OVES Enterprise: băncile cresc investițiile în digitalizare cu până la 30%

  • Ponderea clienților fintech a urcat la peste 50% în portofoliul OVES Enterprise, față de 15%, la începutul anului
  • User interface, user experience, rapiditatea și securitatea sunt aspectele cel mai des luate în calcul de instituțiile bancare în procesul de digitalizare

Sectorul bancar din România a devenit, în ultimele 9 luni, unul dintre cele mai efervescente domenii care se digitalizează. Băncile și companiile fintech au crescut investițiile în digitalizare cu până la 30%, potrivit unei analize OVES Enterprise, companie românească, dezvoltatoare de software.

User interface și user experience se află în topul preocupărilor băncilor, majoritatea instituțiilor  dorind să îmbunătățească aplicațiile (mobile și desktop), pentru a le face mai atractive, mai intuitive și mai ușor de folosit. Încă de la începutul pandemiei, băncile au mizat pe faptul că utilizatorii vor petrece și mai mult timp în fața ecranelor și că multe tranzacții se vor muta online. Astfel, s-au axat pe redesign-ul aplicațiilor.

Securitatea este, de asemenea, în atenția băncilor, acestea căutând noi metode de identificare a vulnerabilităților și de prevenție și limitare a atacurilor cibernetice, pentru a-și ajuta clienții să nu fie victime ale atacurilor de tip phishing, în principal, și, în general, al oricărui tip de atac cibernetic.

Rapiditatea, mai ales pe transferurile bancare, este un alt factor care determină băncile să investească în dezvoltarea de noi aplicații care să permită transferuri de bani cu o viteză mai mare.

„Dacă la începutul anului, aproximativ 15% dintre clienții OVES Enterprise erau din domeniul fintech, acum, această pondere a urcat la peste 50%. Pe de-o parte, segmentul a crescut foarte mult, dar momentul a coincis cu o perioadă în care am acumulat mai multă experiență pe acest sector, reușind, astfel, să atragem clienți tot mai importanți”, spune Mihai Filip, CEO OVES Enterprise, menționând că toate băncile investesc în digitalizare pentru a nu rămâne în urmă în fața concurenței. „Un exemplu aici vine din perioada de pandemie, când unele bănci au blocat bugetele de dezvoltare, iar altele au continuat investițiile, iar când s-au ridicat restricțiile, cei care au investit au avut un mare avantaj în fața celor care au așteptat, câștigând clienți și cotă de piață. Cred că lecția a fost acum învățată și, chiar dacă suntem la început de recesiune, toate instituțiile financiare, nu doar băncile, încearcă să obțină un buget cât mai mare pentru dezvoltare”.

Creșterea numărului de proiecte de dezvoltare din partea instituțiilor financiare aduce un plus de stabilitate pentru dezvoltatorii de software din România, în contextul în care multe dintre companii din alte domenii restrâng sau închid proiecte de dezvoltare și inovație.

De regulă, potrivit reprezentanților OVES Enterprise, proiectele în zona fintech se desfășoară pe o perioadă îndelungată, chiar și de câțiva ani. Se lucrează foarte mult la migrarea aplicațiilor din tehnologii mai vechi în care au fost scrise, probabil, acum 10 ani, în tehnologii mai noi, mai moderne, mai sigure. Iar aici sunt  mai multe verticale: partea de migrare de la vechi la nou, partea de mentenanță a sistemelor actuale, partea de inovație etc.

Iar stabilitatea și siguranța oferite de astfel de proiecte oferă un argument în plus programatorilor care se confruntă cu scăderea cererii și redirecționarea proiectelor din mediul privat dinspre România și regiune în alte țări. De asemenea, partea de inovație, specifică unui număr tot mai mare de proiecte, chiar și în sectorul bancar, asigură, de multe ori, un challenge destul de mare pentru ca developerii să nu se plictisească și să aibă mereu ceva nou de învățat

Views: 0

Lasă un răspuns