V-Ray de la Chaos și Cycles de la Blender, disponibile cu suport pentru RTX

V-Ray și Blender se alătură Adobe Premiere Pro, Adobe Dimension, Substance Alchemist, Foundry Modo și alte aplicații de creație cu scopul de a livra beneficiile RTX către milioane de artiști și designeri

De la artiștii grafici care creează scene complexe cu personaje 3D realiste și până la arhitecții care schițează designul clădirilor, ray tracing-ul în timp real și inteligența artificială pot fi decisive în industrii variate.

Noi aplicații de top din întreaga lume au început să fie livrate cu tehnologia NVIDIA RTX integrată, cu scopul de a permite artiștilor să își extindă latura creativă.

Săptămâna aceasta, V-Ray de la Chaos Group și Cycles de la Blender au încorporat ray tracing. V-ray este un software folosit de profesioniști pentru randare în industrii precum animația 3D, efecte vizuale, arhitectură, automotive și a designului de produse. Cycles este un software de producție open source care folosește NVIDIA OptiX pentru a oferi o varietate de caracteristici pentru a îmbunătăți animația 3D, cum ar fi tehnologiile subsurface scattering și motion blur.

“Creșterea productivității artiștilor grafici este întotdeauna prioritară pentru noi, de aceea profităm cât mai rapid de cele mai noi inovații hardware în materie de ray tracing,” declară Phillip Miller, vicepreședinte product management la Chaos Group. “Adăugarea de suport NVIDIA RTX în V-Ray, dorim să livrăm clienților un boost semnificativ în ceea ce privește viteza de randare.

În spatele acestei tehnologii sunt plăcile grafice NVIDIA din seria Quadro RTX și GeForce RTX, care pot fi găsite și în laptopurile RTX Studio de la producători precum Dell, HP, Lenovo și alții. Aceste sisteme sunt concepute pentru a răspune așteptărilor creatorilor de conținut în ceea ce privește performanța și siguranța. Acestea includ componente hardware și aplicații software de top, precum și cele mai recente drivere NVIDIA Studio.

Cu NVIDIA RTX, V-Ray livrează randare interactivă și boost-uri de performanță. Noile update-uri vor mări viteza de randare a plăcii grafice cu o medie de 40% în comparație cu accelerarea standard a unei plăci grafice cu același set-up RTX. V-Ray cu RTX permite artiștilor să randeze cu ușurință și rapiditate scene mari, complexe la detalii fotorealiste.

Suportul RTX integrat în cea mai recentă versiune a Cycles asigură randarea în timp real. Astfel, utilizatorii pot crea imagini de înaltă calitate și pot crește performanțele de până la 4 ori, în comparație cu simpla utilizare a CPU-ului.

În Blender Cycles ne-am dorit întotdeauna să reducem timpul de randare, pentru ca artiștii să își poată lucra cât mai eficient,” declară Brecht Van Lommel, lead architect at Blender. “Cu NVIDIA RTX, operațiunile de bază pentru ray tracing sunt accelerate prin intermediul plăcii grafice. Acest fapt o face cea mai rapidă versiune de Cycles de până acum.

Alte aplicații lansate recent care utilizează noile caracteristici RTX și inteligența artificială includ:

Adobe Premiere Pro

Cea mai recentă versiune pentru Premiere Pro a celor de la Adobe, lansată săptămâna trecută, include o caracteristică care se folosește de inteligența artificială pentru accelerarea plăcii grafice numită Auto Reframe. Folosind Adobe Sensei AI, Auto Reframe permite utilizatorilor să ajusteze rezoluția videoclipurilor în timp ce păstrează conținutul în cadru. Cu NVIDIA RTX, Auto Reframe performează de până la 400 de ori mai rapid decât prin simpla procesare prin CPU.

Substance Alchemist

Lansat oficial săptămâna trecută, Substance Alchemist ajută artiștii să creeaze colecții de materiale prin combinarea și recrearea resurselor existente, sau prin crearea de noi materiale utilizând fotografii scanate la rezoluție înaltă. Plăcile grafice NVIDIA RTX permit creatorilor să beneficieze de o caracteristică de de-lighting, care foloseste inteligența artificială pentru anularea umbririlor dintr-o imagine pentru a obține un material realist 3D.

Adobe Dimension

Adobe Dimension este un software conceput pentru design 3D care a fost recent actualizat cu integrarea de randare prin plăca grafică (beta)  și care utilizează procesoare dedicate pentru ray tracing, generând astfel o randare 3D accelerată. Cu ray tracing interactiv, profesioniștii creativi pot crea grafici de top cu lumini, reflexii și umbriri realiste.

KeyShot de la Luxion
Profesioniști de top din industriile marketingului și al designului folosesc KeyShot pentru randări 3D, animații și grafică interactivă. KeyShot 9, lansat pe 5 noiembrie, integrează motorul pentru ray tracing NVIDIA OptiX, oferind ray tracing și denoising pentru inteligența artificială. Astfel, designerii pot crea imagini realiste din datele 3D cu rapiditate, ușurință și acuratețe.

Enscape 3D

Motorul de randare Enscape livrează vizualizări în timp real pentru modelele arhitecturale. Enscape este unul dintre primele motoare de randare pentru arhitecți care adaugă suport pentru NVIDIA RTX. Acesta accelerează calculele ray-tracing pentru reflexii rapide, dar și procesul de randare pentru procese mai complexe.

Visualize de la SOLIDWORKS

Cu ajutorul Visualize de la SOLIDWORKS, profesioniștii pot transforma datele 3D CAD în imagini de calitate. SOLIDWORKS Visualize 2020 SP0 și 2019 SP5 sunt primele lansări disponibile publicului larg care profită în totalitate de NVIDIA RTX, livrând randări accelerate, performanță și denoising AI cu până la 50% mai rapid decât verisiunile anterioare.

MODO de la Foundry

MODO este un tool folosit de artiști pentru modelarea 3D, texturare și randare, dar și pentru conceperea de noi idei – de la jocuri la design-uri inovative de produse. Cea mai recenta versiune, MODO 13.2, prezintă mPath, un nou instrument de randare pentru path-tracing cu suport pentru NVIDIA RTX, care asistă designerii și inginerii prin randare accelerată, denoising și feedback în timp real.

Unreal Engine de la Epic Games

Epic Games este una din primele companii care a folosit tehnologia RTX. Unreal Engine, cel mai cunoscut și cel mai performant motor grafic al celor de la Epic, permite suport pentru ray tracing, oferind astfel artiștilor posibilitatea de a randa în mod realist experiențele AR/VR, cu efecte de iluminare subtile cu ajutorul caracteristicilor precum ocluzie ambientală, reflexii, umbriri, iluminare globală și multe altele. Noua versiune de Unreal Engine, 4.24, se lansează în luna decembrie.

Alte aplicații care dispun de suport pentru RTX se regăsesc aici. Cele mai bune performanțe pot fi obținute cu plăcile grafice RTX Studio pentru laptop sau desktop.

Pentru a obține cea mai bună experiență RTX în aplicațiile creative, utilizatorii pot descărca cel mai recent driver NVIDIA Studio, lansat săptămâna aceasta, care include suport pentru V-Ray, Blender și altele. Driverele NVIDIA Studio sunt concepute pentru a oferi cele mai bune performanțe și siguranță în aplicații creative de top.

Views: 0