ZEISS şi vivo dezvăluie magia din spatele ştiinţei culorii
- vivo și ZEISS oferă un nou standard de calitate a imaginii și fidelitate a culorilor pentru smartphone-uri
- O ocazie rară de a privi în culisele celor două companii pentru a afla cinci moduri prin care știința culorii contribuie la obținerea celor mai bune fotografii
- Culoarea perfectă îmbină arta cu știința pentru a recrea percepția umană
Oamenii nu percep doar o simplă culoare. De câte ori privim cerul senin sau ne uităm uimiți la strălucirea unei flăcări, creierul nostru muncește din greu pentru a compune o imagine. În timp ce privim, folosim amintirile și cunoștințele noastre despre felul în care ar trebui să arate un lucru, ajutând creierul să compenseze instant elementele variabile, precum culoarea luminii. Așadar, cum învățăm un sistem de camere să vadă așa cum vedem noi? Și cum pot smarphone-urile dotate cu un sistem de mai multe camere să ofere o experiență de culoare consecventă în care fotografiile grandangulare redau aceleași culori superbe ca o fotografie portret? Aici intervine arta științei culorii.
Prin parteneriatul lor unic, vivo şi ZEISS oferă un nou standard de calitate a imaginii şi fidelitate a culorilor pentru smartphone-urile vivo. David Abreu, Senior Scientist, Mobile Imaging, ZEISS Consumer Products, ne oferă ocazia rară de a arunca o privire în Laboratorul de Imagistică vivo ZEISS pentru a înţelege cum colaborează cele două companii pentru a oferi standardele profesionale de ştiinţa culorii pentru fotografiile realizate cu smartphone-ul.
De la suprinderea unei imagini la redarea acesteia pe ecran, David Abreu ne oferă cinci informaţii importante despre culori şi cum sunt folosite acestea pentru a ajuta smartphone-urile vivo să ofere Cadrul Perfect.
- Culoarea este un proces – Indiferent că folosim conurile și bastonașele din ochii noștri sau senzorul RGB Bayer dintr-o cameră digitală, reproducerea culorii este un proces complex. Când vede o culoare, creierul uman înlocuiește în mod dinamic elementele variabile precum felul în care ochii noștri percep undele de lumină sau felul în care lumina influențează modul în care percepem o scenă. De exemplu, când vedem o banană galbenă luminată de un bec cu lumină albastră, o percepem totuși ca fiind galbenă. Aceasta se întâmplă deoarece creierul nostru se folosește și de memorie pentru a reproduce felul în arată lucrurile.
- Culorile nu sunt percepute fidel de ochiul uman – Deși este incredibil de sofisticată, percepția ochiului uman are limitele sale. De exemplu, vom percepe imaginea unui șemineu ca având o nuanță portocalie, deoarece sistemul vizual uman nu corectează mereu nivelul de alb în situații extreme. Din același motiv, o scenă surprinsă la „golden hour“, imediat după răsărit, este caracterizată de o lumină caldă. Prin urmare, crearea culorilor perfecte cu o cameră foto nu va folosi aceleași procedee ca vederea umană. Replicarea acestor procese pentru a echivala viziunea aparatului cu cea a percepției umane reprezintă una dintre cele mai importante provocări ale științei culorii și este cea de la care pornim când dezvoltăm algoritmi care să ofere o reproducere fidelă a percepției umane.
- În laborator și pe teren – Cercetătorii vivo în domeniul științei culorii folosesc atât teste de laborator făcute cu echipamente și măsurători specializate, cât și imagini realizate în exterior. De exemplu, culorile precum culoarea verde a ierbii, trebuie să redea fidel realitatea. Ne asigurăm de acest lucru efectuând teste de laborator și în plus, fotografiem aceste scene în lumea reală. Adică scoatem efectiv camera pe teren! Apoi recalibrăm sistemul de camere pentru a ne asigura că imaginile rezultate sunt cât mai aproape de realitate.
- Utilizatorii își doresc alte culori decât fotografii profesioniști – Reproducerea culorilor depinde de percepție, dar și de precizie. „Sistemul de imagistică poate încerca să recreeze culorile așa cum sunt, așa cum ni le amintim sau așa cum ar vrea utilizatorul să apară“, explică David Abreu. „Știm că utilizatorii își doresc imagini mai intense, care să poată fi partajate imediat. E posibil ca acestea să nu redea fidel realitatea, dar să redea mai bine felul în care percepem și ne amintim noi un moment.“ De aceea, echipamentele vivo oferă două moduri de culoare – vivo Vivid Colour, care oferă un aspect mai intens și mai atrăgător „direct din camera foto“ și ZEISS Natural Colour, care oferă culori mai precise și mai aproape de realitate. Al doilea mod este apreciat mai ales de fotografii pasionați și de cei profesioniști care vor să regleze manual aspectul imaginilor, deoarece acest mod le oferă un punct de plecare neutru pentru post-procesarea culorilor.
- O experiență în culori consecvente cu un sistem cu mai multe camere.
În prezent, smartphone-urile vivo de referință, precum X70 Pro, folosesc sisteme de imagistică incredibil de sofisticate, cu module cu mai multe camere care acoperă o gamă variată de cerințe, fie că vorbim despre selfie-uri sau fotografiere macro, grandangulară sau telefoto. Dar a face acest sistem de componente să ofere o performanță consecventă este în sine o artă: fiecare element din sistemul de imagistică – de la lentile la senzor – influențează reproducerea culorilor. Lentilele au diferite proprietăți de absorbție a luminii pentru diferite lungimi de undă și fiecare dintre lentile trebuie corectată în mod corespunzător. În plus, senzorii sunt și ei diferiți și pot răspunde la culori în mod diferit. În Laboratorul de Imagistică vivo, ne străduim în special să testăm, să calibrăm și să potrivim culorile pentru fiecare modul de camere, pentru a ne asigura că acesta oferă un rezultat consecvent. David Abreu încheie astfel: „Rezultatul este că orice utilizator poate fi sigur că, indiferent de modul de fotografiere ales, va avea parte de aceleași culori incredibile.“
Views: 0
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.