Footprints AI: piața de Retail Media din România va crește cu 35% în 2023

  • Cei mai mari investitori în Retail Media vor fi brandurile de Consumer Packaged Goods (CPG) și din industriile auto, bancară, de asigurări și servicii financiare non-bancare
  • Rețelele de Retail Media vor atrage bugete de promovare alocate anterior în TV și advertising online
  • Costul de achiziție a unui client nou cu instrumente clasice de advertising online a crescut cu aproape 70% în 2022

Piața de Retail Media din România va crește cu aproximativ 35%, în 2023, potrivit Footprints AI, companie românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume. Rețelele de Retail Media vor atrage din bugetele de promovare redirecționate dinspre TV și advertising online, în contextul scăderii pieței de consum și a creșterii simultane a costurilor serviciilor de advertising online livrate de marile platforme (precum Meta, Google, LinkedIn).

Anul trecut, costul de achiziție a unui client nou, folosind instrumente clasice de advertising online, a crescut cu aproape 70%, față de 2021.

Cu ajutorul Retail Media, retailerii care investesc în promovare pot accesa cea mai eficientă modalitate de conversie a traficului anonim în clienți profitabili. Rețelele de Retail Media conectează retailerii cu advertiserii și consumatorii, utilizând canalele proprii: site-uri, aplicații, emailuri, afișaj in-store –  unde sunt livrate reclame personalizate către categorii foarte relevante de clienți, la momentul oportun.

Spre exemplu, Footprints AI permite transformarea investițiilor de media ale retailerilor realizând profilări comportamentale predictive, bazate pe multitudinea de date generate de clienți (inclusiv istoric de achiziții, comportament de navigare și preferințe) în interacțiunea cu retailerii.

Footprints AI este singura platformă de Retail Media din România ce folosește tehnologie de inteligență artificială atât pentru canalele in-store, cât și pentru online și poate estima costurile cu o acuratețe de peste 99%. Estimarea se face în funcție de comportamentul consumatorilor în spațiile de retail într-o perioadă de 30 de zile, într-un context de creștere a prețurilor pe piața de digital advertising, asigurând advertiserii de costul optim (return on ad spend) pentru campaniile lor (după ce au fost derulate deja 2 campanii anterioare în platformă).

„Avantajul în Retail Media este atribuirea directă între investițiile în advertising, clienții atrași și vânzările generate de acestea în spațiile de retail online și offline. Tehnologia unică pe care este dezvoltată Footprints AI reușește să crească vânzările din magazinele fizice prin campanii digitale și să  atribuie cu o acuratețe de 92% impactul pe care îl au investițiile de Retail Media în vânzări”, spune Dan Marc, fondator Footprints AI, menționând că 2023 va fi un an important pentru piața de Retail Media, în care tot mai multe companii se vor convinge de avantajele pe care le oferă această nouă modalitate de advertising.

„Misiunea noastră este să accelerăm evoluția industriei de Retail Media și să o facem accesibilă oricărei companii”.

Prin Retail Media, oferta retailerilor este mai ușor de înțeles de către advertiseri. Aceștia au acum instrumentele pentru a înțelege și propune soluții personalizate pentru toate brandurile care își doresc alternativa mai eficientă la platformele actuale de digital advertising din Search Media și Social Media.

Cu platforma Footprints AI, retailerii pot lansa propria rețea de Retail Media în 3 luni și să aibă un model validat pe piață și un model de operare  în care atât agențiile media, cât și brandurile care fac advertising, pot realiza singure campanii în modulul dedicat. În mod obișnuit, retailerii pot dezvolta o  soluție similară in-house în aproximativ 3 ani, folosind tehnologii alternative.

Cele mai mari bugete investite, anul acesta, în Retail Media vor fi alocate de branduri de CPG și cele pentru care nevoia unui mecanism de a transmite mesajele mai eficient și mai relevant către audienta țintă este foarte mare. Acestea activează preponderent în industriile auto, bancară, de asigurări și din servicii financiare non-bancare. 

Tehnologia unică Footprints AI poate converti traficul anonim în clienți profitabili

Platforma Footprints AI are la bază o tehnologie unică ce le oferă companiilor din comerțul offline posibilitatea de a monetiza datele comportamentale generate de propriii clienți. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim în audiențe media, cu un comportament de achiziție predictibil.

Footprints analizează datele generate de consumatori, prin comportamentul lor de shopping în retailul  offline, în mod anonimizat și la nivel individual, utilizând tehnologii proprii de Inteligență Artificială. Pe baza datelor colectate, poate estima cine sunt consumatorii și va anticipa ce vor cumpăra aceștia în următoarele 30 de zile.  

Complexitatea interacțiunilor dintre consumatori și branduri în spațiile de comerț offline nu este încă înțeleasă complet de către modelele de date ale retailerilor și ale platformelor software cu care lucrează. În consecință, în acest moment, nu este posibilă realizarea unei corespondențe clare între investițiile în publicitate și vânzările realizate în spațiile de retail fizic. Footprints AI este singura soluție software disponibilă pe piață care reușește să facă legătura dintre comportamentul de cumpărare offline și profilul online al consumatorilor. Astfel, Footprints le oferă brandurilor posibilitatea de a livra mesaje publicitare către audiențe, pe baza comportamentului  prezis de cumpărare din offline al consumatorilor, și atribuie impactul pe care investițiile în promovare îl au în creșterea vânzărilor din spațiile de comerț offline.

Despre Retail Media

Cu ajutorul Retail Media, spațiile de vânzare din retailul fizic și online sunt utilizate pentru a livra clienților, pe suport digital, conținut publicitar personalizat și a conecta brandurile cu publicul lor țintă. Platformele de Retail Media interpretează datele comportamentale ale clienților pentru a le oferi informații personalizate și relevante pre-achiziție.

Prin intermediul rețelelor de Retail Media, brandurile se pot conecta cu publicul țintă în timpul experienței de cumpărare și pot influența decizia de achiziție a consumatorilor.

Retail Media are toate premisele să domine ceea ce poate fi numit „al treilea mare val de publicitate”.

Visits: 10

Lasă un răspuns