Intel România: asigurarea unei bune reprezentări a femeilor în echipele noastre din București, Cluj și Galați
Din totalul angajaților Intel în România, femeile reprezintă 33%
Cele mai importante elemente ale știrii:
• Pentru al treilea an consecutiv, în luna martie, Intel dedică o campanie de comunicare femeilor angajate din România, intitulată „Women With A View/Femei cu viziune”;
• Reprezentarea femeilor în Intel România (33%) continuă să se situeze peste media europeană a femeilor angajate în IT, care nu atinge 30%;
• Cu ocazia derulării campaniei „Women With A View/Femei cu viziune”, Intel a dat publicității rezultatele unui studiu național, efectuat pe fete și femei între 18-23 ani, cu privire la atitudinea față de cariere tehnice sau din domeniul cercetare-dezvoltare (R&D).
• 70% dintre respondente se declară interesate de o viitoare carieră în R&D; 62.97% se consideră puţin sau deloc informate asupra oportunităţilor profesionale, deşi există un interes foarte mare pentru acest domeniu.
Pentru al treilea an consecutiv, în luna martie, Intel România își celebrează angajatele, în cadrul campaniei „Women With A View/Femei cu viziune”. Cu aproximativ 140 de femei angajate în birourile din București, Cluj și Galați*, care reprezintă 33% din totalul angajaților locali, compania are un mix bun femei-bărbați angajați, peste media europeană din domeniul IT, situată sub 30%. Situaţia este similară şi la nivel mondial, unde nu sunt mai mult de 27-28% femei în IT.
Printre activitățile desfășurate cu succes de către femeile din Intel România se numără cercetare și dezvoltare în domeniul Software Open Source, analiză și optimizare, dezvoltare de software educațional și pentru dispozitive de tip embedded, vânzări și marketing, finanțe și servicii administrative.
Femeile și cariera tehnică, incompatibile?
„Ca femeie, sunt mândră să lucrez alături de atâtea colege pasionate de tehnologie”, spune Manuela Ciugudean-Toma, Intel Marketing & PR Manager, Central and Eastern Europe. „Prea des auzim că IT-ul aparține mai ales bărbaților, și nu femeilor, care se luptă să identifice acel „element uman” imposibil de găsit într-o profesie tehnică. Este o idee preconcepută pe care trebuie să o combatem: disciplinele tehnice oferă multă libertate de creaţie, iar aspectul uman este esenţial. Când lucrezi în acest domeniu ai nevoie de numeroase aptitudini, cum ar fi comunicare, colaborare şi atenţie distributivă – şi toate acestea sunt de obicei asociate natural cu femeile. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care prezența femeilor în echipele Intel este esențială”, adaugă Manuela Ciugudean-Toma.
Impactul femeilor asupra business-ului
Din perspectiva business-ului, întrucât tehnologia face din ce în ce mai mult parte din vieţile noastre, avem nevoie ca femeile să contribuie la crearea acestei lumi, să îşi folosească propriile experienţe, pasiuni şi idei pentru dezvoltarea produselor. Tot mai multe femei sunt interesate de achiziția de produse tehnologice. Femeile trebuie să poată crea și promova produse tehnologice adresate lor.
„La Intel, am șansa unică să fac o diferență, să schimb ceva. De mică mi-au plăcut computerele. Tatăl meu mi-a insuflat pasiunea pentru calculatoare. Am crescut urmărind evoluția tehnologică din domeniul procesoarelor, studiile de performanță și mi-a fost clar că Intel este cel mai bun. Când s-a ivit oportunitatea unei poziții în cadrul Intel România m-a atras nu numai ideea de a lucra pentru una dintre cele mai mari și importante companii tehnologice, cât posibilitatea de a mă alătura unui brand pe care îl respectam de atâția ani. Și, cu ajutorul acestui brand, ca parte din echipa din România, să schimb lumea”, declară Ileana Petrișor Engineering Manager în cadrul Intel Romania Software Development Center.
Inspirație pentru femei
Demersurile de comunicare din România se aliniază cu o inițiativă amplă de susţinere a angajării și retenției femeilor în companie până în 2020, Diversity in Technology, anunțată de CEO-ul Brian Krzanich, în luna ianuarie. Intel a anunțat o investiție de 300 de milioane de dolari într-un proiect care să aducă împreună femeile, programatorii IT și inginerii care provin din grupurile de minorități; să susțină angajarea și retenția mai multor femei și a minorităților slab reprezentate şi să finanțeze astfel de programe în domeniul IT și gaming. Totodată, Intel derulează o serie de activităţi prin care se dorește creșterea numărului de inventatori-femei, încurajând mai multe femei să creeze, să conceapă şi să inventeze. Un exemplu recent este colaborarea cu organizația WISE (Women into Science and Engineering – Femei în ştiinţe şi inginerie) pentru a încuraja şi pentru a inspira mai multe fete să se orienteze către cariere din ştiinţă şi inginerie.
„La Intel există un mediu în care mă regăsesc, deschis cercetării și care stimulează inovația. Fac parte din echipa de High Performance Computing și proiectele la care lucrez presupun analiza performanțelor unor aplicații pe tehnologie Intel. Zilnic, am șansa de a mă implica în studii noi de cercetare și totodată, de a colabora cu oameni mai experimentați, lucruri care mă motivează și mă ajută să evoluez. Reușesc să îmbin foarte bine jobul cu viața personală, bucurându-mă de pasiunile mele: muntele și sportul. De multe ori duc pasiunea la nivel de perfecționism, participând la diverse competiții sportive. Consider că asta mă ține în priză și îmi dă un plus de energie de care am nevoie, nu doar pe plan personal, ci și profesional”, spune Cristina Ilie, Research Software Engineer în cadrul Intel Romania Software Development Center.
„Pasiunile mele sunt călătoriile și voluntariatul. La Intel, am șansa să mă bucur de amândouă. Prin natura job-ului de Vânzări și Marketing, călătoresc des și cunosc oameni noi. De asemenea, am șansa să mă implic în diverse proiecte interne ca voluntar, să îmi spun părerea, să fiu ascultată. O fac cu plăcere, într-un mediu tânăr, flexibil și deschis la idei noi”, spune Teodora Geantă, Market Development Specialist în cadrul Grupului de Vânzări și Marketing.
Încurajarea tinerelor să îmbrățiseze o carieră tehnică este o preocupare constantă pentru Intel, la nivel mondial. Compania derulează proiecte la toate nivelurile de școlarizare, începând cu școala primară, continuând cu gimnaziu, liceu și universitate. De asemenea, Intel încurajează și antreprenoriatul feminin și accesul femeilor la tehnologie, pentru a putea dezvolta ulterior business-uri de succes. Cel mai recent anunț în acest sens este colaborarea cu Rebecca Minkoff, cel mai mare brand global deținut de o tânără milenistă („millennial”).
Studiu Intel: Tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică
Conform unui studiu Intel**, realizat în perioada 7-11 martie, 74,13% dintre tinerele din România doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetare şi dezvoltare. Astfel, mai bine de 7 din 10 respondente, şi-au exprimat dorinţa de a urma o carieră în acest domeniu.
În pofida faptului că multe tinere nu au acces la informaţii despre posibilele oportunităţi ale job-urilor din cercetare şi dezvoltare, 40,43% dintre acestea şi-ar dori să urmeze o carieră în domeniul cercetării aplicative, iar 35,32% dintre ele înclină către cercetare fundamentală. Totodată, 56,6% dintre tinere ar prefera să rămână angajate în România.
Mediul IT a fost identificat de 5 din 10 respondente ca fiind domeniul în care România excelează la cercetare. Pe locuri secunde, la aproape jumătate, se situează medicina şi farmacia, iar apoi marketingul.
În opinia celor mai multe tinere (68,14%), industria IT&C este domeniul cu cel mai mare grad de inovaţie din România. De asemenea, peste 62% consideră că acest domeniu are cel mai rapid ritm de creştere atât în România, cât şi în lume. Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara sunt oraşele considerate de tinerele din România ca având cele mai mari şanse de dezvoltare tehnologică în următorii 10 ani.
Aproape trei sferturi din eşantionul studiat este de părere că în România nu există destule medii de informare asupra carierelor tehnice, deşi marea majoritate a respondenetelor se simt atrase sau foarte atrase de domeniul tehnic (77,7%).
Studiul a identificat mediile din care se informează tinerele din România cu privire la oportunităţile de angajare. Astfel, pe primul loc, cu un procent de 82,55%, se situează site-urile specializate de job-uri. Revistele, blog-urile de specialitate sau site-urile companiilor vin în plan secundar.
BUCUREȘTI, România, 17 martie 2015 – Intel România
Views: 4