Xiaomi: Profitul net ajustat aferent anului 2023 crește cu 126.3%, la 19,3 miliarde RMB
Performanța remarcabilă afirmă agilitatea și eficiența operațiunilor Xiaomi
Xiaomi Corporation („Xiaomi” sau „Grupul”; cod bursier: 1810), o companie de electronice de consum și de producție inteligentă, cu smartphone-uri și dispozitive inteligente conectate printr-o platformă Internet of Things („IoT”), își anunță rezultatele financiare consolidate auditate pentru anul încheiat la 31 decembrie 2023 („Perioada”). În 2023, veniturile totale ale Grupului au fost de 271 miliarde RMB, în timp ce profitul net ajustat a crescut cu 126,3%, până la 19,3 miliarde RMB. Creșterea profitului net ajustat a depășit cu mult așteptările pieței și a marcat al doilea cel mai ridicat nivel de profitabilitate înregistrat de la listarea Grupului. Cheltuielile cu segmentul de vehicule electrice inteligente („VE”) și alte inițiative noi au crescut la 6,7 miliarde RMB (excluzând cheltuielile cu compensațiile bazate pe acțiuni legate de VE inteligente și alte inițiative noi de 0,8 miliarde RMB). În trimestrul patru al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au crescut, pentru al doilea trimestru consecutiv, și au atins 73,2 miliarde RMB, în creștere anuală cu 10,9%, iar profitul net ajustat a crescut anual cu 236,1%, până la 4,9 miliarde RMB.
Pe parcursul anului 2023, Xiaomi a executat cu diligență strategia sa operațională cheie, aceea de „accent dublu pe scalare și profitabilitate”. De asemenea, a fost și anul inaugural al strategiei corporative actualizate a Grupului privind ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”. În ceea ce privește performanța afacerii, prima jumătate a anului 2023 a înregistrat o creștere accelerată a profitului, urmată de o revenire trimestrială a veniturilor în a doua jumătate a anului. Ambii indicatori reflectă rezistența excepțională și eficiența în operațiunile comerciale. Cât despre dezvoltarea ecosistemului, Xiaomi și-a dezvăluit noul sistem de operare, „Xiaomi HyperOS”, și a organizat evenimentul de lansare a tehnologiei Xiaomi EV. Lansarea produselor din seria Xiaomi SU7 este programată pentru 28 martie 2024, urmând să îmbogățească în continuare portofoliul de ecosistem al Grupului.
Accentul pe premium accelerează cererea de modele flagship de smartphone
Pe segmentul smartphone-urilor, livrările globale ale Xiaomi au atins aproximativ 145,6 milioane de unități în 2023, veniturile anuale din categorie atingând 157,5 miliarde RMB și o marjă de profit brut de 14,6%. Conform Canalys, Xiaomi și-a menținut poziția a treia mondială în ceea ce privește livrările de smartphone-uri timp de trei ani consecutivi. În trimestrul al patrulea din 2023, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 40,5 milioane de unități, în creștere cu 23,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Înfruntând o concurență acerbă pe piață, Xiaomi a continuat să îmbrățișeze inovația tehnologică și a făcut pași importanți pe piața smartphone-urilor premium. În 2023, prețul mediu de vânzare (ASP) al smartphone-urilor din China continentală ale Grupului a crescut cu peste 19% de la an la an. Conform datelor furnizate de terțe părți, cota de piață a Xiaomi pe segmentul de vânzări de smartphone-uri din segmentul de preț 4.000-6.000 RMB în China continentală a ajuns la 16,9% în 2023, în creștere cu 9,2 puncte procentuale, comparativ cu anul anterior. Poziția vânzărilor în același segment de preț a ajuns la locul 1 în trimestrul al patrulea. În China continentală, ponderea smartphone-urilor premium ale Xiaomi (modele cu prețuri de vânzare de 3.000 RMB sau mai mult) a reprezentat peste 20% din totalul livrărilor de smartphone-uri ale Grupului pentru anul respectiv.
Ca unul dintre cele mai de succes branduri globale din China, smartphone-urile Xiaomi și-au menținut o poziție solidă pe piața globală, anul trecut. Conform Canalys, în 2023, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe podium în 51 de țări și regiuni la nivel global și în top cinci în 65 de țări și regiuni la nivel global. Mai exact, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe locul 2 în Orientul Mijlociu și pe locul 3 în America Latină, Africa și Asia de Sud-Est, cu o creștere a cotei de piață în toate aceste regiuni. Modelul flagship de smartphone a obținut o apreciere extinsă, seria Xiaomi 14 oferind o experiență excelentă utilizatorilor.
Noua strategie operațională de retail a Xiaomi de „creștere a expunerii în magazine” a dat roade, cu o îmbunătățire semnificativă a eficienței magazinelor sale offline. Conform datelor furnizate de terțe părți, în întregul an 2023, cota de piață a livrărilor de smartphone-uri Xiaomi prin canale offline din China continentală a crescut la 8,4%.
Numărul dispozitivelor IoT conectate la platforma AIoT a atins un nou record, cu apreciere pe piața globală
În 2023, veniturile din produsele IoT și lifestyle ale Xiaomi au fost de 80,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a ajuns la 16,3%, atingând un nivel record. La 31 decembrie 2023, numărul de dispozitive IoT conectate (excluzând smartphone-uri, tablete și laptopuri) pe platforma AIoT a Xiaomi a ajuns la 739,7 milioane, în creștere cu 25,5% de la an la an; iar numărul de utilizatori cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT (excluzând smartphone-uri, tablete și laptopuri) a ajuns la 14,5 milioane, în creștere cu 25,3% de la an la an. Numărul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai aplicației Mi Home a Grupului a crescut la 85,8 milioane, în decembrie.
Xiaomi a continuat să își extindă scenariile de smart living, câștigând constant recunoaștere globală. Între timp, Xiaomi TV și-a avansat strategia cu accent pe premium. Conform All View Cloud, în 2023, livrările de televizoare Xiaomi s-au clasat în top cinci la nivel global. În 2023, vânzările de electrocasnice mari inteligente au menținut un ritm ridicat de creștere, veniturile avansând cu aproape 40% de la an la an. Livrările globale de tablete Xiaomi au depășit 5 milioane de unități, în creștere cu peste 50% de la an la an. În particular, livrările anuale de tablete Xiaomi pe piețele externe s-au dublat de la an la an. Pe sectorul produselor purtabile, Xiaomi își menține poziția de lider în industrie, prin funcții complexe și un portofoliu divers de produse. Conform Canalys, în 2023, livrările de brățări inteligente Xiaomi s-au clasat pe locul 2 atât în China continentală, cât și pe piețele globale, iar livrările de căști TWS s-au clasat pe locul 2 în China continentală.
Colaborarea susține creșterea constantă pe segmentul serviciilor de internet
În 2023, serviciile de internet ale Grupului au atins valori record atât ca venituri, cât și ca marjă de profit brut, veniturile din servicii de internet atingând 30,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a serviciilor sale de internet, 74,2%. Profitând de amprenta sa globală, numărul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai Xiaomi la nivel mondial și în China continentală (inclusiv smartphone-uri și tablete) a ajuns la 641,2 milioane, respectiv 155,6 milioane.
În cadrul parteneriatelor sale globale, Xiaomi adoptă o abordare deschisă, valorificând potențialul de monetizare a afacerii. În 2023, veniturile din serviciile sale de internet din străinătate au crescut cu 24,1% de la an la an la 8,4 miliarde RMB, atingând un nivel record, echivalentul a 28,0% din totalul veniturilor din servicii de internet ale Grupului.
Pe măsură ce Xiaomi a continuat să optimizeze eficiența pe întreaga sa platformă, veniturile din publicitate ale Grupului au ajuns la 20,5 miliarde RMB, ce reprezintă o creștere de 11,2% de la an la an. Odată cu avansarea strategiei de poziționare în segmentul premium a smartphone-urilor, numărul de utilizatori activi și de clienți care plătesc pentru divizia de jocuri a Grupului a continuat să crească, determinând veniturile din jocuri să ajungă la 4,4 miliarde RMB în 2023, în creștere cu 7,0% de la an la an.
Views: 0