Vitacom Electronics aniversează 30 de ani de activitate. Afacerea pornită într-un apartament închiriat a ajuns acum un reper la nivel național

Vitacom Electronics, companie specializată în producerea și furnizarea de produse și accesorii electronice, electrocasnice și IT&C, aniversează 30 de ani de activitate. Compania sărbătorește primele trei decenii pe piața din România alături de 85 de angajați, o parte dintre ei fiind alături încă de la început. Portofoliul companiei numără în prezent câteva zeci de mii de articole permanent pe stoc.

Compania a fost înființată de Vasile Andrei Vita și a dezvoltat două branduri proprii: Well și Chrome. Acestora li se adaugă alte branduri recunoscute la nivel mondial. Vitacom Electronics a început în 1991, când antreprenorul Vasile Vita și-a construit afacerea prin vânzarea de componente electronice pentru service, electronice, electrocasnice și, ulterior, accesorii pentru calculatoare, consumabile și gadgeturi mici.

„Am început afacerea cu doar câteva produse într-un apartament închiriat din cartierul Zorilor din Cluj-Napoca. În prezent avem zeci de mii de produse și un nou centru unde ne-am mutat de curând, în zona metropolitană Cluj-Napoca, care dispune de o suprafață totală de aproximativ 13.000 de metri pătrați, dintre care 5.000 mp depozit și 1.400 mp birouri, toate clasa A”, povestește Aviva Vita, Director Executiv Administrativ Vitacom Electronics.

„Secretul Vitacom este inovația – modelele de afaceri trebuie adaptate la condițiile și cererile de pe piață. În cazul Vitacom, primul exemplu care îmi vine în minte este că am început cu componente electronice, iar astăzi distribuim produse și accesorii electronice, electrice, electrocasnice mici, IT, baterii și multe altele. Ne-am reprofilat inclusiv gama de produse în funcție de solicitările clienților și ținând cont de trendurile pieței. Am reușit să rămânem puternici deoarece investim timp în cercetarea și dezvoltarea inovațiilor care schimbă piața, care ușurează viața consumatorilor”, explică Aviva Vita.

În ceea ce privește modelul de business pe care compania l-a adoptat în ultimii 30 de ani, unul dintre punctele cheie este realizarea de parteneriate de lungă durată, bazate pe relații de tip win-win și respect reciproc. Totodată, autenticitatea și adaptabilitatea sunt două principii de bază ale afacerii Vitacom.

În prezent, Vitacom comercializează atât prin magazine proprii, dar și prin revânzători  tradiționali, DIY-uri, supermarketuri, hypermarketuri, farmacii, service-uri, adresându-se tuturor celor care au nevoie de produse electronice, electrice, IT, baterii, pentru utilizare personală sau pentru comercializare. De asemenea, o parte dintre produse se vând și pe piețele internaționale, peste 8% din vânzări fiind din alte ţări din Europa și nu numai.

„Noi gândim pe termen lung și este important să construim încredere cu clienții, iar cel mai simplu mod de a face asta este să te arăți cine ești și de ce îți pasă. Noi suntem în permanență lângă clienții noștri, oferind consultanță și suport. Prin faptul că ne adaptăm, clienții noștri știu foarte bine că ținem pasul cu solicitările din piață. Tehnologia și piețele se schimbă extrem de repede iar în această situație cele care câștigă sunt firmele care sunt capabile să se miște, să se schimbe și să se adapteze.

Deși coșul mediu de cumpărături este cu mult sub nivelul țărilor dezvoltate, putem observa deschiderea spre nou și inovator a utilizatorilor finali. Chiar dacă situația globală este imprevizibilă, ne așteptăm, totuși, ca trendul de orientare al consumatorului să fie spre produsele de calitate mai înaltă. Cel mai important brand al nostru este WELL și putem spune că este unul apreciat în țară, având semnale pozitive și de peste graniță. Este un brand românesc exprimat printr-un cuvânt englezesc care spune multe pentru cunoscători. Este un brand în care poți avea încredere”, adaugă Aviva Vita.

În ceea ce privește planurile de viitor, compania își propune să continue investițiile în aplicații tip software incluse în dezvoltarea platformelor online, astfel încât să ușureze cât mai mult comenzile clienților. Vitacom Electronics este acum pe ultima sută de metri cu finalizarea celei mai mari investiții de până acum. Tehnologiile de ultimă generație sau chiar de tip next generation vor fi simțite atât în rezultatele companiei, cât și ale partenerilor, crescând astfel gradul lor de mulțumire.

Despre Vitacom Electronics

Vitacom Electronics a fost înființată în anul 1991 și este una dintre cele mai mari companii și cei mai de încredere parteneri în domeniul produselor și accesoriilor electronice. Compania a fost fondată de Vasile Andrei Vita, din pasiune pentru produse și accesorii electronice și pentru noi provocări. Prin profesionalism, siguranță și flexibilitate, Vitacom Electronics a câștigat fidelitatea și aprecierea clienților și, totodată, a reușit să se impună pe piață datorită prețurilor competitive și calității produselor.

Calitatea serviciilor Vitacom Electronics a fost răsplătită prin aprecieri la nivel internațional și național, firma deținând distincția Internațional Gold Star for Quality, certificate ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007, precum și numeroase titluri acordate de Camerele de Comerț și Industrie. În plus, de-a lungul timpului compania a dezvoltat două branduri proprii: WELL și CHROME, recunoscute la nivel național, și a dezvoltat parteneriate durabile cu branduri recunoscute la nivel mondial precum: Nedis, Maxell, Goobay, Fixpoint, ProsKit, NGS, Trevi, Intellinet, G3Ferrari, Girmi, Stanley, Sandberg și mulți alții.

Views: 0