STUDIU Accenture – 85% dintre companii sunt încrezătoare că vor atinge rezultatul așteptat din investițiile lor în Inteligența Artificială Generativă în 2024

Liderii de afaceri sunt din ce în ce mai optimiști în privința inteligenței artificiale generative, iar 85% dintre aceștia consideră că organizațiile lor își vor recupera investițiile în IA Generativă pe parcursul anului 2024, potrivit raportului Accenture (NYSE: ACN) Pulse of Change pentru CxO.

Deși perspectivele pentru creșterea activității în 2024 sunt în general pozitive, studiul arată o discrepanță tot mai mare între nivelurile de optimism ale liderilor de top ai companiilor. În timp ce 38% anticipează o creștere puternică pentru organizațiile lor, comparativ cu 26% acum șase luni, procentajul liderilor care prevăd orice creștere a scăzut cu 20%.

“Potențialul imens al inteligenței artificiale generative de a schimba modul în care funcționează companiile este tot mai evident, iar acest lucru este reflectat în creșterea optimismului liderilor de afaceri. Cu toate acestea, pentru a profita pe deplin de această oportunitate, este esențial ca organizațiile să investească nu doar în tehnologie, ci și în recalificarea forței lor de muncă. Accenture are capacitatea de a sprijini companiile în această călătorie, oferind soluții inovatoare și personalizate de inteligență artificială generativă, alături de programe de dezvoltare a talentelor”, a declarat Raluca Burghelea, country managing director Accenture România.

Punând accentul pe investițiile în tehnologie, studiul relevă că 78% dintre organizații intenționează să își crească ușor investițiile în tehnologie ca procent din venituri în 2024. În mod remarcabil, se pune accentul pe investițiile în inteligența artificială generativă, 85% dintre organizații acordând prioritate unor astfel de investiții și 60% concentrându-se pe consolidarea nucleului lor digital. Cu toate acestea, directorii executivi își exprimă îngrijorarea cu privire la adaptarea la progresele tehnologice pentru 2024. În prezent, doar 10% dintre organizații au reușit să adopte pe scară largă inteligența artificială generativă în întreaga lor companie, iar doar 13% dintre acestea își exprimă „încrederea maximă” în strategia lor de date și în capacitățile digitale.

Aproximativ 60% dintre organizații implementează tehnologii emergente, cum ar fi inteligența artificială generativă, pentru a stimula productivitatea angajaților, însă cu toate acestea, doar 33% sunt în proces de recalificare a forței de muncă pentru a sprijini această creștere.

Conform studiului, liderii de afaceri recunosc:

  • 3 din 4 cred că au nevoie de cel puțin un anumit nivel de instruire în inteligența artificială generativă, iar 15% recunosc necesitatea unei instruiri extinse în acest domeniu.
  • Doar 35% dintre liderii C-suite susțin că folosesc personal instrumentele de inteligența artificială generativă cel puțin o dată pe săptămână, în scădere de la 61% în urmă cu doar șase luni.
  • Mai mult de jumătate consideră că organizația lor are nevoie în primul rând de o formare de nivel intermediar în domeniul inteligenței artificiale generative, în timp ce peste 40% consideră că formarea avansată este cea mai importantă nevoie.

Views: 4

Lasă un răspuns