Numărul de clienți care optează pentru oferte integrate s-a dublat în numai 3 luni la Telekom

·         Peste 88.000 de clienți pentru servicii integrate;

·         3,2% mai mulți clienți TV, ajungând la 1,414 milioane;

·         Venituri din serviciile TV cu 9,1% mai mari de la un an la altul;

·         Venituri de 148,7 milioane de Euro în primul trimestru al anului 2015.

·         Baza de clienţi business în creştere cu 6,8% vs.T1 2014;

·         Baza de clienţi postpaid în creștere cu

·         Veniturile din broadband în creştere cu 13,3% vs. T1 2014;

·         Traficul de date mobile în creştere cu 48,19% de la un an la altul.

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru primul trimestru al anului fiscal 2015, încheiat la 31 martie 2015, raportați astăzi de către OTE Group.

10631126_854638101215124_9077873463465981848_o

„Prioritatea noastră pentru anul 2015 este dezvoltarea rețelelor, atât FTTH cât și 3/4G, precum și implementarea rețelei de tip backhaul din cadrul proiectului RoNet. Infrastructura de ultimă generație ne permite să oferim cele mai bune servicii clienților noștri, prin conținut de calitate și o experiență TV de top, viteze de până la 1Gbps pentru utilizatorii de Internet și o acoperire extinsă pentru utilizatorii 4G. Numărul clienților care optează pentru oferte integrate aproape s-a dublat în numai trei luni, indicând astfel nevoia de comunicare nelimitată și divertisment, oferite de un singur operator, pe o singură factură”, a declarat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar Telekom Romania.

La finalul lui T1 2015, amprenta FTTx a ajuns la 23 de orașe, acoperind mai mult de 1 milion de gospodării. Pe partea de telefonie mobilă, datorită eforturilor de extindere, acoperirea 4G a crescut la 32,43% din totalul populației (urban și rural), ca parte a eforturilor de a dubla acoperirea 4G până la sfârșitul anului 2015.

În ceea ce privește infrastructura de tip backhaul, Telekom România a anunțat la sfârșitul lunii aprilie că prima etapă a proiectului RoNet, cea de design al rețelei, a fost finalizată cu succes și că faza de implementare va începe odată ce sunt obținute toate aprobările necesare de la Ministerul pentru Societatea Informațională.

„De asemenea, în conformitate cu strategia noastră de a renunța la activitățile care nu sunt principale pentru companie, am lansat recent o licitație pentru vânzarea a 24 de proprietăți în 8 orașe importante din România, iar suma pe care ne așteptăm să o obținem în urma acestei tranzacții va fi investită în activitatea de bază a Telekom Romania”, a adăugat dl. Tzoulas.

Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare raportate de către Telekom Romania Communications pentru T1 2015 demonstrează stabilitate, cu creșteri pe segmente-cheie, precum ofertele integrate și serviciile TV. Veniturile au fost de 148,7 milioane de Euro, cu 5,1% mai mici decât în T1 2014. ProForma EBITDA pentru T1 2015 a fost de 32,8 milioane de Euro, mai mică cu 14,8% față de T1 2014, reflectând impactul reducerii tarifelor de interconectare, măsură impusă de autoritățile de reglementare.

Numărul clienților care beneficiază de servicii integrate au crescut la peste 88.300. Această creștere a generat o majorare a veniturilor din serviciile mobile de 110% în T1 2015 față de T1 2014.

Cifre în creștere au fost raportate, de asemenea, pentru serviciile de televiziune. Numărul de clienți TV a crescut cu 3,2% în T1 2015 la 1,414 milioane. Veniturile corespunzătoare pentru T1 2015 au crescut cu 9,1% comparativ cu T1 2014. Eforturile au fost concentrate în continuare pe implementarea tehnologiei FTTH care se traduce în servicii de televiziune de nivel superior, precum IPTV, combinate cu serviciul telekomtv.ro de tip over-the-top pentru o experiență multi-ecran completă. Strategia TV se bazează atât pe furnizarea unei tehnologii de ultimă generație, cât şi pe calitate și conținut exclusiv, precum competiții sportive de tipul UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formula 1 sau NBA, disponibile numai pe Dolce Sport.

Veniturile din serviciile de Internet de mare viteză au rămas la același nivel, în timp ce numărul de abonați raportat (inclusiv cei de date mobile) a fost de 1,217 milioane. Abonații la internet din zonele cu acoperire FTTH beneficiază de viteze de până la 1 Gbps.

Pe segmentul business, veniturile din proiecte IT&C au crescut cu 22% față de T1 2014, reflectând accentul pus pe furnizarea de soluții la cheie pentru companii.

Veniturile înregistrate pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au scăzut cu 18,8% față de T1 2014, compensate parțial de creșterea veniturilor din tranzitul internațional.

Numărul de abonamente, de 4,671 milioane pentru T1 2015, a rămas relativ stabil comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate relativ stabile în primul trimestru al anului 2015. Veniturile au fost de 103,2 milioane de Euro, marcând o scădere de 12,7% față de T1 2014, dar o creștere de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, dacă este exclus impactul măsurilor de reglementare.

Segmentul business a crescut cu 6,8 % pe o bază anuală, în timp ce veniturile din servicii au crescut cu 6% în T1 2015, comparativ cu T1 2014, în principal datorită datelor mobile, care câștigă tot mai mult teren pe segmentul B2B.

Pe segmentul B2B de conturi strategice, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creștere de 7% a bazei de clienți în T1 2015 comparativ cu T1 2014, în principal ca urmare a includerii în portofoliu a unor clienți din sectorul public, precum Monitorul Oficial al României și Radio România.

De asemenea, compania și-a mărit portofoliul reprezentat de companii din sectorul privat, oferind, împreună cu Telekom Romania Communications, solutii mobile, precum și servicii fixe și soluții personalizate pentru clienţi precum: grupul de firme BAUPARTNER, un jucător important pe segmentul construcțiilor de afaceri; FSA Romania, parte a grupului FSA Franța, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții la cheie în domeniul asamblării; Polaris Hospitality, cel mai mare spital privat de recuperare din Nord-Vestul României; Atraxo, companie membră a FuelPlus Group, furnizor de soluţii de software pentru industria de aviaţie globală.

Numărul total al clienților (inclusiv Zapp) a rămas stabil la sfârșitul T1 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza de clienți postpaid a crescut cu 7,2% comparativ cu T1 2014, ajungând la 27,7% din baza totală de clienți.

Traficul de date mobile și-a menținut tendința pozitivă, înregistrând o creștere de aproximativ 48% în T1 2015 versus T1 2014, în timp ce numărul total de clienți postpaid 4G a crescut cu 45% în T1 2015 comparativ cu trimestrul precedent.

Marja ProForma EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a atins 21,7% în T1 2015, în scădere cu 0,9 puncte procentuale versus T1 2014, reflectând impactul măsurilor de reglementare. ProForma EBITDA a ajuns la 22,4 milioane de Euro în T1 2015.

În prezent, Telekom România oferă acoperire 4G pentru 50% din populația urbană și 32,43% din totalul populației (urbane și rurale). În București, 4G acoperă 98% din suprafața orașului, în timp ce în Brașov și Poiana Brașov, principalele destinații turistice, gradul de acoperire este de 98% și respectiv, 100%. Clienții din zone fără acoperire 4G pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată bazată pe tehnologia 3G HSDPA dual carrier, care permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 271 orașe și peste 5.287 de localități.

Operațiunile mobile ale OTE Group furnizează servicii de telecomunicații către aproximativ 15,3 milioane de clienți din Sud-Estul Europei.

13 mai 2015 – Telekom România

Views: 0

Lasă un răspuns