Perfomanţa Telekom Romania se menţine stabilă în 2015

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță rezultatele financiare pentru T4 2015, încheiat la 31 decembrie 2015, conform indicatorilor de performanță raportați de către OTE Group.

“Pentru Telekom Romania, 2015 a fost marcat de lansarea ofertelor comerciale MagentaONE care au atras peste 208.000 de clienți până la finalul anului, de avansarea proiectului RoNet și de extinderea rețelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 3G/4G – ceea ce reprezintă cumulat investiții semnificative cu impact direct asupra EBITDA. Pe lângă pachetele de servicii convergente care au inclus și oferte atractive pentru echipamente și conținut TV cu multe exclusivități sportive, ne-am concentrat să ne extindem aria de expertiză pe segmentul business și să livrăm soluții inovatoare atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru companii. Toate aceste eforturi stau la baza continuării procesului de consolidare a operațiunilor Telekom Romania pe piață”, a declarat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, grupul de companii Telekom Romania.

IMG_0119

Într-un mediu concurențial foarte competitiv, cele două companii și-au continuat planul de investiții, cea mai mare parte a acestora concentrându-se asupra extinderii rețelelor FTTH, 3G și 4G. Astfel, la finalul lui 2015, FTTx era prezentă în 25 de orașe, fiind făcute eforturi pentru creșterea penetrării acestei tehnologii în zonele deja acoperite. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV). În 2015, serviciile 4G au atins o acoperire de 57% în zonele urbane, cu viteze de până la 150 Mbps. De asemenea, pe partea mobilă, în ultimul trimestru al anului 2015 au continuat eforturile de modernizare, extindere și optimizare a rețelei pentru tehnologia UMTS-3G, care au îmbunătăţit semnificativ vitezele de download și upload, oferind clienților o experiență superioară în utilizarea serviciilor de broadband mobil.

Proiectul RoNet, care asigură infrastructura necesară pentru conectarea unor localități izolate la Internet, se află în faza de implementare, până la finalul lui 2015 fiind finalizate lucrările pentru aproximativ 100 dintre cele 783 de localități vizate.

Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru 2015 arată că performanța companiei a fost menținută la un nivel comparabil cu cel din 2014, cu venituri în scădere ușoară, cu 1,2%, la 601,7 milioane euro. Arii strategice precum serviciile TV și ofertele integrate au continuat să genereze rate de creștere pentru companie.

Nivelul veniturilor reflectă în principal scăderea continuă a segmentului de voce fixă generată de tendința de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similară din 2014. ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, în scădere cu 26% faţă de aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente conținutului TV și ale celor cu echipamentele mobile și TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experiență superioară clienților de pe segmentele fix și mobil. La rezultatele înregistrate a contribuit și o scădere a veniturilor din activități colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru și a portofoliului imobiliar.

Serviciile convergente au generat o creștere a veniturilor mai mult decât dublă din serviciile mobile în T4 2015 versus T4 2014, cu o creștere corespunzătoare a clienților MagentaONE, care au ajuns la peste 208.000, mai mulți cu 48.000 față de T3 2015. Platforma comercială MagentaONE a fost lansată pe piață în mai 2015 și include: conceptul One Stop Shop, un call center, o factură, un serviciu MyAccount (inclusiv o singură aplicație mobilă), 10 secunde timp mediu de așteptare în call center pentru clienții rezidențiali și business cu oferte integrate fixe și mobile, dar și divertisment și conținut exclusiv pe toate ecranele (TV, tablete, laptopuri, smartphone-uri).

Investițiile semnnificative în conținut exclusiv, printre care se numără competiții sportive precum UEFA Champions League, disponibile pe toate ecranele, s-au reflectat în creșterea constantă a bazei de clienți TV, al căror număr a atins 1,45 milioane la finalul lui 2015, cu venituri corespunzătoare în creștere cu 4% la finalul lui 2015 versus finalul lui 2014. De asemenea, în T4 2015, comparativ cu trimestrul precedent, serviciile de televiziune interactivă (IPTV) și cele de cablu digital au avut cele mai spectaculoase rate de creștere. Sumarizând, pe segmentul TV, Telekom a introdus de-a lungul anului mai multe funcționalități inovatoare, noi canale TV și a îmbunătățit platforma www.telekomtv.ro pentru a asigura o experiență completă clienților săi.

Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scăzut ușor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. 1,203 milioane de clienți aveau Internet de mare viteză de la Telekom, o parte dintre aceștia cu viteze de până la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx (FTTH – fiber to the home sau FTTB – fiber to the block).

Pe segmentul serviciilor fixe pentru companii, Telekom Romania Communications și-a menținut poziția fruntașă atât în ceea ce privește numărul de abonamente, cât și al veniturilor. Serviciile premium de Internet (MetroNet) au înregistrat o creștere spectaculoasă în ceea ce privește numărul de abonamente de la un an la altul, în timp ce pentru VPN compania s-a menținut ca lider. Telekom Romania Communications a continuat dezvoltarea portofoliului de servicii cloud. Astfel, serviciul software as a service Office 365 și Centrul de Găzduire a Datelor au înregistrat rate de vânzări de două cifre pe aceste segmente. Concentrându-se în continuare pe soluții M2M (machine-to-machine), precum GPS Tracking, în 2015, Telekom Romania a lansat noi soluții precum: monitorizarea distribuitoarelor automate de produse; soluții smart pentru birou; o nouă platformă pentru gestionarea SIM-urilor, cu funcționalități avansate etc.. În plus, proiecte pilot pentru implementarea de soluții pentru orașele inteligente, disponibile la nivelul Grupului, au consolidat prezența Telekom Romania Communications în toate ariile de operare a soluțiilor ICT. În calitate de integrator de sisteme și de furnizor important de servicii, compania a implementat proiecte importante atât în sectorul public, cât și în cel privat.

Veniturile din wholesale ale Telekom Romania au crescut în T4 2015 cu 8,4%, comparativ cu T4 2014, datorită unui trafic internaţional crescut, a liniilor închiriate și a datelor wholesale & Internet.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,6 milioane pentru T4 2015, iar pentru cel de servicii mobile a crescut cu 153% la finalul lui 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications

Veniturile Telekom Romania Mobile Communications au crescut cu 7,5% în T4 2015, faţă de T4 2014, ajungând la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale corespunzătoare anului 2015 au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% față de anul precedent.

Veniturile din servicii broadband au continuat evoluția pozitivă, cu o creștere de 17,7% în T4 2015, față de același trimestru din 2014, și de 14% anual. Numărul total de clienți 4G, precum și traficul de date 4G, au crescut cu 80% în T4 2015 față de T3 2015. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creștere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 față de 2014.

La sfârșitul anului 2015, numărul total de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,754 milioane, în creștere cu 0,7% față de T3 2015. Numărul total al cliențilorpe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 față de 2014, reprezentând 29% din baza totală de clienți.

În T4 2015, în ciuda competiției intense, segmentul de business a continuat să înregistreze rezultate pozitive, cu o creștere anuală de 7,7% a bazei de clienți companii. Datele mobile au reprezentat un factor de creștere semnificativ pentru acest segment, fapt care se reflectă în evoluția bazei de clienți business pentru serviciile de broadband mobil, cu 22% mai mare în T4 2015 față de T4 2014 și cu 25,5% mai mare în 2015 comparativ cu anul 2014.

ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2015 a fost de 4,5 euro.

Marja ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) a ajuns la 20% în 2015, înregistrând o scădere de 4 puncte procentuale comparativ cu 2014. ProForma EBITDA a atins valoarea de 87,1 milioane euro în 2015.

În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire 4G pentru 57% din populația din mediul urban și pentru 32,4% din totalul populației (rural și urban). În București, acoperirea 4G este de 98% din suprafață, în timp ce în oraşele turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. În plus, clienții care nu se află în aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 275 oraşe şi alte peste 5.000 de localităţi.

În baza acordului de roaming naţional încheiat între Telekom Romania și Orange România, în următoarea perioadă, clienții Telekom vor putea utiliza rețeaua Orange 4G/4G+, beneficiind de acoperire extinsă și calitate superioară pentru serviciile 4G și 4G+. Astfel, clienții Telekom Romania se vor putea bucura de tehnologiile de comunicații 4G și 4G+ chiar și atunci când nu se află în aria de acoperire a rețelei 4G a Telekom Romania Mobile, prin utilizarea rețelei Orange 4G/4G+, care acoperă 72% din populație la nivel național și 96% din populația urbană.

Despre Telekom Romania

Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii inovatoare, fixe şi mobile, pentru o comunitate extinsă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.

În 2015, Telekom Romania a lansat noul concept comercial MagentaONE, oferind pachete integrate de servicii fix-mobil într-o formă simplificată, atât pentru clienţii persoane fizice, cât şi pentru companii. MagentaONE înseamnă un singur Call Center, o singură factură, o singură aplicaţie MyAccount (inclusiv o aplicaţie pe mobil). Prin MagentaONE, Telekom Romania și-a consolidat poziția de lider în furnizarea de soluții complete de telecomunicații și IT&C pentru companiile din România.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Telekom este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial în industria telecomunicațiilor, cu peste 151 milioane de clienți pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe și peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2014). Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 228.000 angajați la nivel mondial.

Telekom Romania – 25.02.2016

Views: 0

Lasă un răspuns