Marketingul Digital la Forumul din 2014 in concluzie
Nu sunt blogger de mult timp, iar „live blogging” ar fi pentru prima oara, si a fost un test si pentru mine participarea la un astfel de eveniment, despre care am mai scris aici.
Pana la urma am facut si eu poze cu commenturi in direct pe Facebook, un album de la fata locului, cat mai la obiect m-am priceput si nu cred ca am facut rau lucrul acesta.
Spun asta intrucat am vazut mai multe articole malitioase la adresa bloggerilor oficiali, si observ ca se continua cu celebra confuzie intre jurnalisti si bloggeri.
Da bloggerul este o persoana pasionata, si nici pe departe un profesionist a se citi definitia aici. Daca eram jurnalist si nu inginerul de fiecare zi, care mi-am luat concediu de odihna in acea zi de 26 februarie, pentru a fi prezent la eveniment, din pasiune de marketing digital mai intelegeam aceste reprosuri. Pe de alta parte nici comentariile fata de ceilalti bloggeri prezenti pe care nici nu i-am cunoscut direct inainte, nu mi se pare OK, pentru ca am citit si „live bloggingul” lor si mi s-a parut destul de bun in dinamica desfasurarii.
Dupa cum se vede sala Crown Ballroom a fost epuizata de o prezenta covarsitoare. Oamenii asteptau editia a 8-a cu nerabdare de un an si se citea curiozitatea pe chipurile tuturor. Si a celor care luam notite, dar si celor care impartaseau din experienta valoroasa. Da a fost un Forum pentru ca si interesul s-a manifestat dinspre toate partile.
Cum a vazut inginerul din mine acest Forum? Pai foarte valoros, pentru ca dintr-o data mi s-a luat valul de pe fata nevazuta a social media.
Este clar companiile nu fac social media de amorul artei, ci pentru a acoperi niste Excel-uri pentru care investesc bani. Pai banii acestia sunt clar din cei care se intorc de la clienti in urma vanzarilor produselor promovate prin aceste mijloace. Din pacate in Romania inca, este o faza incipienta, in care Internetul nu prea produce decat likeuri in detetrimentul unor comenzi ferme ale clientilor, iar statisticile google nu tin loc de vanzari. Si atunci, este mare nevoie de o strategie, care sa aduca valoare in buzunarele companiilor. De toate aceste strategii ale celor mai profesionisti am reusit sa aflu eu in perioada de 9 ore cu pauze binevenite.
Remco Van Der Beek (Digital Marketing Consultant, Engage Digital) a scos in evidenta ca vechile trucuri din advertising nu mai pot continua, referindu-se la addon-urile ce sunt blocate cu AdBlock, si atunci este nevoie de mai multa inovatie in aceasta directie spre personalizarea ofertelor. Multe companii migrează către folosirea platformelor sociale: Facebook, Twitter, LinkedIn în a crea un context propice pentru client, dar și pentru a crea un mai bun customer experience.
Raluca Kisescu (Director Commercial Marketing, Avon Romania și Moldova) si prezentarea Digital Poet pentru Avon este un business construit pe relații. “Chiar dacă un cumpărător nu a mai fost activ nu strică să îi dai un telefon să vezi ce se întâmplă.”
Alexandru Cernătescu (Infinit Solutions Agency) este adeptul solutiilor pe care deja le avem la indemana si care depind numai de inteligenta noastra de a le pune in practica. Agenția este responsabilă pentru client, iar ea împreună cu acesta ar trebui să intre cât mai mult în producerea, marketarea și povestea produsului.
Cu 4000 euro cei de la inmedio și-au upgradat serviciul din tradițional în digital.
Ioana Filip (McCann Erickson Romania) ne-a oferit la concret in prezentarea “Advertising Hip-Hop – Continutul digital iese in strada” o trecere prin campaniile celebrei sale companii si rezultatele obiective obtinute in urma acestora.
Una dintre cele mai la obiect prezentari mi s-a parut cea a lui Marius Pahomi (CEO, Conversion) pentru ca include experienta unei echipe de succes ce lucreaza in spatele emag si MERCADOR. “Romanii iau decizii de cumparare online insa obiceiurile de cumparare au ramas tot in offline”. Acest lucru este inexplicabil atat timp cat cheltuielile si implicit pretul vor fi mai mari in offline, fireste din buzunarul clientului. De preferat este de a se ajunge la obiceiurile ce exista deja in afara Romaniei de a si cumpara direct online. Advertizerii nu obtin rezultate din mediul online deoarece nu stiu cum anume sa il foloseasca eficient. Concret ar trebui inlocuit pe site butonul de “Like” cu cel de “Cumpara”. Ca blogger aceasta solutie pe mine m-ar lasa fara followeri, dar pentru buzunarul meu ar fi o forma de monetizare, pentru ca s-ar contoriza mai usor numarul celor care chiar cumpara si controlul ar fi cu mult mai usor.
Ilyan (Creative Director, Ilyan.com) – Chemistry, pleasure and scoring – why is digital marketing a lot like sex? s-a ocupat de chimia creata impreuna cu clientul pentru a crea o relatie de lunga durata intre client si agentie, a fost interesanta si principiala. Concluzia finala: “Good sex leads to more sex – good digital marketing leads to more clients.”
Alexander Bogdanov (CEO AGIMA) cu prezentarea The age of web analytics, care ne-a convins despre calculele din spatele campaniilor dar si eficienta acestora in Rusia. Sincer pentru mine aceste concepte mi s-au parut mai mult un schimb de experienta decat o utilitate in Romania.
Dupa pranz am purces la seminarii iar pe mine m-a tentat cel denumit: Integrated Strategies for competitive advantage & Digital Clinic: Turn challenges into solutions. Dintre cei care au seminarizat: Daniel Secareanu – Mediacom, Daniela Florea – Geo Strategies, Gabriel Patru – Media Direction, Stefan Chiritescu – Graffiti, Andrei Tescan – Gemius Research, Gabi Nistoran – Conversion au avut multe de transmis din activitatea lor concreta.
Views: 0