Huawei Consumer Business Group anticipează performanțe notabile

Huawei Consumer Business Group (CBG) a anunțat astăzi rezultatele pe care anticipează că le va avea, aferente anului 2016. Astfel, pentru anul care tocmai s-a încheiat, Huawei CBG anticipează venituri din vânzări de 178 miliarde RMB, cu 42% mai mult decât în anul precedent, înregistrând astfel o creștere solidă pentru cel de-al cincilea an consecutiv. Livrările de smartphone-uri au ajuns la 139 milioane de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 29% de la an la an; potrivit datelor IDC, rata creșterii globale de livrări de smartphone-uri a fost de doar 0,6% în 2016, ceea ce înseamnă că Huawei a depășit cu mult ritmul pieței.

h

“În ciuda condițiilor dure din piață, Huawei CBG crește cu cea mai mare viteză din industrie. Această creștere se datorează abordării noastre orientate spre consumatori, de a crea inovații utile, precum și a angajamentului nostru continuu de a construi un brand premium. În 2017, vom întări capabilitățile noastre de logistică, canalele de distribuție, centrele R&D, serviciile și oricare alte zone de care e nevoie pentru a ne accelera operațiunile, pentru a ne îmbunătăți eficiența în luarea deciziilor și implementarea acestora, dar și pentru a dezvolta proactiv capacități viitoare de producție.” a declarat Richard Yu, CEO-ul Huawei CBG.

Inovații utile și noi trenduri în tehnologie

În 2016, Huawei CBG s-a concentrat pe dezvoltarea de inovații utile, precum cele legate de sistemul de operare integrat în smartphone-urile sale (EMUI bazat pe platforma Android), tehnologia dual camera, inteligența artificială și multe altele.

În ceea ce privește sistemul de operare, pentru a rezolva problema telefoanelor Android ale căror performanțe încetinesc în timp, echipa de R&D Huawei pentru categoria software, a realizat o optimizare de anvergură a sistemului Android.

Huawei a prezentat astfel EMUI 5.0 – o versiune de software integrată pe deplin cu procesoarele Kirin și care conține mai mult de 20 tehnologii patentate Huawei, pentru a exploata la maximum combinația de software și hardware Huawei. Aceasta include o alocare optimizată a resurselor sistemului, controlată de un sistem inteligent de învățare, și aplicații de sistem Android optimizate – rezolvând astfel performanțele mai slabe Android care apar în timp și aducând o nouă experiență Android utilizatorilor.

În ceea ce privește tehnologia dual-camera, Huawei și Leica au dezvoltat împreună în 2016 două generații ale sistemului dual-camera, stabilind un nou trend în materie de fotografii realizate cu smartphone-ul, precum și noi standarde în ceea ce privește calitatea imaginii, care au transformat gamele Huawei P9 și Mate 9 în game populare în rândul consumatorilor din întreaga lume. Mai mult decât atât, în septembrie 2016, Huawei a fondat Centrul de Inovație Max Berek împreună cu Leica. În viitor, acest centru va realiza cercetări comune și va dezvolta tehnologii noi în domeniul sistemelor optice, algoritmilor de imagine, precum și a tehnologiilor de tip VR și AR.

Datorită acestor progrese în materie de tehnologie, flagship-urile Huawei precum Huawei P9, Mate 9 sau Honor 8 au primit recunoașterea globală din partea consumatorilor. Astfel, livrările de Huawei P9 și P9 Plus au depășit 10 milioane de unități, transformându-le în primele vârfuri de gamă Huawei care depășesc pragul de 10 milioane de unități livrate.

Gama Huawei Mate 9, lansată doar în noiembrie 2016, se bucură de o cerere uriașă la nivel de piață și, în primele două luni de la lansarea globală, vânzările au fost duble, în comparație cu cele ale modelului anterior, Mate 8, în aceeași perioadă. Noul vârf de gamă Honor, reprezentat de Honor Magic, este de asemenea popular în rândul consumatorilor și ilustrează explorările pe care Huawei le face în ceea ce privește diferitele forme ale viitorului Intelligent Phone.

Canale de distribuție și servicii complementare pentru a consolida brandul Huawei la nivel global

În timp ce și-a dezvoltat portofoliul de produse premium în 2016, Huawei a investit și în construcția canalelor sale globale, în infrastructura pentru servicii și în imaginea brandului, pentru a asigura satisfacția consumatorilor săi și o percepție favorabilă a brandului.

Huawei a construit cinci centre globale de service care acoperă 105 țări prin servicii de tip TelVerde. Huawei are de asemenea 460 magazine de tip service care acoperă 45 țări din întreaga lume. Potrivit cifrelor extrase din cercetările IPSOS, Huawei se clasează pe locul 1 în ceea ce privește satisfacția clienților în țări precum China, Polonia, Mexic, Egipt, dar și multe altele.

Pe parcursul întregului ciclu de funcționare a dispozitivelor Huawei, Huawei Cloud Service oferă conținut sigur, divers și de calitate. În 2016, app store-ul Huawei a distribuit un total de 45 miliarde de aplicațiii, contribuind la o loializare și mai mare a utilizatorilor. În prezent, app store-ul Huawei oferă cel mai bine securizat sistem din industrie cu un mecanism complex care include verificarea numelor dezvoltatorilor de aplicații, teste ale sistemului, review-uri realizate de persoane reale și reclamații ale utilizatorilor, care s-a ocupat de aproximativ 240.000 aplicații cu grad de risc în 2016.

În ceea ce privește distribuția produselor sale, Huawei și-a îmbunătățit considerabil prezența în open market, care a ajuns la 71% în 2016, cu 13% mai mult decât în 2015, astfel că rețeaua globală de retail, cea în care produsele Huawei sunt comercializate, include acum peste 70.000 magazine. În plus, Huawei a construit parteneriate de lungă durată cu sute de distribuitori și retaileri din întreaga lume.

Cât despre imaginea brandului, în 2016 Huawei a lansat campanii de comunicare globale, acoperind domenii diverse precum designul și moda, divertismentul, sportul, precum și alte arii de interese relevante pentru stilul de viață și preferințele consumatorilor săi. Printre ambasadorii de brand Huawei, se numără și legendarul fotbalist Lionel Messi, iar, în cazul vârfului de gamă Huawei P9, vedetele de la Hollywood Henry Cavill și Scarlett Johansson, au fost ambasadorii acestui produs.

Valoarea brandului Huawei a fost recunoscută de către specialiștii din domeniu, astfel că Huawei a fost inclus din nou în Top 100 Global Brands, realizat de Interbrand, unde a ocupat locul 72, precum și în Top 100 Most Valuable Global Brands, realizat de BrandZ, unde a ocupat locul 50.

Potrivit cercetării derulate de IPSOS, notorietate globală a brandului a crescut de la 76% în 2015 la 81% în 2016. “Design contemporan”, “modă” și “inovații puternice” sunt termenii cel mai des întâlniți cu care utilizatorii din întreaga lume asociază smartphone-urile Huawei.

Parcursul de succes al Huawei CBG

În afara lansării unor produse populare la nivel global și a creșterii percepției favorabile de brand, în 2016 Huawei CBG s-a bucurat de succes și la nivel comercial, în piețe cheie din Europa, având un parcurs echilibrat și o creștere constantă în multe alte țări din întreagă lume. Livrările de smartphone-uri Huawei din restul lumii au egalat aproape livrările din China, iar livrările de produse din categoria mid-high end s-au ridicat la 36% din livrările totale de smartphone-uri.

Potrivit datelor furnizate de GfK in luna octombrie 2016, cota de piata Huawei la nivel global a ajuns la 11.3%[i].

In Europa, Huawei CBG a obtinut rezultate remarcabile in categoria produselor high-end datorită vânzărilor înregistrate în cazul modelelor P9 și P9 Plus. Datele GfK arată că, în prezent, Huawei are o cotă de piață de peste 15% in 33 țări și de peste 20% în alte 18 țări, dintre care aproape jumătate sunt țări din Europa. În regiuni precum Europa de Nord-Vest și de Vest, cota de piață Huawei a depășit 15%, respectiv 10%. În câteva țări din Europa de Nord, Huawei are cea mai mare cotă de piață, iar în Regatul Unit al Marii Britanii, Franța, Germania, precum și în alte piețe cheie, Huawei CBG a făcut progrese semnificative.

În China, cota de piață a Huawei a depășit 20%[ii] pentru prima dată în noiembrie 2016 și a dominat categoria de produse high-end cu valori cuprinse între 500-600 dolari. În Africa, America Latină și Orientul Mijlociu, Huawei a obținut cote de piață de peste 15%[iii] sau apropiate de acest procentaj.

În 2017, Huawei CBG va continua să pună nevoile consumatorilor pe primul loc și să dezvolte tehnologii ținând cont de acestea. Huawei intenționează să își consolideze în continuare prezența atât pe piața de smartphone-uri, cât și pe cea a accesoriilor inteligente, a soluțiilor de tip smart home și a soluțiilor de tip cloud, devenind astfel un furnizor de soluții și servicii și oferindu-le consumatorilor modalități mai convenabile și mai inteligente de a se conecta.

Compania va continua să inoveze, pornind de la expertiza în domeniul tehnologiei deja existentă, și își propune să devină un brand din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor.

[i] GfK, Octombrie 2016

[ii] GfK, Noiembrie 2016

[iii] GfK, Octombrie 2016

Shenzhen, China – 6 ianuarie 2017 – Huawei Consumer Business Group (CBG)

Views: 0

Lasă un răspuns