Depanero: Românii aleg firma de service în funcție de durata de reparație a produselor
- 9 din 10 români preferă unitățile de service autorizat pentru reparația echipamentelor defecte
- Consumatorii români consideră mai importante durata de reparație, prețul și statutul service-ului decât recomandările prietenilor sau familiei atunci când apelează la un service autorizat
- Tot mai puțini români folosesc serviciile depanatorilor de cartier sau ale „meșterilor pricepuți“
Durata de reparație a unui produs, alături de calitatea serviciilor, sunt principalele criterii în funcție de care utilizatorii români își aleg firma de service, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Millward Brown la solicitarea Depanero, cea mai mare firmă de service din România în domeniile electro-IT, electrocasnice mici și mari, tablete și telefoane mobile. Cercetarea a fost realizată în perioada 9 februarie – 4 martie, pe un eșantion de 1.000 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Gradul mare de utilizare a dispozitivelor electrice, fie că vorbim de echipamente electronice (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare, monitoare, camere foto, dispozitive audio-video etc.) sau electrocasnice (mixere, roboți de bucătărie, aragazuri, uscătoare de păr, aparate de tuns, mașini de spălat, frigidere etc.) implică și o incidență crescută a defecțiunilor și, în același timp, o nevoie tot mai mare a consumatorilor față de aceste tipuri de dispozitive.
„Durata medie de reparație pentru produsele care ajung în service-urile Depanero este de sub 7 zile, în condițiile în care, potrivit legislației în vigoare, o firmă de service are la dispoziție 15 zile calendaristice pentru a repara un produs”, spune Adrian Antohi, director general Depanero.
Depanero oferă un timp foarte redus de reparare a produselor și cele mai puține reveniri în service ale echipamentelor. Acest lucru este posibil și datorită unui stoc foarte bun de piese în teritoriu, fapt ce permite repararea majorității echipamentelor încă de la prima vizită (în cazul vizitelor la domiciliu). Astfel, pentru 85% dintre consumatorii români este foarte important ca produsele lor să fie reparate cât mai repede, însă nu oriunde. Aproape 90% dintre români își doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unități de service autorizat, calitatea serviciilor oferite având prioritate în preferințele acestora în raport cu prețul, potrivit aceluiași studiu. Acest lucru scoate în evidență o schimbare în comportamentul consumatorilor: spre deosebire de anii trecuți, în prezent, tot mai puțini români apelează la depanatorii de cartier sau la „meșterii pricepuți“ recomandați de prieteni.
„Incidența destul de ridicată a defecțiunilor apărute în scurt timp de la repararea produselor în afara unităților de service autorizat, lipsa garanției, dar și durata mai mare de reparație, sunt doar câteva dintre argumentele care au determinat o schimbare în mentalitatea consumatorilor români, aceștia conștientizând și apreciind acum beneficiile pe care le oferă unitățile de service autorizat. Depanero este singura firmă de service din România cu rețea națională și angajați proprii. În acest moment echipa noastră este formată din 285 de angajați și avem prezență în aproape toate județele țării”, mai spune Adrian Antohi.
Potrivit studiului realizat de Millward Brown, în prezent, consumatorii știu concret ce să facă atunci când se defectează un produs: 75% dintre ei verifică valabilitatea garanției produsului, iar aproape 57% dintre consumatori sună direct la firma de service oferită la garanție.
Recomandările prietenilor și familiei cu privire la alegerea firmei de service sunt, de asemenea, importante pentru consumatori, peste 70% dintre aceștia având tendința de a le da curs.
„Ne preocupă foarte mult nivelul de satisfacție a clienților noștri, de aceea căutăm să atragem permanent în echipă cei mai buni tehnicieni, pe care îi sprijinim să rămână conectați la ultimele noutăți din piață și să cunoască toate caracteristicile celor mai noi produse cu ajutorul programelor de training pe care le oferim la locul de muncă”, declară Adrian Antohi.
*****
Despre Depanero
Depanero este un brand nou pe piața de service electro IT din România, sub care își desfășoară activitatea cea mai mare firmă de service din România. Compania Depanero are prezență la nivel național, cu angajați proprii, acoperind aproape toate județele țării. Cei 285 de angajați ai companiei au mii de ore de experiență de service și pregătire profesională, precum și mii de ore de relații cu clienții acoperind majoritatea categoriilor de produse de folosință îndelungată, cum ar fi: telefoane mobile, tablete, IT, electronice, electrocasnice mici și mari etc.. Depanero oferă servicii de consultanță, diagnosticare și remediere rapidă a defecțiunilor, atât pentru produsele aflate în garanție cât și pentru cele în post-garanție, pentru acestea din urmă oferind garanție la reparație.
Brandul Depanero este prezent pe piața din România din 2014, odată cu rebranding-ul companiei Servskills, înființată în 2011. Depanero livrează lunar servicii de consultanță și reparații pentru o medie de 30.000 de clienți.
București, 08 aprilie 2015 – Depanero
Views: 3