LG anunță rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru și pentru întreg anul 2015

LG Electronics Inc. (LG) a anunțat astăzi un profit operațional de 301,38 milioane USD în cel de-al patrulea trimestru al anului 2015, o creștere de 27 % fața de aceeași perioadă din 2014 mulțumită în mare măsură îmbunătățirii profitabilității semstriale a produselor din categoriile electrocasnice și home entertainment. Compania LG Home Appliance & Air Solution s-a dovedit a fi din nou un element de bază, generând un venit operațional de 185,49 millioane USD pe acest trimestru și o creștere de 57 % pe an. Vânzările în cel de-al patrulea trimestu pentru toate diviziile au generat un total de 12,57 miliarde USD, o creștere de 3,8 % față de trimestrul precedent, cu toate că condițiile competitive și impactul valutar au condus la o scădere de 4,7 % a veniturilor față de perioada similară a anului 2014.

lg

Fără a lua în considerare introducerea unor produse excelente, 2015 a fost, în general, un an provocator. Venitul operațional al întregului an a fost de 1,03 miliarde USD în 2015, față de 1,58 miliarde USD în 2014. Cererea în scădere pe piața televizoarelor la nivel global, precum și o creștere estompată pe piața smartphone-urilor în 2015, au generat venituri de 48,8 miliarde USD, comparativ cu 50,98 miliarde USD în anul precedent.

LG Home Entertainment Company a raportat un venit operațional solid în cel de-al patrulea trimestru al 2015, de 94,3 milioane USD. Veniturile celui de-al patrulea trimestru au fost de 4,09 miliarde USD, în creștere cu 11 % trimestru față de trimestru ca rezultat al creșterii vânzărilor OLED și UHD TV, deși veniturile au scăzut de la an la an din cauza unei piețe TV globale în scădere și a mișcărilor valutare nefavorabile. Pe baza reacțiilor din cadrul CES® 2016, LG consideră că anul acesta atât noile televizoare LG OLED, cât și cele LG Super 4K Ultra HD vor fi acceptate la scară largă. LG își extinde în continuare inițiativele de marketing pe piața televizoarelor, prin eforturi cum ar fi prima reclamă din cadrul Super Bowl realizată de către companie cu ajutorul renumiților regizori Ridley și Jake Scott.

LG Mobile Communications Company a realizat vânzări semnificative în valoare de 3,26 miliarde USD, o creștere de 12 % față de trimestrul trecut, valoare neschimbată față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită creșterilor în vânzări în America de Nord. La nivel global, un total de 15,3 milioane de smartphone-uri LG a fost livrat in ultimul trimestru, contribuind la un total de 59,7 milioane de unități în 2015, o ușoară creștere față de 2014, când s-a înregistrat un număr de 59,1 milioane de unități livrate.

Piața de smartphone-uri este de așteptat să fie tot mai competitivă în 2016, ca urmare a realizării unor modele premium a concurenței și a unor prețuri mai competitive. Introducerea a două noi modele de top și a creării unui lanț de valori privind prețurile competitive se așteaptă să îmbunătățească nivelul profitabilității în 2016.

LG Home Appliance & Air Solution Company a realizat în 2015, în cel de-al patrulea trimestru, vânzări de 3,31 de miliarde USD, acestea având o ușoară creștere față de același trimestru din 2014. În Coreea de Sud, veniturile au crescut cu 13% de la an la an, datorită popularității noilor mașini de spălat rufe TWIN și a frigiderelor premium. Vânzările semnificative de pe piețele dezvoltate, cum ar fi America de Nord și Europa au compensat vânzările slabe din America de Sud, Orientul Mijlociu și CSI, unde vânzările au scăzut din cauza cererii slabe cauzate de prețurile mai mici ale petrolului și diferenței de schimb valutar. Profitul operațional de 185.49 milioane USD pe trimestru și cel de 847.75 USD pe an au contribuit la un final de an extrem de puternic. Lansarea LG SIGNATURE din 2016 a creat mari așteptări privind reenergizarea brand-ului LG pe categoria de electrocasnice, pe numeroase piețe competitive.

LG Vehicle Components Company a înregistrat o creștere de 9% a vânzărilor de la trimestru la trimestru, ajungând 449.4 milioane USD, mai ales datorită activității sale de infotainment în creștere. Cu venituri în creștere în fiecare trimestru din 2015, compania a încheiat anul cu vânzări în valoare 1,58 miliarde USD. LG se așteaptă ca acestă divizie să crească semnificativ în 2016, datorită parteneriatului LG-General Motors pentru a dezvolta mașina electrică Chevrolet Bolt, LG intenționând să încurajeze tot mai mult astfel de parteneriate.

Ratele de schimb pentru T4 în 2015

Rezultatele trimestriale LG neauditate se bazează pe IFRS (Standardele Internaționale de Raportare Financiară) pentru o perioada de trei luni, încheiată la 31 decembrie 2015. Sumele in woni coreeni (KRW) sunt tranformate în dolari americani (USD), la o rata medie pe o perioadă de trei luni a trimestrului corespunzător – 1,158 KRW per 1 USD (T4 2015).

Despre LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KoreaStock Exchange: 066570.KS) este lider mondial în furnizarea de produse inovatoare din domeniul electronicii, informaţiilor şi comunicaţiilor. Compania are peste 82.000 de angajaţi în cele 119 birouri din întreaga lume. Cu vânzări globale de 53.10 miliarde USD în 2013, LG este o companie alcătuită din patru mari divizii: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution şi Vehicle Components. LG Electronics este unul dintre cei mai mari producători de televizoare cu ecran plat, dispozitive mobile, aparate de aer condiţionat, maşini de spălat și frigidere de pe piaţa mondială. LG este Partenerul Anului ENERGY STAR® în 2014. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.LGnewsroom.com.

București, 27 ianuarie 2016 — LG Electronics

Views: 0

Lasă un răspuns