Cisco lansează Connected Analytics, noile soluții pentru analiza datelor în era IoE
Cisco anunță lansarea unui nou portofoliu de soluții de strategie și analiză a datelor, Cisco Connected Analytics pentru IoE. Acesta va permite utilizatorilor să ajungă rapid la concluzii în urma analizei datelor generate de un ecosistem aflat în continuă expansiune, format din utilizatori, procese, informații și segmente variate, care, împreună, alcătuiesc Internet Of Everything (IoE). Noul portofoliu include soluții software intuitive, ce permit o analiză facilă a datelor, indiferent de dispozitivul care le-a generat.
De cele mai multe ori, soluțiile de analiză sunt aplicate în mare parte datelor provenite din interiorul companiei și care, de regulă, sunt stocate într-o bază de date centrală. Astăzi, acest model de analiză a suferit schimbări majore ca urmare a apariției IoE, care generează o cantitate mai mare de date, cu surse de proveniență diverse, de genul dispozitivelor mobile sau senzorilor. Factorii de decizie la nivelul companiilor întâmpină adesea dificultăți în interpretarea datelor, dar și în modul de utilizare a acestora în construirea strategiilor, în timp ce managerii IT simt o presiune constantă în furnizarea datelor în timp real.
Un studiu Cisco evidențiază faptul că 40% dintre participanți consideră accesul greoi la date și dificultatea în interpretarea acestora ca fiind unele dintre cele mai mari obstacole în procesul decizional. Departamentul Cisco Consulting Services estimează că deciziile luate pe baza analizelor datelor vor genera o oportunitate financiară de 7,3 trilioane de dolari, dintr-un total de 19 trilioane de dolari, cât este valoarea economică generată de IoE, într-un un interval de 10 ani. Pentru a putea beneficia de această oportunitate, este necesară o nouă abordare care presupune analiza datelor, nu numai adunarea acestora.
Cisco îmbină procesele de virtualizare a datelor cu rețelele inteligente și infrastructura disponibilă, astfel încât să ofere clienților acces la datele distribuite, dar adăugând, în același timp, opțiunea de analiză a acestora, totul pentru a extrage cele mai valoroase informații. Concluziile obținute le permit utilizatorilor să coreleze date istorice cu rezultatul analizei în timp real, cu beneficii asupra timpului de răspuns la amenințări, dar și asupra operațiunilor zilnice. Lider în cea mai mare rețea cloud globală, Intercloud, Cisco oferă companiilor posibilitatea de a folosi datele centralizate din organizație și de a încorpora în analiză datele stocate în soluțiile cloud publice și private.
Cisco Connected Analytics pentru IoE
Portofoliul Connected Analytics pentru IoE este configurat astfel încât să ofere organizațiilor acces la informații în timp real, precum și la predicții sau tendințe care pot avea un impact major asupra activității lor. Printre aceste soluții se numără:
• Connected Analytics pentru Evenimente: Soluția utilizează informații din rețelele Wi-Fi și dispozitivele conectate la acestea pentru a evalua comportamentul participanților la evenimente. Imaginea de ansamblu rezultată poate fi utilizată pentru a adopta decizii spontane, care să ducă la îmbunătățirea generală a derulării evenimentului respectiv în termeni de personal adițional necesar sau adoptarea imediată a unor măsuri de securitate mai stricte.
• Connected Analytics pentru Retail: Software-ul corelează transmisiunile CCTV și datele Wi-Fi cu informații operaționale, precum datele de inventar. Retailerii pot analiza tiparele de cumpărare și pot stabili intervalul de timp petrecut de clienți în magazine sau necesitatea reaprovizionării cu marfă a rafturilor.
• Connected Analytics pentru Furnizorii de Servicii: Soluția oferă direcții de acțiune bazându-se pe corelarea tiparelor, operațiunilor și datelor provenite de la utilizatorii rețelelor de internet, rezultatele putând fi utilizate pentru a îmbunătăți fluxul de planificare a rețelelor, precum și pentru a evalua investițiile în infrastructură, în contextul gradului de utilizare/adoptare a serviciilor oferite clienților. În urma utilizării soluției Cisco, furnizorii de servicii pot oferi clienților o experiență personalizată, inclusiv recomandările corecte în ceea ce privește conținutul digital transmis (filme, spre exemplu), precum și o estimare fidelă a traficului de date ce urmează a fi consumat, chiar și înaintea emiterii facturii.
• Connected Analytics pentru IT: Oferă informații și interpretări care ajută la alinierea capabilităților IT, precum managementul și guvernanța datelor, la obiectivele companiei. Spre exemplu, analiza rezultată în urma utilizării Connected Analytics poate fi folosită în alinierea activităților de implementare a noilor soluții IT (tehnologii de colaborare), dar și în înțelegerea în timp real a noilor cerințe de securitate, care să permită minimizarea riscurilor legate de ciber-securitate.
• Connected Analytics pentru Implementarea de rețele: Soluția Cisco analizează rețeaua pentru a identifica gradul de eficiență operațională, numărul de incidente, dar și vizibilitatea în procesul de implementare. Astfel, organizațiile pot detecta proactiv eventualele incidente, cu beneficii clare în minimizarea costurilor și maximizarea stabilității și performanței rețelei.
• Connected Analytics pentru Mobilitate: Utilizează opțiunea de analiză a locației pentru a evalua rețelele wireless și a oferi informații valoroase despre utilizatorii soluției Cisco Service Provider Wi-Fi. Cunoașterea tiparelor de utilizare și a gradului de adoptare a rețelelor Wi-Fi, permite furnizorilor de internet să estimeze proactiv capacitatea rețelelor wireless și să își îmbunătățească operațiunile. Mai mult, soluția Connected Analytics oferă companiilor posibilitatea de a descoperi eventuale oportunități de venituri, precum adaptarea planurilor tarifare în funcție de gradul de utilizare a rețelei.
• Connected Analytics pentru Colaborare: Măsoară gradul de adoptare a tehnologiilor de colaborare în interiorul companiei. O astfel de soluție poate oferi statistici cu privire la numărul de angajați care utilizează tehnologiile de colaborare, modul în care acestea sunt folosite, dar și gradul de recuperare a investiției.
• Connected Analytics pentru Centrele de Contact: Oferă vizibilitate asupra rezultatelor prestării de servicii call center, dar și recomandări care să conducă la o mai bună înțelegere a clienților, la îmbunătățirea serviciilor și satisfacției acestora. Spre exemplu, analiza rezultată în urma utilizării Cisco Analytics pentru Centrele de Contact poate duce la o reorganizare a modului în care sunt preluate apelurile, totul pentru rezultate îmbunătățite.
Toate aceste soluții se bazează pe platforma Cisco IOx, care permite atât clienților, cât și furnizorilor de soluții din diverse industrii să dezvolte, să gestioneze și să ruleze aplicații software direct pe dispozitive Cisco®, inclusiv routere, switch-uri și altele.
„Observăm o schimbare majoră la nivelul pieței: acum, dispozitivele mobile și fel de fel de senzori devin o uneală strategică esențială în partajarea și colectarea datelor, dar și o bază pentru deciziile viitoare, care să contribuie la livrarea celei mai bune experiențe posibile clienților și partenerilor noștri. Altfel, fără o soluție ideală de analiză, toate datele disponibile sunt inutilizabile. Acum, cu ajutorul portofoliului Cisco și ecosistemului larg de parteneri, avem resursele necesare pentru a inova în acest segment de analiză a datelor, iar clienții noștri își pot transforma datele în cele mai prețioase active, capabile să maximizeze rezultatele în afaceri”, spune Edzard Overbeek, Senior Vice President, Cisco Services.
București, 29 ianuarie 2015 – Cisco
Views: 0