Exportul este principalul motor de crestere pentru IMM-urile din Europa

  • 9 din 10 IMM-uri din Europa estimează afaceri în creștere în 2016, pe fondul extinderii activității de export în industrii precum: auto, îngrijire a sănătății, high-tech, industrii și retail
  • Majoritatea companiilor mici și mijlocii din Europa au început activitatea de export la cererea clienților din alte țări
  • Există o tendință accelerată de adopție a comerțului online în rândul IMM-urilor
  • În ultimii trei ani, 49% dintre IMM-urile cu activitate la export au raportat o creștere a cifrei de afaceri
  • Germania este țara europeană cu cel mai mare număr de IMM-uri cu activitate de export, peste 120.000 de companiiLogo UPS

Companiile mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa estimează accelerarea activității de export pe parcursul anului viitor, potrivit unui sondaj realizat de UPS (NYSE: UPS) în rândul a 10.717 proprietari și manageri de companii din domenii precum auto, îngrijire a sănătății, high-tech, industrii și retail.

Principalele concluzii ale sondajului UPS:

  • Încrederea IMM-urilor din Europa cu privire la activitatea lor de export se îmbunătățește, 90% estimând consolidări sau creștere;
  • Companiile asociază activitatea de export cu o creștere mai mare a veniturilor totale;
  • Există o tendință accelerată de adopție a comerțului online în rândul IMM-urilor din Europa

„IMM-urile din Europa înregistrează un avans al exporturilor și intră în piețe noi, beneficiind astfel de oportunități de creștere a afacerilor,” declară Cindy Miller, Președinte, UPS Europa. „Notabil este faptul că adesea cererea din partea clienților îi determină să înceapă activitatea de export. Bariere impuse sau reale stau în calea extinderii companiilor în această zonă, până ce clienții îi contactează direct pentru a plasa comenzi. Într-o perioadă în plină expansiune a comerțului electronic, IMM-urile europene beneficiază de multe oportunități generate de activitatea de export.”

Germania este țara europeană cu cel mai mare număr de IMM-uri cu activitate de export, potrivit „European SME Exporting Insights Study 2015”, cu peste 120.000 de companii incluse, cu toate că Franța, Italia și Marea Britanie sunt, de asemenea, mari exportatori. Pentru fiecare țară, există preferințe clare pentru anumite destinații de export, cu toate că acestea se extind treptat. În general, cea mai mare piață non-europeană pentru export, după SUA, este Asia, urmată de Africa și Orientul Mijlociu. China rămâne o destinație nesemnificativă de export, doar 11% dintre companii exportă acolo.

„IMM-urile din Europa cu activitate de export se maturizează rapid,” spune Cindy Miller, Președinte, UPS Europa. „Acum, companiie sunt preocupate mai ales de probleme mai practice, precum siguranța transporturilor, așteptând sprijin din partea partenerilor logistici pentru a ajunge la cât mai multe piețele internaționale.”

Majoritatea companiilor mici și mijlocii din Europa au început activitatea de export la cererea clienților – reprezentanții companiilor din Belgia, Franța, Germania și Marea Britanie afirmă că acesta a fost principalul driver. Acest factor se regăsește în top trei argumente pentru IMM-urile din Europa , cu excepția companiilor din Italia, să intre pe piețe noi.

Potrivit „European SME Exporting Insights Study 2015”, importanța exporturilor este în creștere în rândul comaniilor europene mici și mijlocii, cât și la nivelul întregii piețe. Astfel, în ultimii trei ani, 49% dintre IMM-urile cu activitate la export au raportat o creștere a cifrei de afaceri. Pe măsură ce exportatorii adoptă noi tehnologii, activitatea de export a IMM-urilor se maturizează și se pregătește pentru creșteri, companiile căutând modalități inovatoare de a face afaceri. Aceste tendințe vor fi actuale și mai departe anul viitor.

Despre SME Exporting Insights Study 2015

Analiza a sondat 10,717 proprietari și manageri de IMM-uri și s-a desfășurat între 15 iunie – 7 august 2015 în Belgia (1,298), Franța (2.133), Germania (1.745), Italia (1.949), Țările de Jos (1.087), Polonia (1.040) și Marea Britanie (1.101).

Eșantionul de corporații pentru acest studiu, selectat de Dun and Bradstreet, a fost alcătuit din companii din industrii precum producție industrială și auto, retail, high-tech și industria de îngrijire a sănătății. În scopul acestui studiu, subsectoare precum producătorii de alimente, textile, producătorii de lapte, produse chimice, cafenele, baruri și restaurante au fost excluse alături de principalele sectoare, inclusiv agricultură, minerit, construcții. Studiul, de asemenea, selectat 200 de companii din fiecare șapte piețe pentru o analiză în profunzime.

Despre

            UPS (NYSE: UPS) este lider global în domeniul logisticii, oferind o gamă largă de soluții, pentru transportul de colete mici și mărfuri cargo; facilitarea comerțului exterior și folosirea unor tehnologii avansate pentru o gestionare mai eficientă a lumii afacerilor. Având centrul în Atlanta, UPS deservește peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume. Mai multe informații despre UPS puteți găsi online la adresa www.ups.com și pe blogul companiei la adresa blog.ups.com. Pentru a afla știri și informații direct de la companie, accesați pressroom.ups.com/RSS.

Views: 0

Lasă un răspuns