ContentSpeed si cele mai profitabile categorii de produse pentru comerțul online

ContentSpeed, agenție de e-commerce full service, a realizat o analiză a comerțului online în timpul sezonului estival. Printre cele mai profitabile sectoare de business online ale verii 2015 pe platforma ContentSpeed s-au numărat cele ale hainelor pentru ocazii speciale și ale bijuteriilor. Magazinele online care au în ofertă astfel de produse au înregistrat creșteri între 20% și 100%, asta în timp ce în majoritatea domeniilor de activitate scad vânzările, deoarece oamenii își alocă mare parte din buget vacanțelor.

Vara este, de regulă, dedicată balurilor şi festivităților de absolvire și se termină ca sezon al nunților, iar spre finalul anotimpului încep lichidările de stoc pentru colecțiile de vară. Cele mai mari vânzări ajung astfel să se înregistreze în sectorul fashion și lifestyle. De exemplu, brandul românesc Mizar a lansat o colecție specială de rochii elegante într-o vreme în care coșul mediu tradițional ar fi scăzut din cauza reducerilor. Totuși, printr-o combinație între produse cu un preț mediu mai mare și reducerile de final de sezon a reușit să genereze o creștere cu 35% a vânzărilor în august.

cs-in-fashion

Un alt domeniu în plină creștere este cel al bijuteriilor și accesoriilor. Aici, La Rosa, brand de renume în materie de bijuterii, a lansat în fiecare săptămână o colecție nouă de verighete. Împreună cu inelele de logodnă și seturile de bijuterii elegante, acestea au generat creșteri de peste 30%.

De asemenea, o nișă foarte bună începe să crească în România, și anume închirierea de rochii elegante de la marile case de modă. La Dressbox, de la tinerele absolvente de liceu până la marile vedete autohtone, toate au reușit să-și găsească ținute de mii de euro la preț modic de închiriere. Numărul de clienți a crescut cu peste 100% în sezonul nunților și balurilor de absolvire.

Totuși, la final de vară vedeta nișelor este cea de papetărie. Magazinele care au în ofertă accesorii și rechizite școlare fac cel mai mare profit al anului în august și septembrie. Spre exemplu, Diverta a optat pentru o campanie cross channel cu elemente de CSR, promoțiile din online fiind dublate de spoturi radio care anunță că oricine vine cu rucsacul de anul trecut primește discount de 20% la unul nou. Toate rucsacurile colectate în această campanie vor fi donate copiilor nevoiași.

Care este comportamentul consumatorului în această perioadă

Pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorului, trebuie conştientizat ce înseamnă achiziționarea produselor online. Atunci când un client vrea să cumpere online, o va face ca să scape de anumite bătăi de cap, cum ar fi distanța de deplasare. Totuși, “bătăile de cap” nu sunt la fel pentru fiecare produs și acest fapt se vede în conversii. De exemplu, în sectorul IT, abia când îi este livrat produsul clientul poate constata că nu funcționează cum ar trebui, dar este redus timpul pentru achiziție.

În sectorul fashion însă situația este mai complicată din cauza mărimilor care nu sunt tot timpul potrivite și un astfel de produs mai trebuie să se și simtă bine, iar asta se face prin probă. Distanța nu mai este o bataie de cap, ci faptul că trebuie returnat produsul sau că nu se mai poate baza clientul pe acel articol pentru o anumită ocazie.

Mai este și un alt fenomen care alterează conversiile, și anume webrooming-ul finalizat prin showrooming. Fiind vorba de ținute speciale, peste 60% din consumatorii români preferă să se documenteze online (webrooming), dar aleg să cumpere produsul dintr-un magazin clasic. Astfel, conversiile sunt mai mici, deoarece aceste tranzacții nu sunt cuantificabile.

În final, merită reținut că vara este profitabilă pentru afaceri care comercializează obiecte destinate ocaziilor speciale. Un business pentru a fi profitabil trebuie să speculeze din timp “evenimentele verii” și să-și promoveze oferta luându-le în calcul, punând accent pe real-time marketing.

Despre ContentSpeed

Până în prezent am lansat peste 450 de magazine online şi 30 de implementări de tipul B2B, iar printre cele mai cunoscute branduri care au magazine online pe platforma ContentSpeed se regăsesc Diverta, IL PASSO, QuickMobile, ZorileStore,  Chicco, Flormar Cosmetics, Fleximo, Austral, Radox, Indesit, Ariston, Hotpoint, OptiBlu, Noumax,Vitacom Electronics, Badabum, FotoHobby sau Betarom.

Important de ştiut este că în luna mai a anului 2015 a fost lansată versiunea StartUp a platformei ContentSpeed, care este soluţia pentru un început de succes în comerţul electronic. Oferim clienţilor noştri la început de drum în eCommerce un magazin online complet funcţional deja integrat cu şase curieri, 30 de modalităţi de plată disponibile şi layout responsive gândit pentru nişele principale din online şi cu multiple opţiuni de customizare. În două luni de la lansare avem peste 30 de magazine online care au ales platforma ContentSpeed StartUp.

București, 2 septembrie 2015 – ContentSpeed

Views: 0

Lasă un răspuns