cu 4,4 puncte, Lenovo fiind numarul unu pe 13 pieţe din EMEA pe acest segment.

În America, venitul a ajuns la 4,3 miliarde de dolari în cel de-al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 88% comparativ cu anul anterior, reprezentând 30% din veniturile globale, iar evoluţia a fost în principal datorată integrării business-urilor System x şi Motorola. Pe segmentul PC-urilor, Lenovo a înregistrat în America o cotă de piaţă de 11,1%, menţinându-se pe poziţia a patra.

Lenovo – 4 februarie 2015

Views: 0

Lasă un răspuns