Monetizarea aplicatiilor mobile la NETCAMP 2012
Monetizarea aplicatiilor mobile a fost partea a doua a sesiunii MOBILEDEV de la NETCAMP2012.
Desi este considerat neinteresant pentru majoritatea oamenilor tehnici, totusi este un subiect foarte delicat pentru orice companie. Aici se dovedeste diferenta intre adevaratii profesionisti si incepatori.
In prima parte am primit mai multe sfaturi utile de la Dan Boabes de la SimPlus principalul operator de servicii Premium Rate (SMS si Voce). Am aflat despre serviciile de mpayment si anume solutii: SMS pentru plati: one shot, recurring, pentru marketing: bulk, location based, bazat pe diverse criterii, pentru notificari, VOCE pentru plati: pay per call, pay per minute; pentru suport: tarif normal; pentru notificari. Compania trebuie sa gaseasca cai pentru: Metode de charging, Canale de incasare, Interconectare operatori, Stabilitate platforma, Branding. Cateva exemple: un serviciu suplimentar pentru utilizatori cumpararea de bilete, va fi extins biletul QR, 8% din cumpararile de bilete SMS se fac deja prin aplicatie SimPlus. O alta aplicatie Android este Battery Boost ce utilizeaza activare varianta PRO si recurring payment.
Apoi domnul Claudiu Suma de la Piconet a sustinut un speech foarte pragmatic a prezentat aplicatia SMS Parking Romania, care asigura plati prin SMS pentru sisteme law enforcement, in Timisoara, Arad, Oradea, Satul Mare, si anume plata parcarii, abonamentului si a amenzii.
Printre avantaje: emiterea automata a instiintarilor de plata, verificarea activitatii controlorilor (GPS), emiterea de procese verbale de contraventie.
A urmat Mihnea Nicolaescu de la okazii.ro care a prezentat aplicatia care in ultimul timp s-a extins pe platforme SMART.
Toate acestea se bazeaza pe API cu lansare web based cu expunere la motor de cautare, produse si trei metode de checkout: Guest, telefonic si cu cont. Urmeaza directii de dezvoltare cu servicii de localizare, servicii de plata, shopping personalizat, punerea in vanzare si importuri de produse, integrarea de servicii curierat. Astfel dezvoltarea va fi catre aplicatii pentru vanzatori, aplicatii pentru cumparatori si integratori de servicii.
Sesiunea s-a incheiat cu Florin Stoian de la Star Taxi care a prezentat sistemul de dispecerizare bazata pe platforma SMART.
Aceasta aplicatie deja antamata de catre unul dintre operatorii mobili se adreseaza comunitatii soferilor de taxi dar si comunitatii de potentiali clienti de taxi.
Acestia in baza unei contributii lunare gen abonament vor accesa platforme Android sau IOS deocamdata pentru a angaja calatorii cu taxiul.
In final tin sa subliniez ca subiectele atinse au fost destul de interesante si au starnit brain storming-uri utile.
Desfasurandu-se in Bucuresti cei ce locuiesc aici doresc amenajare baie respectiv amenajare baie apartament.
Views: 0