Ericsson Mobility Report: În al doilea trimestru din 2021, numărul abonamentelor 5G a crescut cu 84 de milioane, ajungând la un total de 380 de milioane

Ericsson Mobility Report: În al doilea trimestru din 2021, numărul abonamentelor 5G a crescut cu 84 de milioane, ajungând la un total de 380 de milioane Numărul abonamentelor noi de servicii 5G l-a depășit, la nivel global, pe cel al abonamentelor 4GÎn cel de-al doilea trimestru al anului 2021, creșterea numărului de abonamentepentru servicii 5G a depășit-o, la nivel global, pe cea a abonamentelor 4G, arată dateledin Ericsson Mobility Report pentru perioada aprilie – iunie 2021, publicate decompanie. Astfel, numărul abonamentelor 5G (de la nivel global) care includ și un dispozitivcompatibil cu această tehnologie (5G) a crescut cu 84 de milioane în cursultrimestrului 2 al anului curent, ajungând la un total de 380 de milioane. Totodată, 176de furnizori de servicii de comunicații au lansat servicii 5G comerciale.În același timp, abonamentele 4G au crescut cu 71 milioane – până la 4,8 miliarde -reprezentând 59% din totalul abonamentelor mobile, în timp ce abonamentele de tipWCDMA/HSPA au scăzut cu 46 milioane, iar abonamentele de tip GSM/EDGE cu 52 demilioane. La nivel global, numărul abonamentelor mobile (existente în trimestrul 2 din 2021)totaliza aproximativ 8,1 miliarde, ponderea acestora ?ind de 103% la nivelul populațieiglobale. 50 de milioane de abonamente mobile noi (din acest total) au fost încheiate înperioada aprilie – iunie 2021, cele mai multe în China (+13 milioane), Indonezia (+5milioane) și SUA (+3 milioane).Numărul abonamentelor mobile ce includ servicii de broadband a crescut cuaproximativ 100 de milioane în al doilea trimestru al acestui an, ajungând la 6,8miliarde și marcând, astfel, o creștere de 7% față de anul precedent (în contextul încare numărul deținătorilor unici de abonamente mobile este de aproximativ 6 miliarde- diferența dintre numărul de abonamente și numărul de abonați se datoreazăabonamentelor inactive, deținătorilor de dispozitive multiple și/sau optimizăriiabonamentelor pentru diferite tipuri de apeluri). În ceea ce privește tra?cul de date în rețelele mobile, raportul arată că rata decreștere a tra?cului de la an la an a rămas la un nivel normal de 44%, în perioadacuprinsă între trimestrul 2 al anului 2020 și trimestrul 2 din 2021. Astfel, în acestinterval de timp, tra?cul total de date în rețelele mobile a atins, lunar, 72 EB (EB =Exabyte), iar rata de creștere trimestrială a fost de aproximativ 9%. Pe termen lung, creșterea tra?cului este determinată atât de creșterea numărului deabonamente pentru smartphone-uri, cât și de creșterea volumului mediu dedate/abonament, alimentată în principal de o creștere în ceea ce privește vizionareade conținut video (cu mențiunea că există diferențe mari în ceea ce priveștevalorile/nivelurile de trafic de date între piețe, regiuni și furnizorii de servicii).

Visits: 0