Telekom Romania a publicat Raportul de Sustenabilitate pentru 2017: Performanţa afacerii şi dezvoltarea digitală

  • Digitalizarea se află în centrul eforturilor noastre de dezvoltare durabilă şi asigurare a performanţei afacerii, fiind reflectată în implementarea proiectelor de Smart City, extinderea reţelelor FTTH şi 4G şi proiectele de Smart Education;
  • În 2017 Telekom Romania a avut o contribuţie socială de 806.000 euro, a ajutat 173.000 de beneficiari şi a sprijinit 5.500 de persoane să îşi dezvolte abilităţile digitale;
  • Am reciclat 1.177 de tone de deșeuri generate de activitățile noastre și am crescut eficienţa operaţiunilor privind consumul de energie şi emisia de CO2 cu 20% înraport cu traficul de date.

Telekom Romania a lansat raportul de sustenabilitate pentru anul 2017, care include informaţii detaliate despre performanţele companiei şi proiectele cheie care susţin eforturile noastre de dezvoltare durabilă. În fiecare an, raportul facilitează înţelegerea angajamentului de sustenabilitate al Telekom Romania şi evoluţia grupului de companii în direcţia sprijinirii procesului de digitalizare, a cauzelor sociale şi protejării mediului înconjurător.

Pentru a ne asigura că raportul nostru este în concordanță cu cerințele standardului internaţional de raportare de sustenabilitate GRI și că toate aspectele și informațiile de materialitate au fost corect prezentate pe parcursul acestuia, am trecut printr-un proces de verificare şi am finalizat cu succes Serviciul GRI de Materialitate.

Raportul de sustenabilitate

Digitalizarea se află în centrul eforturilor de sustenabilitate ale Telekom Romania, iar în ultimii ani grupul de companii a iniţiat numeroase proiecte care contribuie la creşterea calităţii vieţii românilor prin digitalizare. Iniţiativele Telekom Romania s-au concentrat pe incluziunea în sfera digitală a tuturor păturilor sociale, prin investiţii susţinute în modernizarea şi extinderea infrastructurii reţelelor de comunicaţii – fixe şi mobile, precum şi pe creşterea oportunităţilor de conectivitatea a cetăţenilor, prin lansarea de produse şi servicii la preţuri accesibile tuturor categoriilor de consumatori. Pe parcursul anului 2017 Telekom Romania a continuat implementarea proiectului Ro-Net prin care se urmăreşte extinderea infrastructurii de bandă largă în zone rurale dezavantajate, care nu au  acces la o reţea de internet de mare viteză. Proiectul Ro-Net este o prioritate pentru Telekom Romania, susţinând eforturile companiei de a contribui la digitalizarea României prin reducerea decalajului dintre diferitele regiuni ale ţării.

Din 2016 Telekom Romania se aflăîn prima linie a dezvoltatorilor de proiectede tip Smart City, menite să optimizeze conditiile de trafic, iluminatul, siguranţa şi calitatea aerului în oraşele supraaglomerate şi să faciliteze managementul resurselor la nivel local. În 2017, Telekom Romania a implementat două proiecte de Smart City în Constanţa şi Piatra Neamţ, care includ soluţii de parcare inteligentă, iluminat stradal inteligent, staţii de încărcare a maşinilor electrice, sistem de monitorizare a calităţii aerului, supraveghere video inteligentă şi Wi-Fi gratuit.

În zona de tehnologie, am continuat extinderea reţelelor FTTH şi 4G, pregătind în acelaşi timp terenul pentru introducerea tehnologiei 5G. La finalulanului 2017, aria de acoperire a reţelei FTTH a Telekom Romania cuprindea 2,6 milioane de gospodării, întimp de acoperirea reţelei 4G ajunsese la 98% din populaţia urbană şi 85% din populaţia totală- urbană şi rurală. din populaţia totală – urban şi rural.

Digitalizarea înseamnă simplificarea schimbului de informaţii, iar în 2017 clienţii Telekom Romania au fost martorii simplificării ofertelor, precum şi ai introducerii unor noi oferte de servicii care au în centru facilitarea accesului la Internet. Prin intermediul campaniilor #Netliberare- pentru segmentul rezidential şi #Business liber- pentru companii, Telekom Romania a extins beneficiile de comunicare pentru clienţi şi a oferit beneficii fără precedent pe piaţa telecomunicaţiilor din România, precum trafic de date mobile nelimitat, la viteze 4G şi eliminarea perioade iminime contractuale pentru mediul de business.

Pentru a sprijini digitalizarea învăţământului românesc, Telekom Romania a continuat proiectele de tip Smart Education prin intermediul cărora 150 de şcoli din 23 de judeţe din România beneficiază de platforma de management educaţional Adservio, care include catalog electronic, internet şi echipamente electronice utile procesului de învăţare, precum laptopuri, tablete şi proiectoare. Platforma numără în prezent 200.000 de utilizatori: părinţi, elevi şi profesori.

Anul 2017 a fost al şaselea anîn care Telekom Romania a oferit copiilor cu vârst recuprinse între 7 şi 16 ani lecţii gratuite de programare informatică prin intermediul atelierelor Coder Dojo. 130 de copii au beneficiat de astfel de lecţii anul trecut.

Dorinţa de a neimplica în cauze sociale şi de a susţine persoane aflate în situaţii dificile a determinat în fiinţarea Fundaţiei Telekom Romania. De aproape 10 ani fundaţia susţine proiecte sociale, umanitare, educaţionale, de mediu, precum şi campanii de ajutorare în urma dezastrelor. În 2017 contribuţia socială a Fundaţiei Telekom Romania a fost transpusă în proiecte care urmăresc îmbunătățirea vieții grupurilor vulnerabile, dezvoltarea abilităților digitale, precum și sprijinirea dezvoltării comunităților locale.

Prin intermediul platformei teimplici.ro, în 2017 au fost implementate 10 proiecte, printre care se numără “Edulier- platforma online de sprijin pentru copiii cu probleme specifice de învăţare”, “Terapia prin joacă MIRA pentru persoanele cu dizabilităţi şi probleme neuromotorii” şi “Camera senzorială pentru bebelusii spitalizati pe termen lung.” Tot anul trecut, Telekom aoferit, ca în fiecare an, 10 burse de studiu pentru învăţământul superior STEM (ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică). În iunie şi iulie 2017 Telekom Romania, în parteneriat cu Smart Atletics a organizat cea de a şaptea ediţie a evenimentului sportiv “Cea mai mare oră de sport” în Braşov, Bucureşti şi Mamaia, prin care compania îşi propune să susţină şi să promoveze un stil de viaţă sănătos.

Telekom Romania urmează strategia de economie circulară a Deutsche Telekom, ce întreprinde eforturi semnificative pentru a minimiza impactul operaţiunilor asupra mediului înconjurător. Strategia de mediu a companiilor din grup se bazează pe patru piloni: reducerea consumului de energie prin măsuri de eficienţă, cota crescută a surselor de energie regenerabilă, reducerea emisiilor directe de CO2 şi extinderea portofoliului de produse sustenabile. În 2017 am reciclat 1.177 de tone de deșeuri generate de activitățile noastre și am crescut eficienţa operaţiunilor privind consumul de energie şi emisia de CO2 cu 20% înraport cu traficul de date.

Dezvoltarea companiei este strâns legată de contribuţia angajaţilor, pe care Telekom Romania îi sprijină oferindu-le oportunitatea de a participa la cursuri şi programe de formare continuă, care să îi ajute să evolueze profesional. În 2017 peste 2.700 de angajaţi au participat la diverse cursuride formare în domenii precum mentorat, vânzări, relaţia cu clienţii, negociere, leadership, comunicare eficientă şi IT&C. Per total, angajaţii Telekom Romania au beneficiat de 224.376 de ore de curs organizate în săli de clasă şi online.

Pentru a afla mai multe detalii despre proiectele de sustenabilitate ale companiei în anul 2017, puteţi accesa Raportul de Sustenabilitate, disponibil aici.

26 octombrie 2018 – Telekom Romania

Visits: 0